Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe printer EPSON X402 (all-in-one). Als ik hiermee draadloos wil printen moet ik steeds de virusscanner (AVG 2013 free) uitzetten, dat wil ik niet. Epson geeft hierop geen ondersteuning. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit op kan lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Epson heeft hier ookniet zo veel mee te maken, en bij een gratis vscanner (i.t.t. een betaalde) kan je ook niet zo veel support verwachten.

Resteert dus zelf kijken, dan is wel wat meer input van jou nodig. Krijg je in de logboeken van AVG nog foutmeldingen, welke?

Heeft AVG ook een firewall? Zo ja, zijn er niet gewoon bepaalde poorten en protocollen die je uitgaand en misschien ook inkomend vanaf de printer moet toestaan van/naar de printerapplicatie? Kijk dus zelf even welke poorten etc worden gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik logboeken van AVG vinden ?
firewall van AVG is niet beschikbaar bij de gratis versie van AVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Logboek kan je vinden onder: Start, uitvoeren, en typ daarin eventvwr. Voila je log / eventvieuwer.

Tevens heb ik dit voor je gevonden op google. Hopelijk heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

LnC schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:49:
Logboek kan je vinden onder: Start, uitvoeren, en typ daarin eventvwr. Voila je log / eventvieuwer.
Ja, handig, Event Viewer met MS logs terwijl je die van AVG wilt inzien 8)7

Op het werk hebben we nog AVG 2012 en werkt prima. Ik kan wel upgraden naar 2013, maar heb nog iets te veel verhalen gehoord dat het niet 100% is. Helaas is de interface zodanig verandert, dat ik niet de stappen van 2012 kan geven voor de logboeken. Uitgaande van de screenshots, zou ik zeggen, kijk eens bij Options rechtsboven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die eventvwr zie ik voor het eerst en weet totaal niet waar ik moet kijken.......
avg free gebruikt dus geen firewall, de vraag is dus hoe avg de printer blokkeert
als je avg uitzet werkt het wel, dus de oorzaak lijkt inderdaad bij avg te liggen
maar waar ?
de gebruikershandleiding biedt geen soelaas : http://aa-download.avg.co...vg_avc_uma_nl_2013_01.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AVG heeft een aantal shields. Probeer die eens 1 voor 1 uit te zetten en telkens te testen of het dan wel wil. Zo kun je tot de kern van het probleem komen. Ik gok zelf dat het in het webshield zit, dat heeft bij mij ook ooit voor ellende gezorgd in een min of meer vergelijkbaar voorval.

Mijn oplossing: AVG er af, Avast er op. Ook gratis en een stuk minder problemen mee. Bovendien wat mer lightweight, dus vreet minder CPU en ram. Altijd handig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for the tip
ga Avast er meteen opzetten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
avast geeft helaas precies hetzelfde probleem
er wordt niets geprint - de Status in de wachtrij zegt : Fout - afdrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor jullie hulp en goede adviezen
heb de printer terug gebracht naar de winkel
daar zeggen ze dat de instellingen niet goed vastgehouden worden door de printer
hij is opgestuurd ter reparatie
ik ben benieuwd
item kan wat mij betreft gesloten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Hero Of Time schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:40:
[...]