abit be6-2 vastlopers enz

Pagina: 1
Acties:

• Edgar wolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09-2020
Ik heb gisteren een celeron en een abit be6-2 opgehaald ik wou hiermee gaan overklokken maar op de standaard instellingen krijg ik hem al niet eens goed werkend het hele verhaal:
Abit be6-2
celeron 466
128mb sdram dimm
guilemot geforce 32mb
awe 64 geluidkaart
realtek 8029 netwerkkaart
sony 8x4x32
aopen52x

irq 5 intel usb host
irq 6 diskette
irq 7 awe64
irq 8 system clock
irq 9 sci irq used by acpi
irq10 3d prophet
irq11 realtek
irq12 ps2 mouse
irq13 numerieke geg proc
irq14 primaire ide
irq15 highpoint hpt 366 ultradma 66 contr

dma 2 diskette
dma 3 awe
dma 4 contr voor dma
dma 6 awe 64

ik heb in het bios de secundaire ide contr op disabled ook de beide compoorten en de printerpoort staan uit.De aopen en de sony staan master/ slave op ide 1. de 13.6 Gb quantum kx plus zit
alleen als master op ide 3 (udma66).
de rest van de bios instellingen staan op default dus ook de celeron op 466.

Nu heb ik het volgende probleem, alles werkt onder windows 98SE build 2222. In windows zelf
gaat alles oke behalve als ik naar spellen zoals rogue spear of hidden en dangerous
fight for freedom ga crashed alles. Bij rogue spear krijg ik de eerste seconde van
het filmpje te zien het geluid begint te stotteren en vast. bij hidden kom ik in de eerste level en dan crashed hij direct naar windows met de volgende melding. Program crash bladiediebla
heeft een ongeldige huppeldepup met betreking tot ijoy.dll
(wat is dit voor dll , geluidskaart joystick gedoe).
Verder heb ik met norton sytem information een lagere hardeschijf performance als met mijn epox moederbord voorheen was dat 13mb en nu 10.8 (logical) en (fysical) 64.4mb en nu 52.mb
Heb de nieuwste vga drivers en de ultra dma 66 drivers de rest is gewoon 98se drivers.

Wat kan dit zijn hij loopt gewoon vast als ik "echte" 3d spellen wil spelen en de hardeschijf
performance valt mij tegen.

Verwijderd

oeps

Verwijderd

Het heeft nix met jouw probleem te maken, maar ik heb wel een vraagje aan jou.
Werken de Aopen 52 speed en de Sony 140 goed samen ?
Kan je op 8 speed cd's kopieren ?

• Edgar wolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09-2020
nee het is niet echt ideaal, omdat de aopen zo snel is en de brander stukken langzamer gaat dat k*t ding elke keer uit en aan met als gevolg tikken in muziek, buffers die in een keer leeg zijn omdat hij eerst weer op toeren moet komen en dat soort grapjes. ik had een aopen 40 speed en die had ik nooit weg moeten doen want daar kon ik zelf 8speed audio on the fly mee kopieeren zonder buffer-underruns.
Als je wat nieuws wilt koop dan een 40 speed aopen dat is veel leuker.
T'is ook geen ramp met die 52 speed maak je als het een beetje meezit in 5 minuten een image op je hdd alleen niet bij audio.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:33

Mex

I love my BE6-II :) :) :) :) :) :)

Verwijderd

Over die spin-down bij het branden: volgens mij heb ik ooit iets over een progje gelezen waarmee je je spin-down timings enzo mee kon regelen.. Is alleen al een tijdje geleden, dus ik ben de naam vergeten :(
Pagina: 1