Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:21
Hallo,

Heb hier een Nokia E5 voor me liggen, is van een van de gebruikers geweest op een andere vestiging.

Hij heeft er een security code opzitten (los van de SIM-kaart pincode). De SIM-kaart is eruit, maar met het starten van de telefoon vraagt hij alsnog om die code, die ik dus niet weet, $gebruiker is niet meer werkzaam bij ons en ik wil deze graag opnieuw uit kunnen geven.

Ik heb al behoorlijk wat Google pagina's doorgespit ala 'nokia e5 hard reset' maar ik kan niks vinden dat werkt. De telefoon mankeert verder niets, ik wil 'm gewoon hard resetten.

*#7370* werkt niet evenals diverse andere toetscombinaties

Aansluiten via USB heb ik nu ook geprobeerd, maar ik kan pas via Nokia Suite bij de telefoon als deze gestart is, maar ik kom dus niet voorbij de security code

Iemand nog suggestie's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Is die security code niet de PUK code die je moet invoeren na het te vaak invoeren van een SIM pincode? Die puk code krijg je meestal ook bij het toestel (of de SIM, ik raak nu ff in de war :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
PUK code hoort bij de SIM, maar er zit momenteel geen SIM kaart in, normaal kun je de E5's altijd starten zonder SIM-kaart, maar hier zit die code echt in de telefoon...

Dan nog, die PUK-code heb ik niet.

Enige dat ik van die telefoon heb is de telefoon zelf, en de batterij :9

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 14-12-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dit dan? http://www.fixya.com/support/t8218357-forgot_lock_code. Onderaan staat een linkje naar http://nfader.su/ waar je mbv je IMEI een mastercode kan maken.

ik heb gezocht naar [google=reset security code nokia e5]. Misschien dat je daarmee wat verder komt

[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 14-12-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat topic op fixya had ik ook al gevonden, maar die code haalt niks uit, die ander ga ik zo even proberen.

Die ander werkt ook niet, waar je die mastercode op kunt vragen.

Is er geen toetsencombi om hard te resetten? Kan ik met m'n N8 ook, hometoets, power en camera ofzo ingedrukt houden iets in die richting

[ Voor 50% gewijzigd door FastFred op 17-12-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-03 14:09
The Vulcan Death Grip for Nokias: switch off the phone, then press and hold call (green key), * (star key), 3 (three), and switch the phone on with the power button while holding the three other keys. This resets your phone to virgin factory state the same way *#7370# (*#RES0#) does. The Vulcan Death Grip is a last resort method to revive your phone if you can't boot it. It doesn't work on all Nokia phones. Some phones reset by switching it on while pushing the 3, *, and the multimedia keys together.
http://symbianism.blogspot.nl/2008/08/nokia-codes.html

Als deze combinatie niet werkt, moet je zoeken naar de vulcan death grip. Zou goed kunnen dat hij voor de E5 hetzelfde is als voor de E71, E72 en E6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zoiets bedoelde ik dus, maar kon het niet meer vinden. Maar het is al opgelost, zie mijn vorige post
Pagina: 1