Toon posts:

Welke reep geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een cumine 550, die nu stabiel op 133x5.5 loopt (733 dus). Ik kan alleen niet echt hoger heb ik het idee omdat ik met 100mhz geheugen zit.
Nu heb ik ff 2 vraagjes:
1: wat gebeurt er precies als je geheugen de snelheid niet meer aankan? Gewoon crash? Of gaan er hele wazige dingen gebeuren?
2: Wat haalt waarschijnlijk een hogere snelheid:
kheb nu dus een reep kingston pc100, geen id hoeveel ns, of kan ik beter me pa's reep pc100 LGS jatten (moet volgens de leverancier 7ns zijn, maar ik geloof er geen hout van want die reep is al meer als 1,5 jaar oud)
thnx

Verwijderd

Hee wie is je leverancier? toevallig pc-int? Maarre op je geheugenchipjes staat meestal een soort code geef die eens ff door (een serie getallen) op mijn 133mhz geheugen staat iets op het eind iets van 75 dit staat voor 7.5NS. maarre dat je 7ns geheugen heb denk ik ook niet als het zo oud is
grtz..

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee wat er op die LGS reep staat. Die Kingston heb ik getest, en gaat stabiel op 133, op 136 liep ie af en toe (2x per dag) ineens vast. Weet iemand de LGS website te vinden ofzo? Ik neem aan dat die wel specs hebben. Ik weet dat op de eerste regel aan het einde 7J staat of zoiets. Slaat dit op 7ns?
Enne Jaforce, die kingston komt idd bij pc-int vandaan :)

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 10:13
Te snel geheugen veroorzaakt geheugenproblemen, dus inderdaad crashes. Te snel geheugen overleeft ook een grondige geheugentest niet, bijvoorbeeld DocMemory, zonder allerlei foutmeldingen.

Volgens mij is Kingston een topmerk kwa geheugen, dus heeft denk ik de beste papieren.

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 09:49

oCe

aka Dookie.

m4ss4cr3 (sjee kies een een makkelijkere nick :)) indien je CAS latency op 2 staat, gooi deze even op 3. Kan je vrij veel problemen met hoge geheugensnelheden mee voorkomen. die 7J staat inderdaad voor 7ns, wat 143 Mhz in houdt. Echter vaak kan je hier overheen, b.v. 7,5ns geheugen werkt vaak al op 150 Mhz... Kwestie van proberen of je reepje geheugen het trekt, probeer ze gewoon alle twee uit! De makkelijkste manier om erachter te komen welke (stabiel) sneller gaat.

Succes!

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

De onderste had ik al PC100 LGS 7J lipe 145MHz, de bovenste heb ik pas gekocht Hyundai PC133 75....loopt 150MHz wel op CAS3.

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/wscho/temporale/foto/hyundai&lgssdram.jpg
Pagina: 1