Maximus V Extreme: 3-Way SLI setup PCIe slot assignment?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:29
Recentelijk een 3e GTX680 voor €190 (eVGA Open box, warranty repaired via DABS gekocht)
Allemaal leuk en aardig maar zonde om dit in mijn HTPC te gebruiken dus op zoek naar een leuk open-box 1155 bord met 3-way SLI support voor mijn i7-2600K.
Wordt een GTX680 mix van Zotac, eVGA en en MSI met stock koelers in mijn antieke Lite-on FS020 case.

Met geluk een open-box warranty replacement Maximus V Extreme Z77 aangeschaft voor de helft van de nieuwprijs maar mogelijk een klein/groot probleem: Mijn Thermalright Archon blokt PCIe slot1.

De handleiding zegt voor 3-WAY SLI:
PCIe_1
PCIe_2A
PCIe_3
Dit is dus niet mogelijk met mijn Thermalright Archon.

Maar werkt de volgende configuratie zodat ik mijn Archon kan behouden ? (Ik kan hier 1,2,3 geen duidelijk antwoord op vinden)
PCIe_2A
PCIe_3
PCIe-4

FYI het bord is nog niet gearriveerd en er moet een zwaardere voeding komen (nu nog een TX650 v1) anders had ik het getest

Bord layout:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/ifde6e.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Zanac-ex op 14-12-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Je hoeft het eerste slot niet te gebruiken als je dat niet wil. Het wekt wel maar mogelijk krijg je te maken met het niet benutten van PCI-e 16x bv. Nou schijnt PCI-e 8x genoeg te zijn dus moet het kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-07 16:04
het moederbord kan 4-way SLI, dus lijkt het mij logisch dat het kan (maar zekerheid heb je pas na testen)