Zuinige HTPC met s-video/component

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:29

CyberThug

Formatting C: 1%

Topicstarter
Ik heb een systeem nodig dat 24/7 aan moet staan. Ik wil het namelijk gebruiken om een kabelkrant aan te sturen. Het signaal kan ik alleen aanleveren als s-video/component.

Hiermee heb ik een aantal vrij lastige specs neergelegd. Omdat het systeem 24/7 aan moet staan zou het een zuinig systeem moeten zijn. Daarom ben ik uitgekomen bij een HTPC.

Ik denk aan een HTPC behuizing met een losse videokaart met een s-video/component uitgang en een zuinige voeding. Deze combinatie maakt het bijzonder lastig geschikte componenten te vinden. Ik heb in ieder geval nog geen combinatie kunnen vinden.

Zouden jullie mij een advies over componenten (behuizing, voeding, moederbord en videokaart) kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 21:11

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik zie het probleem niet. Bijna elk zuinig systeem heeft een ingebakken videokaart met vga uitgang. VGA kan je extern converteren naar component (zelfde signaal namelijk). Al het andere wat je vraagt is bijzonder simpel, kijk eens rond in BBG (best buy guide) of forum topics over zuinige servers of zo.

En voedingen zijn niet zuinig of onzuinig. Wel kan je een verkeerde voeding pakken voor je systeem dat heeft dan meer te maken met de efficientie van de voeding. Voor het systeem wat jij noemt heb je niet meer dan een paar honderd watt nodig, elke 'green'-achtige voeding zou voldoende moeten zijn. Kijk wel naar een redelijk gerespecteerd merk, dan zit het al snel goed met de efficientie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Topicstarter
Dank voor je antwoord. Ik ben bereid te denken in het extern converteren van VGA naar component. Kan je me ook iets adviseren op dat gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
VGA is uiteindelijk RGB, geen component. Je zal ofwel met een extern kastje RGB naar component moeten converteren, of een oudere videokaart kopen, zoals deze of dezedie uit zichzelf een component signaal kan uitzenden (hier zit een klein DVI-Component dongle'tje bij).

[ Voor 24% gewijzigd door Dreamvoid op 14-12-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 15:14
Je kan eens kijken naar een raspberry pi. Deze heeft een hdmi en RCA video uitgang.
Kost je +- 60euro en verbruik heel weinig.

Heb je enkel nog maar een converter nodig voor het video signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
RCA is geen component of S-Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Waarom denk je dat ik dit er heb bijgezet?
DaRKie schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:15:
Heb je enkel nog maar een converter nodig voor het video signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
RCA is gewoon de connector (zoals gebruikt in component video en audio).

Raspberry pi lijkt mij de beste optie, google ook eens voor "digital signage player raspbery pi" http://sixteen-nine.net/2...ivity-in-digital-signage/ is al een goede start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 21:11

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nevermind, ik had het mis.

[ Voor 99% gewijzigd door InflatableMouse op 14-12-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Topicstarter
alfaleader schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:32:

Raspberry pi lijkt mij de beste optie, google ook eens voor "digital signage player raspbery pi" http://sixteen-nine.net/2...ivity-in-digital-signage/ is al een goede start
Fantastisch! Dat lijkt mij een goede optie. Daar ga ik naar kijken! Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
alfaleader schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:32:
Je haalt composite video (1x RCA) door de war met component (3x RCA, YPbPr). De Raspberry Pi heeft geen drie RCA uitgangen met component video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Maar met een converter zoals deze kom je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dreamvoid schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:57:
[...]

Je haalt composite video (1x RCA) door de war met component (3x RCA, YPbPr). De Raspberry Pi heeft geen drie RCA uitgangen met component video.
Mwah, ik vraag me af of de topicstarter niet dezelfde verwarring maakt (maar dan omgekeert). De combo composiet/s-video is heel gangbaar, maar ik kom maar weinig situaties tegen waar component / s-video de enige opties zijn. Enkel component terwijl er geen vga aansluiting is, is niet heel voor de hand liggend, maar zeker het wel hebben van s-video maar geen composiet is heel vreemd en komt eigenlijk nooit voor.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1