Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06 23:41
Hey tweakers,

Aangezien ik al eens lomp geweest ben en een verkeerde grafische kaart heb gekocht, ga ik nu eerst bij jullie ten rade. Ik zoek namelijk een grafische kaart die aan een aantal eisen moet voldoen, en ofwel zoek ik niet goed ofwel is ze moeilijk te vinden.

Doel: occasioneel misschien eens een game (C&C of dergelijke, geen zware shooters)
Aansluitingen: zeker en vast een DisplayPort, de rest maakt niet uit. Maar er moet een Dell U2711 op aangesloten kunnen worden.
Beperkingen: ze moet passen in een Shuttle SZ77R5 barebone. De vorige die ik gekocht had, een Asus GTX660-DC2-2GD5 paste uiteindelijk niet wegens te hoog. De heatpipes bovenop de kaart zorgden er voor dat de mount voor harde schijf en CD-ROM er niet meer in paste. Specs van de Shuttle staan hier, PCIe 3.0 wordt ondersteund.
Prijs: liefst rond de € 200

Als iemand een geschikte kaart weet hoor ik het graag, ondertussen zoek ik verder op het wereldwijde web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Waarom wil je een Displaypoort? Bij Nvidia kaarten is dit eigenlijk nog geen gemeengoed, bij AMD wel! Er zullen wel een paar GTX660's zijn die geen heatpipes hebben. Kijk anders is naar de GTX650 dit is meer dan genoeg voor de meeste huidige games! zoiets als dit:
DVI:
pricewatch: EVGA GeForce GTX 650 2GB
DP:
pricewatch: EVGA GeForce GTX 660 SC 2GB
pricewatch: Gainward GeForce GTX 660

filter:
http://tweakers.net/categ...sXW6igZmSCpMTIyMwCK1tYCAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06 23:41
Omdat ik een Dell U2711 heb, en het mij het eenvoudigste lijkt om daar optimaal gebruik van te maken door middel van een DisplayPort. Ook liever 1 kabel naar het scherm dan bv. 2 DVI's (of werkt dat ook met 1, eigenlijk nog niet geprobeerd 8)7).

Was ondertussen ook al uitgekomen bij de EVGA. Nog wat meer in detail uitzoeken zodat ik zeker geen tweede stoot voor heb zoals met mijn GTX660.

Bedankt trouwens!

edit: ik ben ook niet helemaal mee op dat vlak, maar dual-link DVI is dat uiteindelijk 1 kabel of is dat een combinatie van 2? Best even Google afschuimen.

edit2: nu herinner ik mij net dat ik ergens nog volgend kaartje liggen heb: http://us.msi.com/product/vga/N620GT-MD2GD3-LP-.html

Daar staat bij de specs bij "Dual-link DVI x 1", dus daar zou ik gewoon mijn scherm kunnen mee aansluiten en gebruik maken op full resolutie? Dan kan ik tenminste reeds verder. Moet ik vanavond eens proberen.

[ Voor 47% gewijzigd door caoim op 14-12-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dual link DVI heeft niets te maken met 1 of 2 kabels... Een Single link DVI output kan max. tot en met 1920x1080 @ 24 bit @ 60 Hz ivm een maximum bandbreedte. Dual link DVI heeft veel meer bandbreedte en kan tot max 2560x1600 @ 24 bit @ 60 Hz óf 1920x1080 @ 24 bit @ 85 Hz.

[ Voor 18% gewijzigd door Icephase op 14-12-2012 11:35 ]