[SEO] Site terug gezet in Google.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 20:39
Goedemorgen,

Tot en met 10/12/2012 had ik een viertal sites met dezelfde opzet, op dezelfde server, aan de hand van de URL word er content geladen. Geen centje pijn ongeveer 35 / 40 bezoekers per site per dag.

Ineens (site is niet gewijzigd) lijken de sites een plek of wat naar beneden in de zoekresultaten geplaatst te zijn, volgens een site zou dit een minus 30 penalty kunnen zijn? Als ik de webmastertools open, staat er geen wijziging alles lijkt gewoon goed te zijn.

Iemand enig idee hoe dit kan? Is het Google algorithme aangepast / gescherpt? Zou het een herindexering kunnen zijn? Voorheen stond ik altijd op pagina 1 als 2e resultaat en nu begin ik bij pagina 10.

Iemand ervaring hiermee? Of waar kan ik de reden van deze wijziging zien?

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 23-06 15:27

André

Analytics dude

Hebben alle 4 site ook dezelfde content? Dan kan het zijn dat Google 3 er van als dubbel ziet en minder vertoond in de zoekmachines.
Hoe oud zijn de sites? Het kan ook zijn dat ze even hoog gestaan hebben vanwege het 'freshness' algoritme. Na een dikke week zak je dan weer weg naar waar je eigenlijk hoort op basis van populariteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Laatst online: 23-06 20:39
Nee de sites hebben verschillende content.

De sites zijn ongeveer 1,5 maand oud.

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 23-06 15:27

André

Analytics dude

En ze hebben vermoedelijk nog amper inkomende links? Dan kun jet het wijten aan het freshness algorithme. Eerst zul je even hoog staan en daarna zakken naar de plek waar je hoort. Vanuit die positie kun je beginnen met het opbouwen van populariteit (inkomende links). En dat doe je door iets aan te bieden waar men ook naar wil linken: goede content.