• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Beste Tweakers,

Zit hier met 2 precies dezelfde pc's (medions) 1tje staat op zolder met een kapotte harde schijf en 1 kapot ram balkje en 1 heb ik in gebruik, nu kreeg ik vandaag de mini itx pc van samenkopen.net binnen en laat daar nou net de benodigde onderdelen inzitten om die medion van zolder weer aan de praat te krijgen, ram balkje dus in die pc gedrukt en daarna harde schijf eraan gekoppeld, echter crashde de installatie van windows een paar keer en nu begint die met windows opstarten maar geeft die daarna een foutmelding waarbij je als je op oke klikt opnieuw opstart.

Heb hem aan de andere medions cdrom drive gelegd en dat hielp niet.
Heb de harde schijf aan de andere (goed werkende) medion gelegd en ook daar deed die hetzelfde.

Dus het ligt schijnbaar aan de hardeschijf? Of doe ik iets verkeerds? Hoe krijg je z'n schijf weer helemaal schoon? Kon niks in de bios daarover vinden. Harde schijf is een 2,5 inch 80gb werkte op mijn sata aansluiting en word ook wel gedecteerd door de bios.

Groet,
Nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door nodig op 13-12-2012 20:20 ]

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-02 19:31
Laten we eerst beginnen met welke medion's en de onderdelen.

Welke foutmelding krijg je? waardoor je op ok kan drukken.

is je windows 7 cd nog wel goed?
Was de crash bij de installatie random?

• Dragonetti
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Als je meer als 1 geheugen modulen in de pc gebruikt,controleer voor de zekerheid eens de geheugen snelheden van de gebruikte geheugen modules.
Bij niet matchende geheugen snelheden kan dit problemen opleveren.

PC specs are Asus ROG Crosshair VIII Impact/AMD R9 3900X/Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz/Crucial MX500 1TB/ Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT

• nodig
Dragonettix schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:46:
Als je meer als 1 geheugen modulen in de pc gebruikt,controleer voor de zekerheid eens de geheugen snelheden van de gebruikte geheugen modules.
Bij niet matchende geheugen snelheden kan dit problemen opleveren.
Zijn inderdaad niet matchende snelheden, dat kan ik met 70% zekerheid wel gokken, had gelezen dat dit weinig uitmaakte, maar dat werkt dus toch niet?
darkmushy1995 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:31:
Laten we eerst beginnen met welke medion's en de onderdelen.

Welke foutmelding krijg je? waardoor je op ok kan drukken.

is je windows 7 cd nog wel goed?
Was de crash bij de installatie random?
Eerst een paar random crashes tijdens installatie, paar keer opnieuw geprobeerd en nu blijft die telkens op hetzelfde moment vastlopen. Medion zelf mag weinig uitmaken, op exact dezelfde pc draait gewoon windows 7, enigste wat bij beide vervangen is is de videokaart en voor de rest bij die oude dan de hdd en ram geheugen.

Windows 7 cd geen idee of die goed is, misschien dat ik eens ubuntu moet proberen?
Hoe krijg ik mijn hardeschijf weer helemaal ''leeg''?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
diskpart starten met diskpart.exe (kan door tijdens de installatie op F8 te drukken als het goed is).
daarna select disk 0 (als er maar 1 disk in hangt)
dan clean

reboot, install Windows 7.

https://discord.com/invite/tweakers

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Begin eens met:
1. Specs van wat je allemaal in je PC hebt zitten.
2. Een duidelijke uitleg, niet zo "van als je dat popupje krijgt en op oke klikt" maar effectief wat, waar en wanneer etc etc.

Android developer & dürüm-liefhebber

• nodig
Mavamaarten schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:14:
Begin eens met:
1. Specs van wat je allemaal in je PC hebt zitten.
2. Een duidelijke uitleg, niet zo "van als je dat popupje krijgt en op oke klikt" maar effectief wat, waar en wanneer etc etc.
1. Aan de specs kan het niet liggen, er heeft Windows 7 op gedraaid voordat de harde schijf kapot ging en dat werkte allemaal uitstekend. Ook krijg ik hetzelfde als ik de hardeschijf aansluit op andere (bijna exact) dezelfde pc.

Mocht er baat bij zijn wil ik wel een volledig speclijstje opzoeken/maken maar dit is wat er inzit:
Intel core 2 CPu 6300 @ 1.86ghz.
Via rhine II compatible fast ethernet adapter
RT73 usb wireless lan card
Microsoft virtual wifi miniport-adapter
1gb ram geheugen (2x512mb, van samsung, welke 1 balkje kapot die ik door ander 512mb van kensington heb vervangen)
Harde schijf was een seageate van 320gb en nu een hitachi 2,5inch van 80gb.
Videokaart is een 265mb of 512mb (niet meer originele)

2.

Soms blijft die al hangen bij het ''intel logo''. Normaal verloop opstarten: Intel logo, zwart scherm met witte tekst met hdd info etc, windows 7)

Als die doorstart krijg ik starting up services en daarna deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/219ngyd.jpg
EDIT (offtopic): Nog redelijke kwaliteit voor een 3mp :P

Bij het verwijderen van de kensington ram stickje krijg ik precies dezelfde melding. Ik denk aangezien die tijdens de installatie al een paar keer freezde dat volledig is misgegaan.

• nodig
Met de F8 toets kom ik hier:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/5lyxzc.jpg

Heb debug en directory services restore geprobeerd en beiden zeggen dat windows niet kan installeren in safe mode.

Als ik nou eens die harde schijf aansluit in mijn werkende pc die heeft namelijk nog een sata aansluiting en dat kabeltje dat naar het moederbord gaat is ook nog een poort over. Of ga ik dan wat slopen :P Gaat die hem dan herkennen als extra harde schijf en kan ik dan gewoon CRTL-A en shift+deleten?

Of

Ubuntu op een schijfje branden en kijken of ik dat erop kan krijgen en daarmee de windows bestanden van de hardeschijf verwijderen en dan weer windows proberen?
Modbreak:Aub niet twee keer achter elkaar posten. Heb je iets toe te voegen:? Gebruik de "wijzig"-knop :o

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 14-12-2012 13:01 ]

• nodig
Zal er de volgende keer rekening mee houden, ben gewend om voor een ''grote'' post een nieuwe aan te maken.

Aangezien ik de vorige niet meer kan editen:

Ubuntu op microsd gezet en met usb reader proberen te booten maar dat wou dus niet, hij wou alleen maar die hardeschijf pakken..

Dus nu ligt die aan mijn goeie computer en hem ik hem op ''formatteren'' gezet. Ben benieuwd :P

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Inderdaad, eerst je HDD's formatteren zodat er geen oude, foute installaties in de weg zitten. Dan sluit je dat uit. Los van het gebruikte geheugen kan je oude, misgelopen Windows installatie alle nieuwe pogingen in de weg zitten, en komt je echte probleem niet naar voren. Als een Windows installatie vanaf een schone PC niet lukt, is de kans groot dat het hardwarematig is. Maar vanaf een PC die al in gebruik is geweest kun je er niks meer over zeggen. Schoonmaken die handel dus :)

Ik denk ook dat je te makkelijk voorbij gaat aan je gebruikte geheugen. 2 x512mb is niet de specificatie van je geheugen - het is de hoeveelheid. Controleer eens of de timings van je geheugenmodules gelijk lopen en op hoeveel Mhz ze lopen (in je BIOS), en of de gebruikte modules allebei wel passen op je mobo (waarschijnlijk zal dat wel kloppen, maar wie weet). Geheugenmodules moeten voor goed gebruik exact gelijk lopen op frequentie en timings.

Overigens moet je voor een alternatieve boot device nog wel eerst in je BIOS instellen dat usb als boot optie gebruikt wordt, anders werkt het niet, dat kan de reden zijn dat ie je HDD alleen wil pakken en de rest niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Vayra op 14-12-2012 16:13 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 15:40
Ubuntu CD op een schijfje branden en dan daarvandaan opstarten (niet installeren, enkel Ubuntu zelf starten). Gaat dat goed, dan kan je - denk ik - vanaf Ubuntu vast wel je harddisk checken. Hoe dan ook, het klinkt als een hardware probleem en als Ubuntu goed opstart begint de harddisk wel erg verdacht te worden.

Verwijderd

Of je download en brandt even de http://www.ultimatebootcd.com/ kun je ook de hdd even schoonmaken en opnieuw partitioneren als NTFS en formateren.

• nodig
Bedankt voor jullie hulp!
Heb geprobeerd XP te installeren en die draait nu (nadat de 1e installatie crashte, 2e lukte dus)

Ga nu proberen up te graden naar Windows 7. Hopen dat het wil!

EDIT:

Even dit topic updaten:

Upgrade wou niet. Daarna nog een paar keer gewone installatie W7 geprobeerd, uiteindelijk maar is een andere monitor gepakt (ookwel televisie genoemd) en daarop viel het beeld niet ineens uit en draaide de setup als een zonnetje! Leerzaam (eerste) projectje dit, vond het ook wel leuk om te doen :P

[ Voor 47% gewijzigd door nodig op 16-12-2012 14:23 ]

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31
Volgens mij heeft je monitor of TV hier niks mee te maken.

Ik denk eerder dat het medion bordje niet tevreden is met de twee verschillende soorten RAM of dat je voeding niet helemaal 100% meer is.

Medion gebruikt gedegradeerde MSI bordjes, en het MSI bordjes dat jij gebruikt komt uit een tijdperk dat MSI nou niet echt bekend stond om duurzaamheid.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Veelal geheugen problemen dit soort dingen. Draai een een programma als Memtest om dat te checken.
Of installen met slechts 1 bankje geheugen...

Memtest is makkelijk te vinde op het net in diverse varianten...

[ Voor 37% gewijzigd door bonus op 17-12-2012 15:00 ]

Atari 4 ff'r 😊

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:33

franssie

Save the albatross

@nodig - je zegt dus dat wat jij als crash ervoer uiteindelijk het wegvallen van je beeld was, en dat je met een andere monitor (je TV) het systeem werkend hebt. De computers waren dus inderdaad gelijk en maar de monitoren niet? Indien ja - je moet er maar opkomen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1