Online toestel bestelt tijdens actie, geen voorraad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-10 16:18
Beste mede-tweakers,

Vorige week donderdag heb ik bij ritel.nl een iPhone 4s in het zwart bestelt in combinatie met een abonnement. Ik kreeg vrij snel te horen dat deze niet op voorraad was en ik dus hierop moest wachten. Nu kreeg ik afgelopen woensdag een mailtje dat ze niet op tijd binnen zouden zijn binnen de actie termijn, maar ze konden wel een iPhone 5 leveren voor 100 euro extra. Dit heb ik vervolgens meteen overgemaakt en dit zou geregeld worden. Nu werd ik vanmorgen wederom gebeld dat ook de zwarte iPhone 5 niet op tijd op voorraad is, of ik dan een witte wilde nemen. Op zich vind ik dit niet heel erg en ben ik uiteindelijk akkoord gegaan. Maar een zwarte was volgens hun echt niet mogelijk omdat deze niet voor zondag (einde actieperiode) op voorraad zou zijn.

Alhoewel ik het niet heel erg vind (ik probeer hem wel te ruilen met iemand en anders gebruik ik hem zelf) ben ik toch benieuwd of ze hiermee in hun recht staan? Zou ik er niet gewoon recht op hebben dat ze een zwarte opsturen zodra ze weer voorraad hebben, ook al is dit na de actieperiode?

Ben erg benieuwd of mensen soortgelijke ervaringen hebben of weet hoe dit juridisch in elkaar steekt!

[ Voor 7% gewijzigd door Kale Kiwi op 14-12-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
The Yorick schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:31:

Ben erg benieuwd of mensen soortgelijke ervaringen hebben of weet hoe dit juridisch in elkaar steekt!
Alsjeblieft, wat leesvoer van mensen met soortgelijke ervaring :P
AT Tablet voor 119 euro bij phonehouse.nl *uitverkocht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ze hebben je een oplossing aangeboden en daar ben jij gewoon mee akkoord gegaan. Dus ja, ze staan juridisch nu gewoon in hun recht.

Ik zie het probleem ook niet? Als je geen witte iPhone (of een iPhone 5) wilde, dan had je in eerste instantie al niet akkoord moeten gaan met hun voorstel(len). Aangezien je gewoon hebt ingestemd, is de vraag of ze in hun recht staan uberhaupt niet meer aan de orde. Als ze hadden gezegd: "we kunnen de iPhone 4S niet binnen de actietermijn leveren" en ze hadden het contract gewoon geannuleerd, dan was het mogelijk een ander verhaal, maar dat is nu simpelweg niet meer aan de orde. Je bent gewoon akkoord gegaan met hun voorstel om het 'probleem' op te lossen...

[ Voor 17% gewijzigd door DarkFly op 14-12-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
Dat topic had ik inderdaad al bekeken, maar het verschil is denk ik dat het niet echt om een goedkoop ingekocht partij gaat hier? Ze krijgen gewoon weer nieuwe binnen over een week of iets dergelijks, en de telefoon zelf was ook niet echt extreem goedkoop.

Of zie ik dat verkeerd (of maakt dat misschien helemaal niks uit)?
DarkFly schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:42:
Ze hebben je een oplossing aangeboden en daar ben je ondertussen (volgens je eigen verhaal) ook al mee akkoord gegaan. Je zit nu vast aan hetgeen jullie als laatste hebben afgesproken. Als beide partijen akkoord gaan kan je immers een contract wijzigen. Dus ja, ze staan juridisch nu gewoon in hun recht.

Als je geen witte iPhone (of een iPhone 5) wilde, dan had je in eerste instantie al niet akkoord moeten gaan met hun voorstel. Aangezien je wel akkoord bent gegaan is de vraag of ze in hun recht staan uberhaupt niet meer aan de orde. Als ze hadden gezegd, we kunnen de iPhone 4S niet binnen de actietermijn leveren en ze hadden het contract geannuleerd, dan was het misschien een ander verhaal, maar dat is nu simpelweg niet meer aan de orde. Je bent gewoon akkoord gegaan met hun voorstel om het "probleem" op te lossen...
Het is ook niet zozeer dat ik dit nu per sé anders wil. Maar ik wil graag duidelijk hebben hoe het nou eigenlijk zit, voor een deel ook uit interesse omdat ik dit een interessante situatie vind :)

[ Voor 48% gewijzigd door Kale Kiwi op 14-12-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:34

NSG

Je weet niks!

Je hebt natuurlijk nog je twee weken bedenktijd, je zou die twee weken de voorraad op de betreffende website in de gaten kunnen houden en simpelweg om kunnen ruilen voor een zwarte of zelfs een 4S + geld terug.

Nou is dit natuurlijk best een smerige truck om alsnog je zin te krijgen, als je dit met voorbedachte rade gaat doen houd dan ook netjes de doos gesloten i.p.v een gebruikt toestel terugsturen (is wel zo netjes vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
The Yorick schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:42:
[...]
Het is ook niet zozeer dat ik dit nu per sé anders wil. Maar ik wil graag duidelijk hebben hoe het nou eigenlijk zit, voor een deel ook uit interesse omdat ik dit een interessante situatie vind :)
Als je akkoord gaat met een wijziging, dan ben je daarmee akkoord. De oude situatie is niet meer van toepassing. Het is mogelijk een interessante vraag, maar hier totaal niet van toepassing. Als je niet akkoord was gegaan, dan had je mogelijk kunnen 'afdwingen' dat ze gewoon zouden leveren, een en ander wel afhankelijk van de voorwaarden van de actie. Maar ja, je bent gewoon akoord gegaan met hun voorstel.

[ Voor 10% gewijzigd door DarkFly op 14-12-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:40

-tom-562

Oliesjeik

Enes_81 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:48:
Je hebt natuurlijk nog je twee weken bedenktijd, je zou die twee weken de voorraad op de betreffende website in de gaten kunnen houden en simpelweg om kunnen ruilen voor een zwarte of zelfs een 4S + geld terug.

Nou is dit natuurlijk best een smerige truck om alsnog je zin te krijgen, als je dit met voorbedachte rade gaat doen houd dan ook netjes de doos gesloten i.p.v een gebruikt toestel terugsturen (is wel zo netjes vind ik).
Gaat dat wel zomaar, omdat je de telefoon i.c.m. een abo hebt genomen?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
-tom-562 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:51:
[...]

Inderdaad ook een interessante situatie, weet iemand hier meer van of dit zomaar kan (wederom zeer weinig over te vinden)?
DarkFly schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:49:
[...]

Als je akkoord gaat met een wijziging, dan ben je daarmee akkoord. De oude situatie is niet meer van toepassing. Het is mogelijk een interessante vraag, maar hier totaal niet van toepassing. Als je niet akkoord was gegaan, dan had je mogelijk kunnen 'afdwingen' dat ze gewoon zouden leveren, een en ander wel afhankelijk van de voorwaarden van de actie. Maar ja, je bent gewoon akoord gegaan met hun voorstel.
Ik begrijp dat dit voor mij nu niet meer geldt, en daar heb ik verder ook geen problemen mee. Maar ik ben benieuwd naar dat "mogelijk". Er waren geen speciale voorwaarden aan de actie voor zover ik kan vinden, dus dan zou het volgens jou afgedwongen kunnen worden? Heb je een bron/wet die dit bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
The Yorick schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:56:
[...]

Inderdaad ook een interessante situatie, weet iemand hier meer van of dit zomaar kan (wederom zeer weinig over te vinden)?

[...]

Ik begrijp dat dit voor mij nu niet meer geldt, en daar heb ik verder ook geen problemen mee. Maar ik ben benieuwd naar dat "mogelijk". Er waren geen speciale voorwaarden aan de actie voor zover ik kan vinden, dus dan zou het volgens jou afgedwongen kunnen worden? Heb je een bron/wet die dit bevestigd?
Op dat "mogelijk" is niet een standaard antwoord te geven. Er zijn gewoon diverse scenario's denkbaar, allemaal met andere gevolgen.

Als jij bijvoorbeeld niet akkoord was gegaan met hun eerstes voorstel, dan hadden ze mogelijk:
- de bestelling alsnog uit kunnen voeren;
- je een nog beter aanbod kunnen doen (bijv. gratis update naar iPhone 5);
- een beroep kunnen doen op hun voorwaarden van bijvoorbeeld "op is op";
- de bestelling domweg annuleren.
Wat je rechten zijn bij de laatste twee is weer afhankelijk van onder andere de voorwaarden en hoe je zelf vervolgens reageert. Kortom, niet zomaar iets over te zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door DarkFly op 14-12-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:34

NSG

Je weet niks!

-tom-562 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:51:
[...]

Ja hoor dit geld ook bij toestellen i.c.m een abonnement, dus het toestel zelf en niet het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
Enes_81 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:22:
[...]

Ja hoor dit geld ook bij toestellen i.c.m een abonnement, dus het toestel zelf en niet het abonnement.
Hoe weet je dit zo zeker? Ik kan me voorstellen dat ze je gewoon meer geld vragen dan eerst onder het mom van "het was een actie". Of geldt dit niet omdat de verkoop prijs (in dit geval) gewoon hetzelfde zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-10 20:37
Ik heb gebruik gemaakt van dezelfde actie maar dan met de iPhone 5, ook ik kreeg te horen dat de zwarte uitverkocht was. Een uur later is dit ook netjes vermeld op de site. Na belcontact een witte aangeboden gekregen, echter kreeg ik ook de mogelijkheid om te wachten op de zwarte uitvoering. Uiteindelijk voor de witte gekozen en de bestelling word verder in behandeling genomen.

[ Voor 4% gewijzigd door WidgetTWW op 17-12-2012 12:51 ]

Pagina: 1