Nieuwe gaming desktop 600 - 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• frikandel1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
Hoi allen,

Het is zo lang geleden dat ik laatst een upgrade heb gedaan (2006) dat het weer de hoogste tijd is. Ik ben echter compleet " out of the loop " en daarom ben ik op zoek naar advies. Eerst even het officiele gedeelte:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en standaard multimediaal gebruik

Wat mag het systeem gaan kosten?
Van 600 tot 1000 euro ongeveer.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Standard stuff als toetsenbord , muis , monitor. Meer niet.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve het hierboven genoemde. Zoek specifiek een aanbieding waarbij het systeem voor me in elkaar wordt gezet; dat ga / wil ik niet zelf doen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, totaal niet. Kwaliteit moet gewoon goed zijn, that's it.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een van de grootste redenen voor de upgrade is dat ik Skyrim helemaal volgestouwd met mods en mogelijk ook een ENB op Ultra wil kunnen spelen.Hoeft niet totaal maxed out te zijn maar wel consistente goede FPS op Ultra settings. Dat ie andere games als shooters e.d. lekker kan draaien is mooi meegenomen.

Ik heb al wat voorwerk gedaan en ben op 4 systemen gestuit die ik graag met elkaar vergeleken zou willen zien.

Komen ze, op volgorde van prijs (laag-hoog):

Systeem 1 (zul je herkennen van de BBG november) : 677, 32 euro
Processor
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Mobo
Asrock 970 Extreme4
Memory
Corsair CMV8GX3M2A1333C9
Hard drive
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
Graphics card
Club3D Radeon HD 7950 royalQueen

Systeem 2:
Processor: AMD II X4 965 Quad-Core (3.40GHz) : 749,90 euro
Cache: 6MB
Chipset: AMD 970
Memory: 8GB (2x4GB) PC12800 DDR3 SDRAM
graphics card: AMD Radeon HD6870 2GB DDR3 VRAM
Harddisk: 3TB SATA 4500rpm

Systeem 3
Processor: Intel Core i5 3550 Quad-Core (3.10GHz): 949,90 euro
Cache: 6MB
Chipset: Intel Z77
Memory: 8GB (2x4GB) PC12800 DDR3 SDRAM
Graphics Card: AMD Radeon HD6870 1GB GDDR5 VRAM
SSD: 128GB SATA600, Samsung 830
Harddisk: 2TB SATA 7200rpm

Systeem 4 (met mijn weliswaar beperkte kennis van hardware lijkt mij deze het beste, ook qua prijs / kwaliteit) : 948,99
• Mobo
MSI H77MA-G43 - motherboard - micro ATX - LGA1155 Socket - H77
• Processor
Intel Core i5 3570K / 3.4 GHz processor
• Processor cooler
intel Boxed cooler
• Graphics card
Sapphire RADEON HD 7850 - Radeon HD 7850 - 2 GB
• Memory
Kingston ValueRAM - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3
• Hard drive
WD Caviar Blue WD10EALX - 1 TB - SATA-600

Advies zou erg relaxt zijn. Besef wel dat je te maken hebt met een semi-onbenul wat hardware kennis betreft :)
Belangrijkste vraag bij elke setup is eigenlijk: is het een goeie prijs voor wat er geboden wordt?
En hoe ze binnen de kaders / wensen die ik heb beschreven het performance-wise ten opzichte van elkaar doen natuurlijk.
Advies / ervaringen betreffende de webshops is ook meer dan welkom. Uit mijn ' research ' blijkt dat 4 launch en azerty goede reviews krijgen maar elke gedeelde ervaring is welkom.

Alvast dank!

[ Voor 3% gewijzigd door frikandel1 op 14-12-2012 19:34 ]

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 16:10

amas

Law of Nature: Chaos

De prijzen zijn acceptabel, maar er zijn rare keuzes gemaakt (zoals bijna altijd bij kant-en-klare PC's). Bijvoorbeeld een K-CPU op een H77 chipset en andersom. Ook de afwezigheid van een SSD is vervelend. En de gedateerde HD6870 videokaart is ook een vreemde keuze.

Zelfbouw is daarom bijna altijd beter.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,95€ 167,95
1MSI H77MA-G43€ 66,95€ 66,95
1XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation€ 273,50€ 273,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 83,90€ 83,90
1Fractal Design Define Mini€ 88,90€ 88,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,18€ 37,18
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,95€ 16,95
1XFX Pro 550W€ 55,90€ 55,90
1Samsung 830 series 128GB€ 98,90€ 98,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 890,13

Maak je geen zorgen als je niet weet hoe je een PC in elkaar moet zetten. Dit is namelijk ontzettend makkelijk en met tutorials op het internet kan er niks fout gaan. Mocht je het toch niet willen doen dan bieden webwinkels vaak de optie om de PC voor jou in elkaar te zetten voor ~€50.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Neem systeem 1, SSD (samsung 830) erbij en klaar. Je kan evt een snellere processor: Intel i5 3450 (en een koeler?).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
Wat TheAmassama zegt^. En wat GPU betreft voor bv. Skyrim met mods op een redelijke resolutie (zie ik niet staan) zou ik minimaal voor een kaart met 2 GB geheugen gaan.
Bijkomend voordeel is dat je bij zelfbouw een mooie behuizing kunt kiezen wat vaak, zeker bij "goedkopere" prebuilds, imo tegenvalt.

• frikandel1
Super dit advies,bedankt! Resolutie is overigens 1980x1020, heb een joekel van een monitor,vind ik zelf dan ;) 27 inch. Gaat het advies dan nog steeds op, en ben ik met deze build nog een aantal jaar onder de pannen? Overigens zie ik dat zercom alle onderdelen heeft, iemand ervaring met deze gasten? Ken ze zelf niet namelijk.

• amas

amas

*1920x1080
En dat is zo ongeveer de standaard resolutie dus daar gaan we hier op DAA dan ook standaard van uit. Alleen als je hoger hebt 2560x1440 bijvoorbeeld is het het vermelden waard. Deze PC kan makkelijk nog een jaar of 6 mee (onder de aanname dat we binnenkort geen quantum PC's krijgen natuurlijk :+).
Zercom heb ik persoonlijk geen ervaring mee, dus daar kan ik je niet mee helpen. Zoals ik zei kun je natuurlijk ook zelf de PC in elkaar zetten. Of, mocht je rond Groningen wonen, dan wil ik het ook wel doen voor een kratje bier :+

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

frikandel1, welke ga je nemen? Systeem 1 met een SSD erbij voor je OS ofzo en evt een intel i5 3450 processor. Met de HD7950 zal je systeem normaal lang mee gaan, aangezien je de 2e snelste single gpu AMD videokaart hebt.

Bekijk de shopreviews om te weten of de shop betrouwbaar is. Na wat ik al heb gelezen van slechte shops zou ik gerust wat meer betalen voor een betere shop.

[ Voor 26% gewijzigd door witeken op 14-12-2012 22:33 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• frikandel1
Tnx man, super relaxt je advies. Woon in Brabant , kratje bier no problem maar Groningen is toch wat teveel van het goede ;) in elkaar zetten lukt me wss wel maar heel eerlijk ben ik te lui en ontbreekt het me aan tijd om erin te verdiepen (i Know, ff paar filmpjes kijken en je bent er maar ik ben bovengemiddeld onhandig, heb een keer meegekeken met een kameraad van me en was me toen al te veel priegelwerk dus...dat doe ik maar niet ;)) anyway zo ben ik er wel, morgen bestellen! Tenzij iemand nog toevoegingen heeft of zegt; zercom doe het niet?!

@witeken ik ga voor de setup zoals amassama heeft beschreven. Prima keuze toch? Iets beefier dan setup 1, iets meer kosten is no problem. Tnx voor je toevoeging!

[ Voor 13% gewijzigd door frikandel1 op 14-12-2012 22:34 ]

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Zie net dat het eigenlijk is wat ik zei :+. Veel plezier ermee.

Tweakblog van de maand

• frikandel1
Tnx, dat gaat zeker lukken :) ga toch even verder kijken dan zercom, reviews zijn niet altijd even denderend. Tnx again!

• amas

amas

Oh, voordat ik het vergeet. Bij het moederbord dat ik heb gekozen zitten maar twee SATA-kabels. Jij hebt er drie nodig. Eén voor de SSD, HDD en DVD drive. Dus je moet nog één extra bestellen. Die dingen zullen rond de €2,50 kosten oid. Ik ben dit al eerder een keer vergeten bij iemand anders, het is een vervelende verrassing.

Als ik je een tip mag geven: http://tweakers.net/price...cts=5&maxshops=1#shoplist. Hier kun je zien welke winkels alles kunnen bezorgen. SiComputers heb ik goede ervaringen mee dus dat zit wel goed. De SATA-kabel in kwestie is http://www.sicomputers.nl...cm-zwart-2x-straight.html.

• frikandel1
TheAmassama: met dat laatste help je me nog even net wat meer, muchos gracias! Echt zwaar relaxt. Weet je of die gasten bij SiComputers ook de PC kunnen / willen bouwen ? Die SATA kabel bestel ik er ook meteen bij.

dank once again! top advies dit.

Edit: never mind, heb het al gevonden : http://www.sicomputers.nl...ers-assemblage-basis.html
Raadt je basis of uitgebreide installatie aan? (I know, je raadt aan dat ik hem zelf in elkaar zet ;)) Beetje vreemde beschrijving bij uitgebreid: ze besteden " net iets meer zorg aan de bekabeling en het testen"...euhmm..oke? Dat tientje extra boeit me niet zo veel maar krijg hier een beetje een unheumlich gevoel bij. Gezien de reviews zal het echter wel meevallen denk / hoop ik?

[ Voor 50% gewijzigd door frikandel1 op 15-12-2012 11:11 ]

• amas

amas

Zoals ze het beschrijven op de website wordt er simpelweg iets zorgvuldiger omgegaan met de afwerking. Ze gaan gewoon iets langer bezig met de PC. Het is wat je zelf wil. Ik heb persoonlijk geen ervaring met PC's die in elkaar zijn gezet door een webwinkel, dus ik kan je niet vertellen hoe de afwerking is. Als jij het niet erg vindt om een tientje extra te betalen voor een uitgebreide test, moet je dat vooral doen. En als je het niet zeker weet kun je altijd nog een mail sturen naar SiComputers.

• frikandel1
TheAmassama schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:04:
Zoals ze het beschrijven op de website wordt er simpelweg iets zorgvuldiger omgegaan met de afwerking. Ze gaan gewoon iets langer bezig met de PC. Het is wat je zelf wil. Ik heb persoonlijk geen ervaring met PC's die in elkaar zijn gezet door een webwinkel, dus ik kan je niet vertellen hoe de afwerking is. Als jij het niet erg vindt om een tientje extra te betalen voor een uitgebreide test, moet je dat vooral doen. En als je het niet zeker weet kun je altijd nog een mail sturen naar SiComputers.
alright, ga ik voor uitgebreid, better safe than sorry zeg maar. Dank voor de hulp nogmaals, deze setup gaat 'm worden!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-05 09:12
Ik heb alleen ervaring met Alternate(1x), en die PC was prima in elkaar gezet. Van Azerty ook goede verhalen gehoord.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Bijna het zelfde systeem als TheAmmassama
Alleen dan nog net wat goedkopere spullentjes, en een aantal dingen weg gelaten die net percie hoeven maar dus wel handig kunnen zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 170,10€ 170,10
1MSI H77MA-G43€ 66,95€ 66,95
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 284,-€ 284,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,45€ 65,45
1Antec One€ 49,-€ 49,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,18€ 37,18
1XFX Pro 550W€ 55,95€ 55,95
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 98,90€ 98,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 827,53

我的名字是Mirno

• amas

amas

@mirno
Please elaborate. Mijn samenstelling is dan wel €50 euro duurder, maar daarvoor krijgt je wel net dat beetje extra luxe dat je mag verwachten van een systeem van €900 ~ €1000. En waarom de Antec One? Realiseer dat je wel een microATX moederbord hebt gekozen, Je krijgt dus een stuk lege ruimte die je ook weer moet koelen. En de DVD-speler weglaten? Er is ook geen reden om een 1TB schijf te nemen als 2TB ook in het budget past. Wat de TS nog wel kan doen is voor een 256GB SSD kiezen. 128GB raakt sneller vol dan je dacht en grotere SSD's zijn vaak ook nog eens sneller.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

@TheAmassama
Idd dat beetje luxe is nooit weg als het binnen zijn budget zit.
Het is alleen maar een alternatief hè. Net hoeveel waarde de persoon eraan hecht.
De enigste verschillen die in de systemen zitten zijn persoonlijke kwesties. Overigens is 1TB niet eens zo'n heel slechte keuze om wat te besparen. Als je daar genoeg aan hebt kan je t doen. Het is wel minder bang for the buck dan 2TB. Dat kan je weer besparen in zoals je zegt de SSD, 256GB is inderdaad een stuk confortabeler.

Ik snap ook dat mensen niet veel geld kwijt willen zijn voor een kast. Vandaar het alternatief de antec one. Je kan ook kiezen voor een mooiere kast etc. Ik vind beide kasten (fractical.. en de antec one) beide geen verkeerde keuzes. Ik zelf zou voor een corsair carbide 500r gaan als ik zelf mijn systeem ga bouwen. Net zoals ik ook geen DVD drive zou nemen :p

Maarja hoop dat de topic starter er iig uit komt en weet wat hij wilt ;)

我的名字是Mirno

• frikandel1
Ben er zeker uitgekomen mirno :) had al besteld toen ik zojuist je post zag. Toch bedankt voor de moeite die je hebt gedaan! Nog een general wondering / vraag. Ik heb nog nooit een ssd gehad of gebruikt. Ik weet het nut en de toegevoegde waarde ervan, echter niet hoe het in zijn werk gaat. Is het feit dat ie in de setup zit en aangesloten is voldoende om t ding zijn werk te laten doen? Of dien ik ergens rekening mee te houden met het installeren van het OS zodra ik het systeem in huis heb. Ik laat vast even doorschijnen nu hoe ' noob ' ik ben, maar het zij zo ;)

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 21:20
Je moet er gewoon voor zorgen dat je de Satakabel in de nummer 1 satapoort van je moederbord stop, dus dat je SSD de primaire schijf wordt, maar ik zit zelf niet in de business.

Oh, en ben je van plan je OS te installen dmv USB of DVD?

Maar ik meende dat je er assemblage had bij gedaan?
http://www.sicomputers.nl...blage-basis.html?___SID=U
Met de geweldige korting van wel 76 cent! Haha, geniaal, dat soort kortingen.

[ Voor 7% gewijzigd door BlackthunderAwf op 17-12-2012 22:06 ]

• witeken

witeken

nieuwsgierig

De (belangrijkste) programma's die je wilt dat ze snel draaien (zoals je OS) zet je op SSD, dingen als foto's en video's etc zet je op je HDD.

De engelse Wikipedia heeft een uitgebreid artikel over SSD's, met o.a. de voordelen: lager energiegebruik, veel sneller, geen geluid omdat niks moet draaien, etc.

Tweakblog van de maand

• frikandel1
Heb idd voor assemblage gekozen, SSD is primaire schijf en SATA mode staat op AHCI. Ik heb vervolgens Windows 7 Ultimate op de SSD geinstalleerd, dit ging gesmeerd. Echter...(noob-question in aantocht)...ik zie nu nergens meer mijn 'normale' harde schijf staan. What gives? Als het te technisch wordt en ik dit moet verplaatsen naar een ander topic, let me know :)

Oh en nogmaals allen; dank voor de hulp! Setup werkt verder als een tierelier.

• Rordarok
  • Laatst online: 11-04 22:44

Rordarok

De enige echte

Ik zou dit filmpje even kijken (doorspoelen tot waar je moet zijn). Daar worden dat soort dingen (heel goed!) uitgelegd.

YouTube: Newegg TV: How To Build a Computer - Part 3 - Installing Windows & Finishing Touches

[ Voor 39% gewijzigd door Rordarok op 28-12-2012 22:33 ]

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• frikandel1
Dank je Ortzamoa, zeer behulpzaam! Het is even geduld hebben om er doorheen te komen maar dan heb je ook wat. SiComputers verder prima werk geleverd, er zit echter een formaat DVD bij met Mobo drivers en utilities die ik niet af kan spelen (dikker formaat dan normale DVD's, erg vreemd). Online downloaden dan maar. Ik mis niks dan wat op de DVD zou kunnen staan neem ik aan?

• frikandel1
Nog even een overkoepelende, aanvullende vraag. Ik was even vergeten hoe frustrerend het krijgen van die drivers en utilities soms kan zijn.

1 MSI H77MA-G43
1 XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation

Eigenlijk heb ik niks meer nodig dan de juiste drivers en utilities voor bovenstaande componenten. De DVD's/CD's die er bij zijn geleverd draaien uberhaupt niet (zie post hierboven) of werken dermate omslachtig dat ik nu gewoon niet meer weet wat ik nu wel en niet geinstalleerd heb.

Anyone met een idee waar ik bovenstaande drivers kan krijgen? Ik heb MSI Live Update 5 geprobeerd voor de mobo maar dit programma blijft echt continue hangen, zeer irritant.

Dank alvast!

• Rordarok
  • Laatst online: 11-04 22:44

Rordarok

De enige echte

http://www.msi.com/product/mb/H77MA-G43.html

Onder download zou, als het goed is, de drivers moeten staan. Dit is wel de Engelse website, ik weet niet of dat verder uitmaakt.

Op dit website van XFX, http://xfxforce.com/en-gb...0/AMD-Radeon-HD-7950.aspx, kon ik zo snel nog niet een tabje vinden naar de drivers.

Deze link heb ik gevonden op de AMD website zelf, ik 'denk' dat dit wel de goede zijn:

http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_vista64.aspx

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Pagina: 1