Toon posts:

Problemen met router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb problemen met mijn router, elke paar uur komt er een "hickup" die zorgt dat er geen verbinding mogelijk is voor 2-4 seconden. ben al een geruime tijd aan het zoeken en heb ook contact met de leverancier van de router, tot nu (10x mailcontact verder) nog een hulpvolle oplossing.

Ben een beetje bang dat dit niet opgelost kan worden.

Heb zelf verschillende acties ondernomen:
- router ertussenuit gehaald (de oplossing voor mij, niet voor mijn vriendin)
- router gereset, fabrieksinstellingen
- router ingeruild in de winkel
- bepaalde instellingen gewijzigd in de router zelf (geadviseerd door de leverancier)
- pingtest, daar komt dit probleem ook naar voren (4-6x timeout, gaat daarna weer verder)
- sinds kort is er nieuwe firmware, geinstalleerd --> nog geen oplossing
..........- nog geen omdat ik nog een reset wil uitvoeren met nieuwe firmware)

Gegevens router:
Wireless Router 300N WL-366
•802.11b+g+n Wireless Standard Protocol
•Wireless speed up to 300 Mbps
•802.3, 802.3u 802.3a-t
•Security: WEP 64 & 128 bits, WPA-TKIP, WPA-AES, WPA2, WPA-Radius
•Compatible with Dynamic IP, Static IP, PPPoE and PPTP internet connections
•Two external antennas
•Quality of Service (QoS)
•Universal Plug & Play (UPnP)
•Application Layer Gateway (ALG)

Draai zelf onder windows 7, spellen draaien op gemiddelde instellingen goed en zonder problemen. alleen die "hickup" is dus het probleem.

Mijn vraag is dus, zijn er mensen hier die nog een oplossing weten die ook voor mijn vriendin goed uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de kabels als is vervangen, mogelijk zit er een breuk ergens? Heb je de netwerk drivers overal geupdate? Staat wireless aan test is zonder? Als wireless aanstaat heb je WAP2 secure aanstaan en hide SSID, mogelijk probeert de buurman mee te liften of is er een conflict in radio golven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:15:
Heb je de kabels als is vervangen, mogelijk zit er een breuk ergens? Heb je de netwerk drivers overal geupdate? Staat wireless aan test is zonder? Als wireless aanstaat heb je WAP2 secure aanstaan en hide SSID, mogelijk probeert de buurman mee te liften of is er een conflict in radio golven?
Bedankt voor je reactie

- kabelbreuk?
Ik heb nog niet geprobeerd de kabels te vervangen, zelf kwam ik hier niet op omdat hij het 2 tot 3 uur goed doet en daarna z'n hickup heb. zal het eens proberen, heb zelf nog wel een 2e kabel liggen inmiddels.
nieuw draad ertussen

- Netwerkdrivers
zover ik weet zijn deze up to date, zal nog een keer checken zodra ik wat tijd heb en thuis ben.
ja zijn up to date

- Wireless aan, uit proberen
Wireless staat aan, deze heeft mijn vriendin in gebruik met haar laptob / mobiel. WAP2 secure staat aan, over de SSID weet ik niet, zal thuis meer googlen hierover.

- Buurman
Deze zal niet meeliften (gok ik) bijde buren hebben een eigen router, deze zie ik ook verschijnen de display van de wireless apparaten, alles is zover ik weet ook beveiligd, dus is ook niet mogelijk zonder wachtwoord van de router.

- Conflct met radiogolven
Eh? het is volledig bedraad (desktop pc) (Wel via de router) kan het dan nog zijn van die radiogolven? heb wel gehad dat mijn radio zomaar op een andere zender komt te staan, nooit kunnen achterhalen waardoor dit komt maar schijnt nu gestopt te zijn terwijl ik hiervan nog steeds last heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke internet provider heb je en welke modem van de deze provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:49:
Welke internet provider heb je en welke modem van de deze provider heb je?
Ik ben bij ziggo aangesloten, modem weet ik zo niet (zal vannavond even kijken). ben twee jaar geleden verhuist en toen is er gelijk een nieuwe aansluiting in de muur aangebracht voor de "snelheid" en toen heb ik ook mijn modem gehad. dus alles is nog niet zo oud.

Toen was het allemaal nog goed, (nog geen router).
Het probleem is pas begonnen met mijn router 1.5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je een UBEE EVW3200 modem hebben, dan kan je eens proberen om de 'Lease Time' van de DHCP aan te passen naar '86400' (24 uur). Misschien dat je dit ook nog op je router moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een andere router. Kan natuurlijk zijn dat deze gewoon defect is. leen er een van vrienden ofzo en kijk je dan ook problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:46:
Mocht je een UBEE EVW3200 modem hebben, dan kan je eens proberen om de 'Lease Time' van de DHCP aan te passen naar '86400' (24 uur). Misschien dat je dit ook nog op je router moet instellen.
Ik ben bij mijn router instellingen gaan kijken, DHCP gevonden alleen de Lease Time staat op forever, ik kan het veranderen in 30 min tot 2 weken en zelfs oneindig dus. daar staat hij nu op.

ben hier niet in thuis dus zal wel goed wezen denk ik of moet hij op 1 dag staan??
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:53:
Probeer eens een andere router. Kan natuurlijk zijn dat deze gewoon defect is. leen er een van vrienden ofzo en kijk je dan ook problemen heb.
mijn laatste redmiddel :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:53:
[...]
Ik ben bij mijn router instellingen gaan kijken, DHCP gevonden alleen de Lease Time staat op forever, ik kan het veranderen in 30 min tot 2 weken en zelfs oneindig dus. daar staat hij nu op.

ben hier niet in thuis dus zal wel goed wezen denk ik of moet hij op 1 dag staan??
Langer dan 24 uur is goed. Je zou nog kunnen kijken of de DHCP op de modem ook uitstaat. Mocht deze aanstaan, dan deze uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:30:
[...]

Langer dan 24 uur is goed. Je zou nog kunnen kijken of de DHCP op de modem ook uitstaat. Mocht deze aanstaan, dan deze uitzetten.
sorry voor de wat latere reactie,

De router kon ik benaderen via mijn computer, de modem vast ook wel, heb alleen geen idee hoe dat moet. alle opties hierboven heb ik veranderd, onderzocht, ander draad, buurman, firmware, en alles i up to date.

heb nog steeds de problemen, als iemand nog weet hoe ik het op de modem kan bekijken hoor ik het graag.

ps: zit op me werk dus ga even niet googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk kan je in je modem via 192.168.178.1. Mocht dit niet zo zijn, dan even het merk en type modem hier plaatsen.
Pagina: 1