[BUG] updaten productreview geeft karmapenalty

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
1. Productreviews
2. geen specifiek
3. Gezien de veranderingen van de layout heb ik laatst in korte tijd behoorlijk wat reviews achter elkaar aangepast. De veranderingen bestonden uit het fixen dan tabelletjes, en deze resizen naar 600px breedte ipv 575px, zodat daarmee gelijk wat kleine bugjes in mijn benchgrafiekjs gefixed werden.
Dit heb ik gedaan door de review te copy/pasten naar oowriter, even een search/replace gedaan op een paar keywoorden en vervolgens het ding weer gepost.
Op deze manier kun je redelijk vlot weer alles netjes up to date maken.

Echter, dit geeft je wel een gigantische karmapenalty, ik was ongeveer 25K kwijt in een uurtje of 2. Nu komt dat vast door een of andere berekening, MAAR, nu heb ik net nog een paar dingetjes zitten aanpassen in wat reviews (mensen wezen me op wat foutjes etc). En vervolgens heb ik de karma van die reviews er ineens weer bij.

Blijkbaar wordt je dus gestrafd als je snel achter elkaar wat updates doet. Iets waar ik met de oude layout nooit last van had, al moet ik eerlijk zeggen dat ik toen ook nooit zoveel achter elkaar updatete als nu, maar vaak wel de nodige updates er doorheen ramde.

Geen idee of dit ook de karmapenalty van iets van 5000 punten tot oorzaak heeft die ik opmerkte toen de layout net geïntroduceerd was, maar deze 25000 punten lijken puur te komen door het updaten van reviews. Ik ging van 669K naar 643K karma vorige week.

Nu ga ik niet wakker liggen van 30.000 karmapunten die ik kwijt ben (m'n fotoalbum heeft nog zat ruimte, dus ik kom er toch niet mee in de problemen), maar het lijkt me wel een bug die ergens niet helemaal klopt.

4/5/6 nvt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden; het ligt niet zozeer aan de herberekening van de karma voor de review zelf, maar aan het feit dat ook de karma voor de ratings herberekend worden als je een review update. Nu is de schaal van ratings gewijzigd (van 1-5 naar 0-3) maar de karmaberekening voor die ratings is niet aangepast. Het is logisch dat je daardoor minder karma krijgt voor de ratings.

Volgens mij wordt er op meer plekken geen rekening gehouden met deze schaalwijziging, dus ik zal daar eens een ticket voor gaan aanmaken...

Intentionally left blank

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Maar het vage is dat als ik een review update (die ik van de week ook al update), ik er dan wel ineens 900 karmapunten bij heb. Terwijl de rating daar niet echt van veranderd is (misschien van +2,89 naar +2,91 ofzo, maar dat zal geen 900 punten schelen lijkt me).

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je kan niet eens 900 punten krijgen voor 1 productreview :P

Dat zal inderdaad een andere oorzaak hebben; de karmadrop is ook maar eenmalig omdat bij wat voor wijziging dan ook meteen al je productreviews inclusief ratings herberekend worden (niet erg efficient maar ja...)

Intentionally left blank

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:34:
Je kan niet eens 900 punten krijgen voor 1 productreview :P
Het kan ook iets minder zijn natuurlijk, ik heb meer gedaan in dat uurtje
Dat zal inderdaad een andere oorzaak hebben; de karmadrop is ook maar eenmalig omdat bij wat voor wijziging dan ook meteen al je productreviews inclusief ratings herberekend worden (niet erg efficient maar ja...)
Maar dat zou betekenen dat ik bij een update van 1 review toch weer al m'n karma terug moet hebben? Ik mis nu nog steeds iets van 22K (als het niet meer is), terwijl ik wel al weer wat updates heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:56

XanderDrake

Build the future!

Wat dat betreft, gaan jullie nu dit sterren systeem blijven aanhouden? Voor alle toekomstige versies van T.net?
Want als ik probeer te bedenken hoevaak jullie de mod-scores, review scores en andere scores hebben aangepast over de jaren 8)7

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
TERW_DAN schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:19:
Geen idee of dit ook de karmapenalty van iets van 5000 punten tot oorzaak heeft die ik opmerkte toen de layout net geïntroduceerd was,
Je bedoelt deze zeker: [Bug]Karma foetsie
Ik ben eigenlijk ook nog altijd wel benieuwd naar de oorzaak daarvan O-)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Rupie schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:06:
[...]

Je bedoelt deze zeker: [Bug]Karma foetsie
Ik ben eigenlijk ook nog altijd wel benieuwd naar de oorzaak daarvan O-)
Ja die ja. Die 5K heb ik nog steeds niet terug zien komen.

Wat ik nu meemaak is echter een andere. Ik weet ook de oplossing ervoor (denk ik), maar ben er niet zo'n voorstander van.
Als ik iedere productreview update, met intervallen van een uur ofzo, dan krijg ik gewoon weer de karma ervoor. Maar dat betekent dat ik eigenlijk al m'n reviews minstens 1 keer omhoog moet schoppen en ik wil niet (nog) een keer spammerig overkomen. Maar nu tellen voor veel reviews de karmapunten gewoon niet mee heb ik het idee.
Maar omdat ik niet kan zien hoeveel karma ik krijg per ding (logisch ook) is het lastig precies aan te wijzen. Maar toen ik laatst een review aanpastte, had ik er ineens weer een bult karma bij, dus telde die review blijkbaar weer mee ineens.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:12:
Maar toen ik laatst een review aanpastte, had ik er ineens weer een bult karma bij, dus telde die review blijkbaar weer mee ineens.
En toen ik net weer een kleine update deed bij een productreview leek ik ook daarvan ineens de karma weer terug te hebben.

De oplossing lijkt me dus gewoon alles een keer reposten, maar niet alles in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik heb vandaag de nodige toevoegingen gedaan aan diverse reviews.
Op zich leuk een aardig, ineens weer iets van 15K karma erbij die ik hierdoor kwijt was, en ineens bam weer 2000 punten eraf na een paar updates?

Mag je soms niet meer dan een paar reviews updaten/posten per dag? En als dat zo is, bij hoeveel dan? Nu voel ik die 2K karma natuurlijk niet echt als die weg is, maar ik vind 't gewoon raar dat zinvolle bijdragen zo'n negatieve waardering krijgen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

deze week komt er een update online waarmee de berekening voor productreviews als het goed is weer op het oude niveau zou moeten liggen. Even afwachten dus :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
crisp schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:28:
deze week komt er een update online waarmee de berekening voor productreviews als het goed is weer op het oude niveau zou moeten liggen. Even afwachten dus :)
_/-\o_
Pagina: 1