Ik had 2 externe harde schijven die beide kort na elkaar zijn overleden en nu zit ik met een dataprobleempje waar ik wat advies bij nodig heb.
De situatie:
2x windows 7 laptop (Acer/Asus) +/- 2 jr oud, ieder 285 GB harde schijf.
1x windows Vista desktop (via Wifi op i-net)
1x windows XP laptop (5jr oud) wordt gebruikt voor bijv. newsgroups
1x macbookair (1 jr oud)
1x Ipad1 - 16GB
1x Iphone4
1x HTC desire
Internet en TV via Fritz!Box Fon Wlan 7360 met NAS optie (via USB denk ik).
Xs4all (motorola) digitale TV box.
In de kelder komt nog een bioscoop met beamer (nog aan te schaffen).
Nu ben ik op zoek naar een oplossing om alle data (muziek, foto's, films) te delen en op zowel de TV in de woonkamer (XS4all digitale TV op Samsung TV + Samsung DVD speler met 5.1 geluid) als op de beamer in de kelder maar ook op de laptops en bij voorkeur ook de telefoons. (of een draagbare speaker oplossing om overal in huis muziek te hebben). Films kijken op de Ipad zou ook leuk zijn maar niet noodzakelijk.
Het zou helemaal geweldig zijn als de data ook nog van buitenaf benaderbaar is (bijv. foto's kijken op de Ipad als we bij familie zijn).
Budget, enigzins beperkt, 250 a 400 euro? We hebben ongeveer 500GB aan data momenteel.
Wie kan mij voorzien van een advies hoe alles in te richten? Alvast hartelijk dank!
De situatie:
2x windows 7 laptop (Acer/Asus) +/- 2 jr oud, ieder 285 GB harde schijf.
1x windows Vista desktop (via Wifi op i-net)
1x windows XP laptop (5jr oud) wordt gebruikt voor bijv. newsgroups
1x macbookair (1 jr oud)
1x Ipad1 - 16GB
1x Iphone4
1x HTC desire
Internet en TV via Fritz!Box Fon Wlan 7360 met NAS optie (via USB denk ik).
Xs4all (motorola) digitale TV box.
In de kelder komt nog een bioscoop met beamer (nog aan te schaffen).
Nu ben ik op zoek naar een oplossing om alle data (muziek, foto's, films) te delen en op zowel de TV in de woonkamer (XS4all digitale TV op Samsung TV + Samsung DVD speler met 5.1 geluid) als op de beamer in de kelder maar ook op de laptops en bij voorkeur ook de telefoons. (of een draagbare speaker oplossing om overal in huis muziek te hebben). Films kijken op de Ipad zou ook leuk zijn maar niet noodzakelijk.
Het zou helemaal geweldig zijn als de data ook nog van buitenaf benaderbaar is (bijv. foto's kijken op de Ipad als we bij familie zijn).
Budget, enigzins beperkt, 250 a 400 euro? We hebben ongeveer 500GB aan data momenteel.
Wie kan mij voorzien van een advies hoe alles in te richten? Alvast hartelijk dank!