Wharfedale ervaring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469285

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met Wharfedale delta 7 speakers?
Ik kan een setje kopen maar ze niet beluisteren. Het binnenwerk ziet er goed uit en de rubbers zijn in prima staat. Maar dat zegt natuurlijk niet alles.

In mijn studiekamer heb ik de kleinere Wharfedale Denton 2 XP staan. Uit de jaren ' 70 dacht ik. Mooi, warm, uitgebalanceerd geluid.
Zijn de delta's 7 (jaren ' 90?) hiermee te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen Wharfedale ervaringen in het land?
Of moet ik daar een meer "bejaard" publiek voor zien te vinden? ;)
Maar waar vind je die tegenwoordig nog.
Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:02
Wij hebben ook een tweetal Wharfedale 505.2 speakers staan, zeg maar gerust antiek!
http://homepages.paradise...Wharfedale505_2/main.html

Maar ik moet zeggen dat ze het nog prima doen en er zit ook nog best een mooi geluid in :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet dat het niet de echte "esotherische klasse" is. Dat is inderdaad een heel andere prijsklasse.
In die Denton 2 XP zit een heel volledig en aangenaam geluid (kleine ruimte).
Maar ik weet (denk te weten) dat Wharfedale later ook wat "mindere" speakers op de markt heeft gezet.
Het zouden die delta 7's (jaren '90) kunnen zijn.
En over dat type kan ik geen info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 16:12

The_Duke

ho gek!

Ik gebruik als rear speakers een setje Wharfdale Diamond 10.1 en daar ben ik al een aantal jaren zeer tevreden mee. Ik heb ze in het begin als frontspeakers gehad maar daar waren ze te klein voor.
Geluid is zuiver en iets warm. Verder vind ik het design heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24
Ik heb zelf Wharfedales gehad (Diamond IV). Ik vond het altijd bewonderenswaardig wat daar voor geluid uitkwam gezien het formaat. Eerst had ik ze als hoofdboxen staan en dat ging echt prima ondanks dat ze niet vreselijk diep kwamen door de beperkte driver diameter en inhoud. Ze hebben daarna toen nieuwe zuilen hebt gekocht nog tijden dienstgedaan als rear-speakers alhoewel ze daar best wel overkill voor zijn.

Uiteindelijk weggegooid omdat bij 1 van de 2 het filter ineens raar ging doen en ik de speaker met geen mogelijkheid netjes open kon krijgen.

Bottom line dus geen ervaring met het type wat jij hebt, maar wel goede ervaringen met ander type. Dit ter aanvulling van de reacties hierboven.

[ Voor 11% gewijzigd door Korvaag op 28-12-2012 10:41 ]

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1