• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:00
Ik ben op zoek naar een systeemcamera ter vervanging van mijn Canon 1000d spiegelreflexcamera. Ik heb al een aantal jaar de Canon 1000d welke naar mijn mening zeer goede foto's maakt. Ik wil wel wat instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet heel ver te gaan.
Ik ben wel op zoek naar een systeemcamera met het liefst ingebouwde wifi die gelijkwaardige of betere foto's maakt in vergelijking met mijn 1000d.

Nu staan er gigantisch veel reviews op internet en zijn er zeer veel systeemcamera's die aantrekkelijk zijn. Graag zou ik jullie mening horen over de kwaliteit van de foto's van de systeemcamera's. Ik zat zelf te denken aan o.a.:
SONY NEX-5N, maar deze heeft geen wifi.
Samsung NX 1000
Nikon 1 J2, maar ook geen wifi.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Nex-5r kom je dan bij, wat duurder, maar erg goed (5r, f3 en 6 hebben allemaal dezelfde sensor). WiFi heeft als voordeel dat je je fotos kan versturen naar je tablet of telefoon en deze ook als ontspanner kan gebruiken) als je dat het geld waard vind: Sony nex 5r. Anders de 5n of f3 (f3 heeft ingebouwde flitser, en de electronische viewfinder past er tegelijk op, erg handig met sterk zonlicht. De 5n heeft dan weer een snellere CPU en grotere buffer (10fps ipv 5) en infrarood voor een draadloze ontspanner (5e marktplaats, dit is het enige wat ik jammer vond tov de 5n, ik heb de 3f, maar de 3f bood mij meer voordelen).

Ik zeg, met of zonder WiFi, Sony nex. :P

Anoniem: 181786

Wifi kan tegenwoordig toch gewoon in het geheugenkaartje? Dat is tenminste bij de Olympus E-PM2 en E-PL5 wel het geval. beide prima camera's.
De kwaliteit heeft ook veelal te maken met het objectief wat er op de body zit. M4/3 (Panasonic en Olympus) hebben veruit het grootste aanbod aan objectieven. Ik zou dus zeker een aantal m4/3 systeemcamera's meenemen in de overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:00
Kijk aan deze feedback heb ik wat. Ik neig inderdaad naar de sony nex 5n en dan koop ik er een wifi geheugenkaartje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mastamasta schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 21:28:
Kijk aan deze feedback heb ik wat. Ik neig inderdaad naar de sony nex 5n en dan koop ik er een wifi geheugenkaartje bij.
Mooi. Zoek van tevoren wel even uit of het werkt. Want of het werkt bij de NEX weet ik niet maar daar kunnen ze in het Sony topic je vast meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:33
Vergeet niet om ook te kijken naar de beschikbare objectieven. Toch wel belangrijk voor de keuze van het systeem waar je in gaat investeren. (Tenminste: als je van plan bent om er meerdere objectieven bij te kopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Ik denk dat de vraag naar een systeem camera voornamelijk voort komt uit de wens om compacter en lichter te gaan.
Dus dan komen we ook meteen uit op vragen als:
welke lenzen heb je er nu bij en welk bereik vind je echt belangrijk?
wat wil je er mee gaan doen / waar wil je de mooiste foto's van maken?
werk je veel met primes of wil je dat graag gaan doen?

Een systeem camera is niet overal goed in. Als je bijvoorbeeld graag met telelenzen werkt, sport of birds in flight schiet dan vraag ik me af of een systeemcamera de handigste route is. Telelenzen zijn enorm groot en zwaar en het focusen op een bewegend onderwerp is niet het sterkste punt van veel ILC's

Een systeem camera is alleen compact met heel erg kleine lenzen (meestal primes). Ik zou m'n 17-50 f/2.8 niet willen missen dus voor mij heeft een systeem camera in iedergeval geen zin als ik compacter zou willen gaan.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martijn_tje schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:31:
Ik denk dat de vraag naar een systeem camera voornamelijk voort komt uit de wens om compacter en lichter te gaan.
Dus dan komen we ook meteen uit op vragen als:
welke lenzen heb je er nu bij en welk bereik vind je echt belangrijk?
wat wil je er mee gaan doen / waar wil je de mooiste foto's van maken?
werk je veel met primes of wil je dat graag gaan doen?
Goede vragen.
Een systeem camera is niet overal goed in. Als je bijvoorbeeld graag met telelenzen werkt, sport of birds in flight schiet dan vraag ik me af of een systeemcamera de handigste route is. Telelenzen zijn enorm groot en zwaar en het focusen op een bewegend onderwerp is niet het sterkste punt van veel ILC's
Er bestaat geen enkele camera die overal goed in is. Juist met telelenzen lijkt een systeemcamera me ideaal. Ik neem naar de dierentuin altijd een telelens mee van 40-150mm (in 35mm zou dat 80-300mm zijn) en hij is erg compact en licht. Geen dSLR variant (APS-C of FF) kan dat gewicht en die compactheid benaderen.
Tracking is iets wat voor meer problemen zorgt bij MILCs dat zeker. Maar iets verteld mij dat een instap dSLR daar ook niet in uitblinkt. Evenals in zaken als snelle AF. De AF (in m4/3 iig) is erg snel bij MILC's. Vogels in vlucht en dergelijke dingen zorgt voor wat meer inspanning maar is zeker niet onbereikbaar.
Een systeem camera is alleen compact met heel erg kleine lenzen (meestal primes). Ik zou m'n 17-50 f/2.8 niet willen missen dus voor mij heeft een systeem camera in iedergeval geen zin als ik compacter zou willen gaan.
Met al mijn objectieven is mijn systeemcamera kleiner dan de kleinste dSLR met vergelijkbare objectieven.

Maar laten we een 1100D eens vergelijken met een E-M5 met het door jou zeer gewaardeerde objectief.
http://camerasize.com/compact/#98.200,289.336,ha,t
Pagina: 1