Ik heb een AudioTechnica ATH OR7 waarvan mijn kabel momenteel slecht contact maakt bij de linkerschelp. Ik heb het kabeltje onderzocht en direct na de stekker zit wel erg veel beweeglijkheid, dus ik vermoed daar een breuk. Nou is het een massief kabeltje: het plastic is om de koperdraad gegoten geloof ik. Dat was wat de man bij de Expert tegen mij zei. Inkorten en hersolderen schijnt niet mogelijk te zijn. Is dit te verhelpen of is het einde verhaal?
Stekker er af knippen en een nieuwe er aan. Draadjes kunnen overigens wel erg dun zijn.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Aan de binnenkant zitten die kabeltjes gewoon vastgesoldeerd dus als er bij de cup geen connector zit (wil ook nog wel 's zo zijn) dan moet je 't ding openmaken.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Kabeltje losknippen en strippen en opnieuw solderen inderdaad. Het kan hooguit lastig zijn om de schelp te demonteren en dat het koperdraadje in de kabel erg dun is. Dus misschien lastig te doen, maar zeker niet onmogelijk zoals de Expert zegt. Maar het kan wel zijn dat het financieel niet uit kan om het te laten doen door een monteur, omdat het dan meer gaat kosten dan een nieuwe.
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Als je van die groene of rode kabeltjes ziet ipv puur koper/ijzer, dan moet je ze even aansteken zodat die coating verbrand. Anders maakt het geheel geen contact.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik heb geen soldeermateriaal, dus ik vroeg mij af of er plaatsen zijn waar je dit kan laten doen? Ik heb net contact opgenomen met de importeur/distributeur en die vraagt er €25 voor namelijk...(vind ik wat veel aangezien ik er €70 voor heb betaald). Of als er hier iemand is die het kan...? Vanzelfsprekend heb ik er wel wát voor over :-)
€25 is wel een redelijk bedrag, je bent al gauw een half uurtje aan het prutsen om zoiets te repareren. Maar er zijn hier inderdaad vast wel mensen te vinden die het goedkoper willen doen.
[ Voor 12% gewijzigd door TBTL op 14-12-2012 16:52 ]
eswaCurlyMo schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:34:
Waar kom je vandaan? Mag ook over PM.
Soest dus.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Laat ik nou zojuist contact met de TS hebben gehad en het is niet Soest
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Oi, das gedateerd ;-)
Maar het is geregeld dus deze kan dicht!
Maar het is geregeld dus deze kan dicht!
Ik heb met CurlyMo afgesproken dat we gaan proberen mijn kabel te fixen waarvoor ik komende donderdag langs ga.
Dus dat was het, zal dan nog wel even een update posten of het geholpen heeft of niet.
Dus dat was het, zal dan nog wel even een update posten of het geholpen heeft of niet.
Is niet waar. De meeste kabels breken direct achter de stekker. Dit is de plek waar de kabel knikt en uiteindelijk stuk gaat. Zolang de rest van het snoer er netjes uitziek en nergens geknikt is, is daar 90% van de tijd helemaal niks mis mee.Anoniem: 195780 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 04:07:
Als een kabel eenmaal zo gaar wordt dat kabelbreuk optreedt, dat is het vervangen van de stekker een tijdelijke symptoombestrijding, uitstel van executie dus.
Het is inmiddels gefixt, met zeer veel dank aan CurlyMo. Het was idd een breukje net achter de stekker: de rest van de kabel was prima dus nu zit er een nieuw stekkertjes op en doet hij het weer.
Sorry om dit topic uit de dood te halen, maar ik heb hetzelfde probleem maar dan bij in-ears van Audio Technica.
Nu heb ik wel een jack over, en een soldeerbout liggen, maar is dit ook te doen met oordopjes? De kabeltjes zijn wel erg dun.
Nu heb ik wel een jack over, en een soldeerbout liggen, maar is dit ook te doen met oordopjes? De kabeltjes zijn wel erg dun.
712641
Het is te doen, maar zeer lastig. Want die kabeltjes zijn heel dun. Ik heb het weleens geprobeerd, maar kreeg het bijna niet voor elkaar.skunkopaat schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:26:
Sorry om dit topic uit de dood te halen, maar ik heb hetzelfde probleem maar dan bij in-ears van Audio Technica.
Daar was ik al bang voor, maar het is niet onmogelijk dus? Is het een kwestie van miniscuul gepriegel, of heeft het ergens anders mee te maken?712641 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:30:
[...]
Het is te doen, maar zeer lastig. Want die kabeltjes zijn heel dun. Ik heb het weleens geprobeerd, maar kreeg het bijna niet voor elkaar.
Er zijn ook wel zaken die dit doen voor je.
Vaak kost dit maximaal 2 tientjes.
Scheelt een hoop gepriegel.
Vaak kost dit maximaal 2 tientjes.
Scheelt een hoop gepriegel.
Bij oordopjes is 't meestal heel moeilijk. Op zich is het solderen niet anders dan bij een full-size hoofdtelefoon maar oordopjes zijn vaak niet open te krijgen zonder ze stuk te maken, en als 't je wel lukt heb je niet bepaald lekker de ruimte.
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 02-05-2017 11:35 ]
712641
Het is heel klein en je smelt de boel heel makkelijk.skunkopaat schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:32:
[...]
Daar was ik al bang voor, maar het is niet onmogelijk dus? Is het een kwestie van miniscuul gepriegel, of heeft het ergens anders mee te maken?
Ja, het is echt een kwestie van een drup tin verhitten op de connector, bout weghalen en de draadjes er in drukken. Dan redelijk snel de boel koelen door flink te blazen. Dit is niet echt goed voor het tin maar het zit wel vast.
Ligt er ook een beetje aan waar de breuk zit, dicht bij de oortjes zelf is erg lastig (omdat je ze vaak niet open kunt maken), bij de jack is wat makkelijker en heb je wat meer foutmarge, zonder dat je de hele oortjes smelt. Met een hele fijne soldeerbout op een niet al te hoog vermogen moet het te doen zijn (evt. met een loep erbij).
Edit: of je pakt een bestaande kabel waar al een jack aan zit, en soldeert deze ergens aan de kabel waar je de oude jack vanaf knipt. Krimpkousje eromheen en klaar
(nog steeds klein hoor, maar wellicht wat eenvoudiger)
Edit: of je pakt een bestaande kabel waar al een jack aan zit, en soldeert deze ergens aan de kabel waar je de oude jack vanaf knipt. Krimpkousje eromheen en klaar
[ Voor 25% gewijzigd door M0Dzilla op 02-05-2017 11:39 ]
Bedankt voor de antwoorden.
De breuk zit inderdaad (zoals helaas vele breuken) bij de jack zelf. Waarom een fabrikant niet bedenkt dat daar een veertje of rubbertje aan moet, is mij een raadsel.
Ik ga als eerste proberen garantie te claimen (ze zijn een maand oud, en ik vervoer ze in een zakje als ik ze niet gebruik en ben er heel voorzichtig mee) en mocht dat niet lukken, dan ga ik zelf solderen.
De kop van mijn soldeerbout is niet dun, maar ik kan er eventueel een ijzerdraadje om draaien, en dan wordt het ook minder heet neem ik aan.
Het is wel een jack voor een koptelefoon, maakt dat nog uit qua dikte van de contacten? (vanwege weerstand ofzo?)
De breuk zit inderdaad (zoals helaas vele breuken) bij de jack zelf. Waarom een fabrikant niet bedenkt dat daar een veertje of rubbertje aan moet, is mij een raadsel.
Ik ga als eerste proberen garantie te claimen (ze zijn een maand oud, en ik vervoer ze in een zakje als ik ze niet gebruik en ben er heel voorzichtig mee) en mocht dat niet lukken, dan ga ik zelf solderen.
De kop van mijn soldeerbout is niet dun, maar ik kan er eventueel een ijzerdraadje om draaien, en dan wordt het ook minder heet neem ik aan.
Het is wel een jack voor een koptelefoon, maakt dat nog uit qua dikte van de contacten? (vanwege weerstand ofzo?)
Oh, dan is 't simpel.skunkopaat schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:42:
Bedankt voor de antwoorden.
De breuk zit inderdaad (zoals helaas vele breuken) bij de jack zelf.
En dat zou zeker onder garantie moeten vallen.Ik ga als eerste proberen garantie te claimen (ze zijn een maand oud, en ik vervoer ze in een zakje als ik ze niet gebruik en ben er heel voorzichtig mee) en mocht dat niet lukken, dan ga ik zelf solderen.
Je hebt qua jackpluggen voor koptelefoons 2 gangbare maten, de 3,5 en 6,35mm jackpluggen. De grote kom je vooral op grote koptelefoons voor thuisgebruik tegen. In-ears en koptelefoons voor mobiel gebruik zijn vrijwel altijd 3,5mm.skunkopaat schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:42:
Je kan altijd jackpluggen vervangen maar let er wel op dat apparaten soms smalle pluggen verwachten, de vervangende pluggen met soldeerlipjes zijn vaak wat breder.
Solderen aan koptelefoondraad is gepruts maar met wat handigheid wel te doen. Brand eerst een stukje van de isolatie weg en probeer dan de draad te vertinnen. Aggressieve flux zoals het spul wat wordt gebruikt om koperbuizen te solderen kan hierbij erg helpen. Veeg wel alles goed schoon, anders corrodeert de achtergebleven flux de verbinding langzaam. Eenmaal vertind kan je draden makkelijk aan elkaar en aan jackpluggen solderen.
Het lijkt misschien tegenstrijdig maar vaak is het juist van belang dat je soldeerbout NIET te fijn is en juist wel voldoende vermogen heeft.M0Dzilla schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:38:
Met een hele fijne soldeerbout op een niet al te hoog vermogen moet het te doen zijn (evt. met een loep erbij).
Met een te lichte soldeerbout duurt het verwarmen (te) lang en kan je niet snel werken terwijl je met voldoende vermogen de soldeerplek maar heeeeeel even hoeft te verwarmen. Dan kan je (met wat oefening) heel snel werken waardoor je uiteindelijk in totaal minder warmte toevoert en minder schade toebrengt aan andere delen dan de daadwerkelijke soldeerverbinding.
Heb je helemaal gelijk in hoor. Maar voor dit soort hele dunne kabeltjes is een lager vermogen prima (vertinnen gaat super snel, minder kans op slopen), maar verder met het solderen van andere dingen is een hoger vermogen altijd fijner (als je goed kunt solderen)ToTheBone schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:33:
[...]
Het lijkt misschien tegenstrijdig maar vaak is het juist van belang dat je soldeerbout NIET te fijn is en juist wel voldoende vermogen heeft.
Met een te lichte soldeerbout duurt het verwarmen (te) lang en kan je niet snel werken terwijl je met voldoende vermogen de soldeerplek maar heeeeeel even hoeft te verwarmen. Dan kan je (met wat oefening) heel snel werken waardoor je uiteindelijk in totaal minder warmte toevoert en minder schade toebrengt aan andere delen dan de daadwerkelijke soldeerverbinding.
Heb de BOWERS & WILKINS C5 (versie 1)
2 jaar geleden laten vervangen (garantie) voor kabelbreuk en nu alweer kabelbreuk (een oortje werkt soms)
Waardeloos gezien ik ze echt 1 keer per maand gebruik.
Is dit nog bij iemand te laten repareren of winkel ?
2 jaar geleden laten vervangen (garantie) voor kabelbreuk en nu alweer kabelbreuk (een oortje werkt soms)
Waardeloos gezien ik ze echt 1 keer per maand gebruik.
Is dit nog bij iemand te laten repareren of winkel ?
Een topic kapen is niet gewenst op GoT. Daarbij vallen dopjes als de B&W C5 in Wearables, Accessoires en Overige.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.