XBMC Alternatief voor standalone 'muziek speler'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 12:08
Voor een publieke locatie ben ik op zoek naar een programma of besturingssysteem om muziek af te laten spelen. Het gaat om een afgesloten machine met een wat ouder (ELO) touchscreen, zonder toetsenbord of muis. Muziek staat lokaal op de schijf in de vorm van MP3 (en eventueel ook flac en ogg).

Uiteraard kwam snel bij XBMC Ubuntu terecht waarvan nu blijkt dat het helaas toch tekort schiet. Sowieso is de touch support matig en hebben de beschikbare 'touch' skins nog de nodige kinderziektes of bepaalde vereiste functies niet (de meest populaire touch skin, 're-touch' heeft niet eens een alternatief voor context menu (normaal right click)). Daarnaast is het erg zwaar voor de inmiddels wat oudere P4 processor die er in zit en bied XBMC zo veel functies naast audio play back die allemaal uitgezet en achter slot en grendel moeten komen. Helaas is die niet altijd mogelijk in iedere skin.

Waar ik nu dus eigenlijk naar opzoek ben is een complete oplossing die toegespitst is op muziek playback (XBMC draait meer om de video heb ik het idee). Dit mag dus een standalone OS zijn zoals XBMC-Ubuntu, of desnoods een applicatie binnen linux of windows. Hierbij heb ik de volgende eisen:

- Playback van MP3, (flac en ogg optioneel)
- Bedienbaar met een (ELO) touchscreen (~1024x768) zonder muis, en zonder right click
- Playlist mogelijkheden. M3U support is een pré. Playlist management moet intuïtief en snel zijn.
- Lock mogelijkheden. Playlist aan, scherm locken met code of password.
- Hufter-proof. Mag niet mogelijk zijn dat programma wordt afgesloten en dat er in de windows of linux omgeving gerommeld kan worden. Dit is misschien makkelijker te realiseren zonder toetsenbord
- Remote bedienbaar via web interface of andere mogelijkheden
- Makkelijk kunnen switchen tussen 'eigen' playback en line-in throughput.
- Profielen / restricties kunnen opleggen aan max volume (bijvoorbeeld: normaal = max 80% volume, feest profiel = max 100% volume).

Hopelijk kan iemand mij helpen met het vinden van een goede oplossing. Mijn zoektochten brengen mij helaas steeds terug bij XBMC en die voldoet simpelweg niet aan mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Voor het buurtfeest gebruik altijd Mediamonkey. Voldoet al aan veel van je wensen. Bovendien zijn er veel plugins en script, misschien zit daar nog iets tussen om het te krijgen zoals je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 12:08
Ik heb er even naar gekeken, maar het ziet er niet makkelijk uit om te gebruiken met een touchscreen. Allemaal erg kleine letters en knoppen. Verder lijkt het programma mij meer gericht op het maken en beheren van muziek dan het afspelen.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22
Ik denk dat je teveel eisen hebt.. Ik zou die eerst eens opsplitsen is must haves and nice to haves

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Check subsonic eens. Draait als webinterface, meerdere users, rechten zijn heel breed in te stellen en te controleren via admin account. Aan de linkerkant heb je een alfabet, dus ze kunnen gewoon op de desbetreffende letter van artiest drukken.

edit: als je het hufterproof wil hebben, gewoon een zwaar restricted X11 shell maken en een minieme wm draaien , waarbij je automatisch je browser opent en alles dichtgooien qua verbindingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tha_Butcha op 10-01-2013 23:59 ]

Compromises are for the weak