Toon posts:

Micro-ATX AMD board gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Micro-ATX mobo met ondersteuning voor een :P Duron/Athlon CPU :P,
DIMM (minimaal 2),

OnBoard items benodigd:
Sound
LAN (10/100)
VGA (goeie chipset voor haarscherpe weergave op 17"TFT Scherm) ;)

MOdem niet noodzakelijk (kabelverbinding) :z

Wie helpt mij zoeken naar de diverse modellen en merken..? :)

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

http://www.alternate.nl/Produkte/MAINBOARDS.HTM

Staat er eentje die aan je vragen voldoet (
A7S-VM (+Video, +LAN, +Sound) ).

Ik heb er een paar maanden geleden over gebeld, toen wisten ze nog niet wanneer en of ze 'm binnen zouden krijgen, maar het is natuurlijk een belletje waard. De prijs is ook OK! (incl. btw 260 gulden!)

Laat ff weten of het wat is!

http://www.boekel.nu

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

MSI K7TM Pro 236.81

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 19:08 schreef dennisdotcom het volgende:
www.asus.com.tw
www.msi.com.tw
www.abit.com.tw
www.gigabyte.com.tw
www.aopen.com
I dacht al... hoe zouden ze sites nou genoemd hebben?!?! ;)

Ik zie dat er meer mense intresse hebben in een goedkope oplossing voor een 2e station

Zover heb ik gevonden:
MSI, no LAN :(
Giga-Byte, Unknown VGA chipsetperformance from S3 (savage4), iemand een idee hoe deze presteerd?
Abit, uhhh
Asus, SiS chipset for VGA, ook geen prestaties van bekend
PC-Chips, goeiekooop 259,- incl. bij exile.nl, weet iemand of deze boards een beetje betrouwbaar zijn (geen overklokking benodigd)?

Verwijderd

Ik zou gewoon een M810MLR halen:

SiS730 chipset, onboard GFX, LAN en sound.
bordje is best snel en stabiel, maar verwacht geen overclock wonder(103MHz bus is hoogste wat ik gehoord heb) de kwaliteit van de video is wel goed geloof ik. 800x600x16 draait quakeIII geloof ik zelfs ook nog.

ik heb het bord niet, maar ben wel van plan het binnekort te gaan kopen(moet een dirt cheap duron systeem bouwen)

koop wel minimaal 128MB bij dit bordje want het is een UMA, dus video geheugen is geshared.

219 piek can't beat that!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 20:03 schreef -THaVinNY- het volgende:
Ik zou gewoon een M810MLR halen:

SiS730 chipset, onboard GFX, LAN en sound.
bordje is best snel en stabiel, maar verwacht geen overclock wonder(103MHz bus is hoogste wat ik gehoord heb) de kwaliteit van de video is wel goed geloof ik. 800x600x16 draait quakeIII geloof ik zelfs ook nog.

ik heb het bord niet, maar ben wel van plan het binnekort te gaan kopen(moet een dirt cheap duron systeem bouwen)

koop wel minimaal 128MB bij dit bordje want het is een UMA, dus video geheugen is geshared.

219 piek can't beat that!
Ik zat ook een deze te denken.

Liever zou ik een nVidea Crush mobo nemen, maar die komen waarschijnlijk niet in deze oplossing (all onboard).

Maaruh 219,-???? waaro? (o bij Euro PC, vond hem net!)

Ik zat bij Exile, daar vragen ze 259,- incl. BTW

Er komt 256-133 DaneElec op (+/- 200,-)
Een 30 GB (IBM DTLA 307030) uit mijn server, die krijgt een 40/60 DTLA 60GXP

Mijn DUron 700 gaat op dat board en mijn server krijgt een Athlon nogwat (denk 'n 1200)

Dan ben ik met het kastje mee (een chieftec Flex MicroATX, verder nog geen superplatte doos kunne vinden) een kleine 1000,- kwijt

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist de specs bij Asus gevonden van de A7VL-VM op basis van een S3 Savage4 chip

Weet iemand een goedkopen handelaar voor dit bordje?

Verwijderd

Heb zelf in mn servertje een Eagletec M810LMR zitten(Pcchips) met een Duron 750. Ding draait prima stabiel, DVD's afspelen ging er lekker vloeiend mee

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 15:06 schreef oppertweaker het volgende:
Heb zelf in mn servertje een Eagletec M810LMR zitten(Pcchips) met een Duron 750. Ding draait prima stabiel, DVD's afspelen ging er lekker vloeiend mee
Okee, hij draait dus stabiel.
Hoeveel geheugen heb je erop geplakt

:) ? / :( ?

en hoe presteerd het VGA gedeelte?

:) ? / :( ?

Verwijderd

Het videogedeelte presteerd wel aardig, ongeveer 1150 3DMark punten hoorde ik laatst van iemand, das dus best aardig. ongeveer 40FPS op 640x480x16 Q3A. Je kan het vergelijken met een TNT1(.5) ongeveer. Maar hele goede DVD prestaties.

Ik heb overigens nog wat research gedaan en de bordjes zijn nogal picky op de powersupply. dus zorg voor een goede AMD certified. Voor de rest is het goed bordje. Er is ook een getweakte bios ergens op het net te vinden, maar waar?

Verwijderd

Hmm dat 810LMR bordje heb ik een keer getest en WEIGERDE Quake III te spelen. Quake kwam fijn met de melding: "Unable to detect 3D accelerator" of zoiets.

Maar als je geen speletjes gaat spelen is het een prima bordje..

Kost iets van.. uhm 225 of 250 ofzo

Verwijderd

hmz raar probleem want ik heb benches gezien van de SiS730S waarin toch echt Q3 getest werd, zal wel aan drivers liggen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 20:46 schreef -THaVinNY- het volgende:
Het videogedeelte presteerd wel aardig, ongeveer 1150 3DMark punten hoorde ik laatst van iemand, das dus best aardig. ongeveer 40FPS op 640x480x16 Q3A. Je kan het vergelijken met een TNT1(.5) ongeveer. Maar hele goede DVD prestaties.

Ik heb overigens nog wat research gedaan en de bordjes zijn nogal picky op de powersupply. dus zorg voor een goede AMD certified. Voor de rest is het goed bordje. Er is ook een getweakte bios ergens op het net te vinden, maar waar?
Picky on AMD heh? hmmm misschien even wachten weer.

Heb je toevallig de Abit Crush 12 alonboard gelezen? staat in de nieuws topics, is toch ook een socketA?

Alvast bedankt voor de info.. :9

Bij de weg: kweeken doe ik niet met dat bordje, puur voor kantoor/internet :z in de huiskamer, vandaar alles onboard, lekker wegproppen in een flex kastje en klaar (o ja tuurlijk wel aansluiten op die o zo fijne 17" TFT die daar al staat...) :P

Verwijderd

Ik heb nog ff verder gezocht want zoals al eerder gezegt ben ik zelf ook in de markt voor een bordje als dit.

Met de getweakte bios kun je leuke Prestaties halen en zeker genoeg voor office werk. die gast die de bios geschreven heeft beweerd in timedemo's 39FPS te halen op 640x480x16 das nog best speelbaar...

Wat hij zei over die PSU was hetvolgende, je hoeft geen dikke 300W voeding te hebben, als het maar meer is dan 200 en een beetje goede specs Qua Amps. Het kastje wat ik op het oog had voldeed hier niet aan(145W) dus ben ik verder gaan zoeken en vond de In-Win V500

Mag ik u even voorstellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.in-win.com.tw/icon/9905/regular/v500.jpg

Dit kastje vond ik verder ook bij europc met een 235W Powerman voeding, goed genoeg dus. Jammer dat het geen desktop is, maar het is in iedergeval klein:)

Ik heb het hele crush gebeuren gelezen, maar ik heb maar een ding te zeggen: Q3'01

duurt dus gewoon nog te lang, verder ziet het er perfect uit voor een LAN box

Verwijderd

Wat zijn overigens de rest van de Specs van het systeempje?

Ik had zelf dit:

In-Win V500
Duron 750 (proberen of ik m op 1GHz kan krijgen)
CoolerMaster EP5 6H51
256MB PC133 RAM
20GB IBM 7200RPM 60GXP
52x AOpen CDROM
FDD

En natuurlijk de 810LMR

Ik heb voor een snelle HD gekozen aangezien dit de grootste bottleneck is in een systeem, verder veel ram aangezien je al ongeveer 32 kwijt bent aan Videoram en ik verder win2k wil gaan draaien dus dan komt dat mooi van pas.

hoe ziet jou config eruit?

Verwijderd

Topicstarter
TV, (short for ThaVinny)

Dat vind ik niet zo'n goed nieuws over die voeding,

Mijn plan met kast:
[afbeelding]
Of iets dergelijks...(kom maar met foto's en typenaanduiding)

MoBo: voorlopig dus die PCChips M810LMR
RAM: 256-133 DaneElec (2-2-3)
HD: DTLA307030 75GXP series (60GXP 60GB voor in mijn server, dan kan deze eruit)
DVD: nog nader te bepalen
Floppy: Geen, LS-Drive ipv
CPU: Duron 700 (wil in mijn server een Athlon 1200 of zo zetten)
Cooler: CM 5H51 (no klokking needed)

Zoals gezegd dus een Office/internet machine voor in de huiskamer

Geen overklokken, geen games

Verwijderd

het is nou eenmaal zo dat het bord probs geeft met slechte PSU's.

Schijnt dat 145W dus niet genoeg is. maar misschien is het mogelijk een andere voeding in dat kastje te bouwen, of anders kun je het altijd proberen(er zijn verschillende revisies van het bord in omloop) ik hoorde dat ECS ook een SiS730 bord had wat minder eisen stelde aan de Voeding. weet het type alleen niet op dit moment

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 17:49 schreef -THaVinNY- het volgende:
het is nou eenmaal zo dat het bord probs geeft met slechte PSU's.

Schijnt dat 145W dus niet genoeg is. maar misschien is het mogelijk een andere voeding in dat kastje te bouwen, of anders kun je het altijd proberen(er zijn verschillende revisies van het bord in omloop) ik hoorde dat ECS ook een SiS730 bord had wat minder eisen stelde aan de Voeding. weet het type alleen niet op dit moment
Ik zal PCChips eens mailen met de vraag welke PSU ik wel kan gebruiken in de 145W range

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik wou al zeggen, de meeste MicroATX kasten hebben een voeding van max 145W !

Hier is een leuke case van A-open
link

Ik ga een MicroATX form server maken en waarschijnlijk pak ik dit bordje.

Verwijderd

Topicstarter
Sharkie,

GEEN LAN!!! Heb ik ook nog naar gekeken.

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

Ik heb 'm besteld, die PC-Chips.
Er zit een SIS VGA chip op, er gaat 256MB op (al in huis)
Minimale vereisten, volgens EXILE Computers
150W
Chieftec flex desktop is ook besteld, 150W

Nu nog een nieuwe HD
Denk aan de 60 GB van de 60GXP series

Verwijderd

goede keus, die 60GXP

mag ik je aanraden deze bios te gebruiken:
www.westgraphics.com\downloads\810bios.zip

is sneller en stabieler, veel meer opties

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 21:56 schreef -THaVinNY- het volgende:
goede keus, die 60GXP

mag ik je aanraden deze bios te gebruiken:
www.westgraphics.com\downloads\810bios.zip

is sneller en stabieler, veel meer opties
We zullen het eens aan Exile voorleggen, die heeft er zat op de plank liggen....of heeft iemand hem al getest?

Die 60 zal het ook wel worden, icm een 1000Mhz Athlon, ik denk dat het niet loont om een 266FSB CPU te nemen op mijn A7V, daar ik deze als server wil laten draaien en dus niet wil klokken.

Verwijderd

check deze thread maar eens:

http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/ubb/Forum4/HTML/000149.html

is BTW een PCCHips forum,

Verwijderd

Topicstarter
THaVinster knows his way 'round DaNet! :o

Verwijderd

Yup, ik doe altijd HELE goede research voordat ik iets koop en dat is ook meteen mn tip voor als je hardware gaat kopen. Research is het halve werk. scheelt je met het inelkaar zetten + overclocken veel zorgen enz. en geeft je gewoon het beste voor je geld

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik,

Maar soms is het zo verrotte moeilijk zoeken als je te weining tijd hebt(lees ik wil het NU hebben)

Hij schijnt onderweg te zijn, van de kast heb ik nog nix gehoord, maar daar heb ik ook een orderbevestiging van..

Change of plans: er komt 512MB in, dan draait misschien XP ook wel lekker er op.

Ik heb gisteren toevallig ook nog een 20GB 60GXP Drive geinstalleerd, DIE ZIJN STIL!!!!

Verwijderd

PS Geen Q3 op de 810LMR? Onzin, maar je moet natuurlijk wel de SiS AGP-driver en de SiS VGA-driver installeren (zeker een Intel gewend :6 )

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

http://matx.ece-it.nl

overzichtje van micro atx kasten en micro atx borden en zooitje links (o.a. reviews) om zelf verder te komen.

Ik heb zelf de PCchips M810LMR gekocht, heb alleen nog geen processor :/

Verwijderd

Topicstarter
Thnakx! (hmmm muhn spellingscorrectie is stuuk)
Pagina: 1