[W8] Station letter

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10 12:22
Voor een kennis van mij heb ik enkele jaren geleden een inrichting gemaakt zodat hij met zijn laptop de bestanden op de vaste pc kan gebruiken. Dit geldt onder andere voor zijn boekhoudprogramma.

Dat was toen een netwerk tussen een Vista pc en een XP laptop. Inmiddels is de Vista PC vervangen door een W7 pc waarbij ik de configuratie in stand kon houden. Nu is echter de XP laptop overleden en is er ter vervanging een W8 laptop aangeschaft.

Wat ik hierbij niet voor elkaar kan krijgen is de werking van het boekhoudprogramma. Normaal gesproken heb ik op de vaste pc een netwerkverbinding verbinding gemaakt met een bepaalde stationsletter. Deze had ik ook op de vorige laptop aangemaakt en dit laten verwijzen naar dezelfde locatie op de vaste pc.

Nu ben ik totaal onervaren in W8, maar het lijkt me dat er geen stationsletter wordt gegeven bij een netwerkverbinding in W8, het lijkt hierdoor dat ik de diverse administraties van het boekhoudprogramma ook niet kan vinden. Het boekhoudprogramma is AccountView, mocht iemand hier ervaring mee hebben, tips hebben voor configuratie dan hoor ik het graag.

LOETKE

Verwijderd

De map met administratie data is dus (werkend) gedeelt op de Win7 pc?

Je zou in win8 verkenner "gewoon" een mapping (netwerkschijf) moeten kunnen maken dan naar
\\win7pc\gedeelde map

Dus niet een "netwerk locatie" toevoegen maar een "netwerkschijf" maken.

Je zou ook naar desbetreffende pc kunnen gaan via explorer
\\win7pc <enter>
Dan zou je de gedeelde mappen te zien moeten krijgen, en die kan je dan met de rechter muisknop klikken en kiezen voor "map network drive/maak netwerkschijf"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RudyL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:49:
Nu ben ik totaal onervaren in W8, maar het lijkt me dat er geen stationsletter wordt gegeven bij een netwerkverbinding in W8
Lijkt het je zo of heb je ondervonden dat er geen netwerkschijf met dito letter wordt toegewezen?

Ik zou het eerst even op de old-skool methode doen (namelijk proberen) alvorens een topic aan te maken wat van uiterst dubieuze kwaliteit is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.