[ osx 10.8.2 ] email - configuratie uitdaging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
op mijn domeinnaam <mijndomein> heb ik een catch-all ingesteld waar ik mijn Sparrow laat lezen.
Zo heeft iedereen bij mij een 'eigen' emailadres (bijv <mijnbank>@<mijndomein> , mijnmoeder@<mijndomein>, etc. Mocht 1 van de 'partijen' gehacked worden, dan kan ik waar nodig alleen dat ene emailadres afsluiten en de rest blijven ontvangen.

Wanneer ik echter van bijv. Piet@<mijndomein> een email ontvang, en ik reply hem, dan wordt deze vanaf whitehouse@<mijndomein> verstuurd en heeft Piet ineens 2 emailadressen van mij. Resultaat: Piet confused, en mijn theorie in de prullenbak.

Is er een manier om dit nog slimmer te doen, door bijv. het emailadres waarvan ik reply, afhankelijk te maken van het emailadres waarop is ingestuurd? (dus als piet mailt, reply ik automatisch vanaf 'piet@<mijndomein>', als <mijnbank> mailt, dan reply ik automatisch vanaf <mijnbank>@<mijndomein>)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 22:39
Zoals ik het nu zie heb je denk ik alleen aliassen aangemaakt bij 1 mailbox.
Ik denk dat je voor ieder e-mail adres dat je wilt een aparte mailbox moet aanmaken.

Mocht je wel mailboxen hebben aangemaakt dan moet je eens kijken of je "send of behalf" kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 22:39
heb hier wel iets gevonden voro de iPhone.
http://email.about.com/od...In-Sparrow-For-Iphone.htm

misschien dat het in de OSX versie ook ongeveer zo geregeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
renedis schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:11:
Zoals ik het nu zie heb je denk ik alleen aliassen aangemaakt bij 1 mailbox.
Ik denk dat je voor ieder e-mail adres dat je wilt een aparte mailbox moet aanmaken.

Mocht je wel mailboxen hebben aangemaakt dan moet je eens kijken of je "send of behalf" kan instellen.
ik heb geen aliassen aangemaakt, alleen een catch-all. Dus alles wat binnenkomt waar ik geen alias voor heb gedefinieerd komt in deze catch-all terecht en gaat naar whitehouse@<mijndomein>. en wanneer ik reply, reply ik dus weer vanaf whitehouse@<mijndomein>.

dank voor het mee-denken / reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:38
Je het in principe dus 1 daadwerkelijk emailadres? Aangezien je de emailinstellingen van de domein op catch-all hebt ingesteld.

Of het dan ook mogelijk is een bepaalde afzender te definieren bij een email adres durf ik niet te zeggen, zou haast zeggen dat je dat email adres dan ook daadwerkelijk aan moet maken.

Hoewel me toch iets bij staat dat zoiets moet kunnen maar misschien dat iemand anders hier aanvulling op kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Jacks0nxD schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:18:
Je het in principe dus 1 daadwerkelijk emailadres? Aangezien je de emailinstellingen van de domein op catch-all hebt ingesteld.

Of het dan ook mogelijk is een bepaalde afzender te definieren bij een email adres durf ik niet te zeggen, zou haast zeggen dat je dat email adres dan ook daadwerkelijk aan moet maken.

Hoewel me toch iets bij staat dat zoiets moet kunnen maar misschien dat iemand anders hier aanvulling op kan geven...
klopt. Als eigenaar van het domein zou ik natuurlijk alle emailadressen (aliassen) kunnen aanmaken,
maar dat is gewoon niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 12:19

BombaAriba

Ondertitel

Het is mogelijk om alle mail te beantwoorden met het emailadres waar de email naartoe is gestuurd want ik heb het zelf ook een tijdje gehad met wat mailadressen van een domein van mij maar dat was wel in Lion. Maar hoe het moest heb ik destijds ook uit Google weten te plukken dus zou het nu niet zo 123 kunnen opnoemen. Maar dat het waarschijnlijk ook in Mountain Lion kan is zo goed als zeker.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Pagina: 1