Thuisnetwerkje met oa. een laptop en desktop heeft de laatste tijd een zeer trage tot geen internetverbinding.
Op de laptop werkt sinds en paar maanden de netwerk- en internetverbinding soms helemaal niet en op dat zelfde moment is internetverbinding op de desktop wel mogelijk zij het traag.
Het blijft verbinding zoeken en blijft dan niets over dan de browser af te sluiten want na een uur is het nog steeds niet zo ver. Soms krijg ik de melding Server not found
Dit is vrij plotseling ontstaan terwijl voorheen de internetverbinding vrij van de laptop vrij snel was.
De netwerkverbinding werkt wel voor de andere apparaten in het netwerk.
De icoon en de melding geeft geen erro melding aan
Netwerkcentrum idem
Als het netwerk via een smartphone benaderd wordt is deze zichtbaar en kan er geinternet worden zij het traag.
Even het netwerk van de buren lenen geeft ook internetproblemen.
Dacht even een virus te hebben( wij downloaden en bekijken nl. veel) dus met diverse tools diverse scans uitgevoerd maar geen succes. Er is niets gevonden.
Ik denk zelf nog steeds dat het aan een instelling van mijn laptop is dat onbewust is gewijzigd maar wat en waar is nu voor mij de vraag.
Graag enkele suggesties.
Verder van alles icm met elkaar geprobeerd
Laptop herstarten
Modem herstarten
Router herstarten
Router gereset
Brouwser instellingen gewijzigd/gereset
Internetinstellingen gechecked
Hardware is:
Laptop is een hp G62 + windows 7 + diverse browsers
Router is Linksys WRTN160N
Modem Ziggo Ubee Ambit EVW320B g
Desktop HP Pavillion Slimline
Op de laptop werkt sinds en paar maanden de netwerk- en internetverbinding soms helemaal niet en op dat zelfde moment is internetverbinding op de desktop wel mogelijk zij het traag.
Het blijft verbinding zoeken en blijft dan niets over dan de browser af te sluiten want na een uur is het nog steeds niet zo ver. Soms krijg ik de melding Server not found
Dit is vrij plotseling ontstaan terwijl voorheen de internetverbinding vrij van de laptop vrij snel was.
De netwerkverbinding werkt wel voor de andere apparaten in het netwerk.
De icoon en de melding geeft geen erro melding aan
Netwerkcentrum idem
Als het netwerk via een smartphone benaderd wordt is deze zichtbaar en kan er geinternet worden zij het traag.
Even het netwerk van de buren lenen geeft ook internetproblemen.
Dacht even een virus te hebben( wij downloaden en bekijken nl. veel) dus met diverse tools diverse scans uitgevoerd maar geen succes. Er is niets gevonden.
Ik denk zelf nog steeds dat het aan een instelling van mijn laptop is dat onbewust is gewijzigd maar wat en waar is nu voor mij de vraag.
Graag enkele suggesties.
Verder van alles icm met elkaar geprobeerd
Laptop herstarten
Modem herstarten
Router herstarten
Router gereset
Brouwser instellingen gewijzigd/gereset
Internetinstellingen gechecked
Hardware is:
Laptop is een hp G62 + windows 7 + diverse browsers
Router is Linksys WRTN160N
Modem Ziggo Ubee Ambit EVW320B g