Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 08:35
Aangezien jullie hier zo goed mee kunnen denken heb ik nog een uitdaging waarmee ik hoop dat jullie mij kunnen verblijden door een oplossing op maat te geven.

Een korte introductie met wat ik nu heb is een Mini-ITX moederbord die passief gekoeld wordt. Hier zit namelijk een Atom processor op i.c.m. een ION processor op. Voor meer informatie kun je kijken op pricewatch: Zotac IONITX-A-E. Hier zit een SSD aangesloten (Vertex 30GB) en 2GB DDR2 geheugen. Dit alles doet perfect zijn werk als thuis server waar bijvoorbeeld een webserver, sshserver, ftpserver, etc. op zijn geïnstalleerd. Echter nu is het grootste gedeelte van zijn werk overgenomen door een kleine Raspberry PI server cluster en wil ik hem onder de TV gaan plaatsen waar hij dienst mag gaan doen als mediaspeler en eigenlijk als computer die 24/7 aan blijft staan. Misschien wil ik er dus een tweede 2.5" HDD in stoppen als download schijf.

Nu is de behuizing waar hij inzit niet echt een mooie behuizing om eronder neer te zetten. Hij zit momenteel in http://tweakers.net/product/232306/lian-li-pc-q07/ waar hij goed zijn dienst in heeft gedaan, maar de behuizing is flink beschadigd en vervang ik het liefste door iets wat er mooier uit ziet. Mijn eisen zijn echter niet klein en ik ben bang dat het niet eens mogelijk is. Zoals al te lezen is mijn systeem compleet passief en hij werd in de huidige behuizing ook niet echt te warm. Behuizingen die mij aanspraken:

pricewatch: Streacom FC8
pricewatch: F7C
pricewatch: Lian Li PC-T1A

Maar in een kleine behuizing zit natuurlijk veel minder lucht en zal hij minder gekoeld worden. Hierdoor zal hij misschien oververhit raken. De tweede uit dit rijtje zal misschien afvallen. Hier zit wel een fan in, maar deze wens ik niet aan te sluiten. De TV staat namelijk bij mijn hoofdeinde van het bed en dan moet het echt stil zijn. Dat was ook de reden waarom ik ooit voor deze optie ben gegaan. De eerste uit het rijtje is eigenlijk boven het budget, maar kan als het de enige optie is. De laatste uit het rijtje is wel 'leuk', maar er komt dus geen PSU in en dan moet ik kijken of het laatste gedeelte ervan te verwijderen is, maar denk niet dat dit een functioneel ontwerp is.

Dus mijn vraag aan jullie is eigenlijk of iemand een behuizing kent met de volgende eisen:
- Kleine(re) behuizing waar een Mini-ITX moederbord in past.
- Geen actieve koeling benodigd maar genoeg ruimte om compleet passief niet te warm te worden.
- Twee 2.5" HDD's er in kwijt te kunnen (kan dus in een enkele 3.5" bay).
- PSU is niet nodig in de behuizing.

Hopen dat jullie een idee hebben wat ik bedoel en me kunnen helpen met een alternatief. Als er geen is, dan zal het hoogstwaarschijnlijk in dezelfde behuizing komen of gewoon onder in de kast geschroefd.