Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote access met GPU-acceleratie op de host

Pagina: 1
Acties:

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:57

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Tweakers,

Op school probeer ik dmv RDP mijn PC thuis te bereiken. Dit werkt prima, maar het probleem is dat de GPU-acceleratie niet werkt.

Ik heb vernomen dat RDP in feite werkt als een virtuele displayadapter, waardoor hij mijn GPU niet gebruikt.
Dit is erg vervelend omdat de GUI gewoon niet vloeiend werkt. Dit merk je vooral bij scrollen in bijvoorbeeld Firefox.

Wat is dus wil bereiken is dat hij gewoon gebruik maakt van GPU-acceleratie op mijn bak thuis. Bijkomend voordeel is dat ik dan ook kan gamen op school :Y)

Maar hoe? Ik kom telkens uit op RemoteFX, maar dat is voor VM's met Hyper-V. Niet wat ik zoek dus.
Het lijkt wel onmogelijk te zijn. Iemand tips?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan heb je je niet volledig ingelezen in RemoteFX, want het is niet alleen voor Hyper-V machines. Ik kan op onze TS de RemoteFX feature installeren en er dan gebruik van maken.

Wat jij wil, is niet echt te doen. Waar je over struikelt met het scrollen in Firefox is inherent aan het RD protocol. Het is niet ontworpen om met 60 fps je beeld op te bouwen, maar eerder zo efficiënt mogelijk met zo min mogelijk bandbreedte gebruik. Dat heeft tot gevolg dat het niet vloeiend is.

Als je zo nodig wilt gamen op school (huh? what!? Je moet studeren op school, niet spelen), dan moet je degelijke hardware hebben. En natuurlijk een vrije internet verbinding indien het via internet gaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Hero Of Time schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:31:
Dan heb je je niet volledig ingelezen in RemoteFX, want het is niet alleen voor Hyper-V machines. Ik kan op onze TS de RemoteFX feature installeren en er dan gebruik van maken.
Wat is TS?

Misschien dat ik het over het hoofd heb gezien, maar ik wat ik vind is dat RemoteFX een feature van een hypervisor is die je dus moet gebruiken icm een VM.
Wat jij wil, is niet echt te doen. Waar je over struikelt met het scrollen in Firefox is inherent aan het RD protocol. Het is niet ontworpen om met 60 fps je beeld op te bouwen, maar eerder zo efficiënt mogelijk met zo min mogelijk bandbreedte gebruik. Dat heeft tot gevolg dat het niet vloeiend is.
Volgens mij niet. Aan de bandbreedte ligt het niet, het ligt puur aan het gebrek van GPU-acceleratie. Ik ervaar hetzelfde als je ervaart als je je videokaartdrivers niet hebt geinstalleerd.
Als je zo nodig wilt gamen op school (huh? what!? Je moet studeren op school, niet spelen), dan moet je degelijke hardware hebben. En natuurlijk een vrije internet verbinding indien het via internet gaat.
Dat heb ik ook, op de PC die ik wil benaderen ;) Het probleem is juist dat hij mijn videokaart op die PC niet gebruikt.

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:48
Een optie kan zijn om de remote desktop van chrome (mits mogelijk) te gebruiken, deze lijkt vloeiender te gaan.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

Compizfox schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:05:
Volgens mij niet. Aan de bandbreedte ligt het niet, het ligt puur aan het gebrek van GPU-acceleratie. Ik ervaar hetzelfde als je ervaart als je je videokaartdrivers niet hebt geinstalleerd.
Kun je onderbouwen dat dit niet inherent is aan het RD-protocol?
Alleen zeggen "volgens mij niet" is nogal een zwakke onderbouwing en wat Hero of Time zegt klinkt nogal aannemelijk.

Hier mensen met hetzelfde probleem met ook maar één oplossing: http://www.tomshardware.co.uk/forum/32816-17-remote-gaming

Misschien dat http://www.virtualdub.org/blog/pivot/entry.php?id=208 in de goede richting wijst? Het gaat hier wel over een Windows Vista.

[ Voor 22% gewijzigd door Plato112 op 14-12-2012 18:45 ]

Speed limits are like herpes.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:12
Het is toch echt je bandbreedte, controleer het maar eens door beide bedraad aan te sluiten en nog eens RDP te doen. Firefox scrolt hier namelijk prima via RDP en gbit bedraad (1920x1080 fullscreen) zonder dat hij de video kaart gebruikt. (die is namelijk stuk en geeft bakken met artifacts in na een uurtje :P)

Enige wat nog zou kunnen is een vergelijkbare techniek zoals OnLive gebruikt. Echter zijn bijna alle RDP technieken toegespitst op zo weinig mogelijk bandbreedte gebruiken in plaats van zo vloeiend mogelijk. Misschien dat je een programma kan vinden dat ipv images inderdaad video streamt? Alleen ga je dan zitten met extreme CPU belasting van encoden aan de encoder kant, en zeker ook met vertragingen ivm encoding, decoding en buffers. Plus, je thuisverbinding gaat waarschijnlijk alsnog niet genoeg upload hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door Sleepkever op 14-12-2012 18:52 . Reden: Informatie over OnLive toegevoegd ]

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nog nooit van Terminal Services gehoord?
[...]
Werkelijk? Ik had toen ik nog XP draaide op m'n hardware zelfs over gigabit een minder vloeiende ervaring over RDP dan direct op 't systeem. Dit komt omdat RDP geoptimaliseerd is om zo min mogelijk bandbreedte te gebruiken. Ongeacht of je de ervaring-instellingen zet op LAN, blijf je de optimalisatie houden en daarmee dus een slechtere ervaring dan zonder RDP.
[...]
Dat heb ik ook, op de PC die ik wil benaderen ;) Het probleem is juist dat hij mijn videokaart op die PC niet gebruikt.
Nou, neem dan je PC elke dag mee naar school :D

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Langras schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:15:
Een optie kan zijn om de remote desktop van chrome (mits mogelijk) te gebruiken, deze lijkt vloeiender te gaan.
Thanks, ga ik proberen.
Hero Of Time schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:14:
[...]
Nog nooit van Terminal Services gehoord?
Wel eens vaag van gehoord (heb geen verstand van Windows Server en zo).
Hero Of Time schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:14:
Werkelijk? Ik had toen ik nog XP draaide op m'n hardware zelfs over gigabit een minder vloeiende ervaring over RDP dan direct op 't systeem. Dit komt omdat RDP geoptimaliseerd is om zo min mogelijk bandbreedte te gebruiken. Ongeacht of je de ervaring-instellingen zet op LAN, blijf je de optimalisatie houden en daarmee dus een slechtere ervaring dan zonder RDP.
Hmm, OK.
Het is gewoon de 'feeling' die mij deed veronderstellen dat het kwam door een gebrek aan GPU-acceleratie. Maar ik kan het inderdaad verkeerd hebben.
Plato112 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:35:
[...]
Misschien dat http://www.virtualdub.org/blog/pivot/entry.php?id=208 in de goede richting wijst? Het gaat hier wel over een Windows Vista.
Er staat helaas niet bij hoe je dat dan configureert. Want zo out-of-the-box werkt het niet (niet in Windows 7 iig).

[ Voor 25% gewijzigd door Compizfox op 14-12-2012 19:40 ]

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Schiet mij ook net te binnen voor GPU over RDP: Het boeit niet of je je videokaart drivers geïnstalleerd hebt of niet, over RDP krijg je een virtuele videokaart, de RDP. Het is dat je PC niet boot als er een videokaart ontbreekt, maar je kan prima headless draaien en geen enkele video driver installeren. Presteert prima, dat is waarom Terminal Servers vaak virtueel worden gedraaid. Je hebt geen 3D of wat dan ook nodig, alleen beeld.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Sleepkever schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:47:Het is toch echt je bandbreedte, controleer het maar eens door beide bedraad aan te sluiten en nog eens RDP te doen. Firefox scrolt hier namelijk prima via RDP en gbit bedraad (1920x1080 fullscreen) zonder dat hij de video kaart gebruikt. (die is namelijk stuk en geeft bakken met artifacts in na een uurtje :P)
Zonet even geprobeerd, performance is hetzelfde als via internet: Traag. Scrollen gaat laggy, evenals het verplaatsen van vensters e.d.
Hero Of Time schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:08:Schiet mij ook net te binnen voor GPU over RDP: Het boeit niet of je je videokaart drivers geïnstalleerd hebt of niet, over RDP krijg je een virtuele videokaart, de RDP. Het is dat je PC niet boot als er een videokaart ontbreekt, maar je kan prima headless draaien en geen enkele video driver installeren. Presteert prima, dat is waarom Terminal Servers vaak virtueel worden gedraaid. Je hebt geen 3D of wat dan ook nodig, alleen beeld.
Dat had ik ook al door. Maar er is dus geen mogelijkheid om dit met RDP te veranderen? Zou het wel met VNC kunnen?

Zonet ook even Chrome Remote Desktop geprobeerd. Dit is interessant, omdat ik met een laptop naast me dus ook m'n 'echte' scherm tegelijk kan zien.
Wat ik zie:
Als ik scroll in Firefox ziet dat er op de host vloeiend uit, maar op de client is het schokkerig. Alsnog kan dat 2 dingen betekenen:
- Het wordt client-side gerenderd, dus is de boel schokkerig (oude laptop)
- Het is schokkerig door het protocol (te lage refreshrate)

Dingen als het bewegen van de muiscursor gaan trouwens wel vloeiend.

[ Voor 54% gewijzigd door Compizfox op 15-12-2012 00:04 ]

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cursor bewegen gebeurt op client-side bij MS RDP. De events die je ermee genereert worden naar de server gestuurd.

Heb je niet een optie in FF om de hele GUI via de GPU te laten lopen? Dat kan je probleem mede veroorzaken, omdat 't allemaal via software rendering probeert of te moeilijk doet met fallback. Overigens zet ik zelf altijd de optie 'vloeiend schuiven' uit in elke browser die ik gebruik. Het gaat dan wel leuk vloeiend, maar het is ook gelijk ontiegelijk traag. Als ik 3x achter elkaar het scrollwieltje beweeg, krijg ik 't beeld hooguit 2 bewegingen verder. Als ik 't uitzet dan is 't er instant en de 3x die ik wil.

Het vloeiend schuiven is overigens wat ik op 't werk ook heb gehoord van collega's. Maar vensters bewegen niet. Als het hele venster wordt getoond, ipv een stippellijntje, zie je wel het beeld in blokken bijwerken, maar dat is het protocol waar ik eerder over had. Daar gaat een giglan niets tegen doen.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Probeer Radmin maar eens, beter dan dat mbt snelheid van schermopbouw en scrollen ben ik nog niet tegengekomen..

http://www.radmin.nl/products/radmin/features.php

[ Voor 9% gewijzigd door Occy74 op 16-12-2012 21:14 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Probeer LiteManager - Remote Control. Ook goed. Veel succes!
Pagina: 1