Geeft vga of cpu artifacts?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 14:36

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Net de game farcry 3 weer gespeeld en krijg meteen weer artifacts.
Bergen zien er plots uit als lange rechten stukken al weleens eerder gehad en had daarom mijn
vga deze keer stock gezet.

Specs:
8Gb geheugen= memtest gehad
3570K draait nu op 4,3Ghz
gtx 670 draait nu stock
700Watt ocz psu. game exstream
256Gb samsung 830 ssd

Moet ik dit nu in mijn vga zoeken of kan dit ook de cpu zijn?
Nu hangt deze game ook erg op de cpu maar of die dat kan veroorzaken?

Weleens eerder gehad maar niet meteen als ie net is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
Driver issue denk ik....
Ik heb dit probleem ook met far cry met mijn gtx 480....
Met de nvidia drivers 305.XX had ik nergens problemen mee
toen kwamen de nvidia drivers 310.xx en toen najah was eerst blij omdat fps omhoog ging! maar soms na 5 min of soms na 20 min krijg ik ook die artifacts (zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://marconijholt.com/hostedfiles/1355509486Photo%2004-12-12%2018%2052%2053.jpg

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Artifacts worden nooit veroorzaakt door de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 14:36

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Dat zijn ze inderdaad ja.

Misschien dat ik ook de oude driver maar weer terug zet.
Heb dus ook die beta driver. 310
Is nu een nieuwe van 310.7 van 4december maar daar is weinig in veranderd.

Misschien maar weer de gewone 306.97 algeme driver.
Minder fos maar mijn gtx670 trekt ht toch wel.

zijn dus geen artys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Dit ligt idd niet aan de CPU. Zó erg heb ik het, trouwens, zelf nog niet gezien, maar heel af en toe zie ik idd ook wel artifacts. Maar wel veel minder groot. In Skyrim heb ik het soms ook een klein beetje. Maar in Crisis II , Dishonored en Just Cause II weer helemaal niet. In principe zou alles hier op full specss goed moeten lopen, want ik zit ruim boven de minimal spec's.

Ik weet dat het ook niet komt omdat ik de boel al eens had overgeclocked omdat ik het al daarvoor wel eens zag. Daarnaast had ik ondanks de OC wel hele nette temp's. Het maakte daarbij ook niet uit welke drivers ik gebruikte. Als ik de Physix software bij een game moet installen, krijg ik de melding dat ik al de nieuwste versie heb, en ook de VC Redistributable wordt elke keer geupdate als ik een nieuwe game installeer.

Mijn framrate is wel wat aan de lage kant, maar daar geef ik tot nu toe elke keer mijn DDR2 geheugen de schuld van. Alhoewel ik 8G heb, dat op 1067Mhz draait.

Ik heb binnenkort een ander mobo,en dan gooi ik mijn oude EN8800GTS erbij als physix renderer. Ik heb nu voor nood een M-ATX bordje en dus heb ik nu even geen extra slot over omdat te testen.

mja ik zou geen tweakert zijn als ik niks te knutselen en te friemelen had aan mijn systeem.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Ik heb deze 'doorgeschoten rechte stukken' ook wel eens bij Starcraft 2, en dan vooral in de zwaardere custom maps zoals Aeon of Storms (soort dota). Een keertje Alt+Tab naar bureaublad en weer terug de game in, en ze zijn bij mij dan verdwenen, en blijven ook lange tijd of voorgoed weg. Heel af en toe komt het terug, maar er is goed mee te leven door deze workaround.

Bovenstaande overigens op een GTX 660 in SLI met 310 drivers, al sinds de beta versie uit is. In andere games, incl FC3 dit probleem nog niet gehad.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Pagina: 1