Oude laptop - HDD => SSD zinvol?

Pagina: 1
Acties:

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:46
Situatie:

Ik heb een vaste pc (i5 2500k, HD6950, Crucial M4 128GB SSD, 4GB Ram, etc...). Deze gebruik ik tijdens de week op mijn studentenkamer.

Daarnaast heb ik een veel oudere laptop (eind 2007), namelijk een pricewatch: Sony Vaio VGN-FZ21S .

Ondertussen is deze laptop al wat ouder maar werkt die nog vlot genoeg voor basistaken. Helaas erger ik me aan de trage HDD. Mijn vraag aan jullie:

-Heeft het zin om een SSD te kopen voor deze laptop of ga ik nauwelijks winst hebben omdat een ander component (cpu?) de bottleneck wordt?
-Welke (moderne) SSD's passen in deze laptop? (Kan ik eventueel de Crucial uit mijn vaste pc doorschuiven en een nieuwe in mijn vaste pc plaatsen?)

Een nieuwe laptop zit er voorlopig nog niet in. Ik wacht tot de combinatie ultrabook/touchscreen/tablet wat volwassener is. (Zoals bvb pricewatch: Sony Vaio Duo 11 )

offtopic:
Modjes, ik heb dit in dit forumdeel geplaatst maar twijfelde nog wat. Alvast mijn excuses als dit niet de correcte plaats is

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 20:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb een simpele laptop, T3200, 3GB. Geen powermachine, maar de SSD die ik er in heb gestopt is de beste investing die ik kon doen. Hij voelt als nieuw en snel en ik heb het gevoel dat voor de basistaken deze machine nog tijden mee kan gaan.

Elke SSD voldoet eigenlijk wel. De Crucial M4 is natuurlijk een prima SSD :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 14-12-2012 09:33 ]

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Heeft Crucial ook niet zo'n budget SSD met SATA2 speciaal voor die oudere machines?

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-11 16:26
Sata3 op een sata2 aansluiting maakt niet uit, sata3 is backwards compatible :)

Neem een samsung 830, die zijn snel en betrouwbaar :)

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:21
Doen, ik heb er thuis een (samsung 830) in een twee jaar oude laptop gepropt en die ging er fors mee achteruit. Een vriend van me heeft hetzelfde gedaan met een laptop uit 2006 en daar zijn ze er thuis heel gelukkig mee.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

en die ging er fors mee achteruit.
huh? Vooruit mag ik hopen?

Last.fm | Code Talks

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Mdehoog schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:08:
Sata3 op een sata2 aansluiting maakt niet uit, sata3 is backwards compatible :)

Neem een samsung 830, die zijn snel en betrouwbaar :)
Ja uiteraard, maar door die SATA2 te gebruiken werd het weer wat goedkoper. Ik heb zelf ook de 830 en kan hem zoals iedereen ten zeerste aanraden.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:21
Inderdaad vooruit. Momentje van verstandsverbijstering, Hier is het nu trouwens ook een 830 op SATA2. Heb de 830 maandje terug gekocht omdat ik geen behoefte had aan de duurdere en slechtere 840.

[ Voor 12% gewijzigd door Gebanned op 14-12-2012 18:39 ]

Pagina: 1