Advies nodig: Surveillance Camera netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Leaninsider
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-01 13:49
Intro:

Voor thuis hebben we ongeveer 12 Camera's met H.264 compression , een client pc (die beelden kan bekijken van de nas of direct vn de IP camera's), een nas en dus ook en switch waarschijnlijk om al de camera's en ook client-pc en NAS aan vast te hangen.

Mijn vraag is nu:

Hoe begin ik hier aan?

Client-PC
Kan ik zelf samenstellen met energiezuinige CPU en mini-itx enzo... dat mag al geen probleem zijn.
Welke software heb ik nodig om direct naar camera's te kijken en ook zodat de files van de nas volgens een soort 'kalender' gerangschikt staan.

NAS:
Welke nas gebruik je het beste voor camera security
Welke software draait er dan op die nas?
Hoeveel geheugen minimaal nodig?

Switch:
Wat raden jullie het beste aan als device om alle camera's aan te koppelen

Camera's:
Wat raden jullie aan als goede 720p camera's met h.264 compressie?

Nog meer tips?

Alvast Bedankt :)

• Leaninsider
Wat ik al meer weet is :

-Software voor Client PC zal Mobotix zijn
-4bay Synology nas die goed overweg kan met zo'n camera's

nu nog zoeken welke switch ik het beste gebruik en welke camera's want ze zijn PoE , maar ik zoek wel goedkopere versies.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07 12:37
even kijken bij Axis, inclusief de software,

kwa machine mag je ook wel een best apparaat neerzetten, niet een mini itx ofzo tenslotte krijgt ie genoeg data te verwerken

oja ik ben nog 1 belangrijk deeltje van je vraag vergeten:

Heb je je zelf al uitgezocht? neem eventueel contact op met een gespecialeerd bedrijf hiervoor

[ Voor 31% gewijzigd door shure-fan op 13-12-2012 19:38 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Een dedicated nas kan ook. Qnap heeft hier een aparte serie voor, de Viostor modellen. Die hebben meerdere modellen, en ondersteunen een hoop camera's.

Axis zijn bv goede camera's, en worden ook door veel softwarepakketten/recorders ondersteund, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Mobotix is vergelijkbaar, voordeel is dat hun ook 'bijzondere' camera's hebben, zoals beter dag/nacht (aparte camera's) en hogere resoluties.

Aan de onderkant van het segment zit je met merken als AVTech (Wordt ook veel als OEM verkocht). Daartussenin heb je merken als Vivotek.

Dedicated-cameramerken hebben ook oplossingen, alleen zijn die duurder.. Bosch, Honeywell, Sony, Dedicated Micros enz..

Wat is het budget? En idd, raadpleeg een bedrijf. Camera kopen is 1, maar dingen als lichtgevoeligheid, kijkhoeken enz zijn ook essentieel om mee te nemen in je berekeningen.

Kwa switch: Persoonlijk zou ik alles op 1 switch met power-over-ethernet hangen. Let wel op of je normaal POE nodig hebt (15.4W) of highpower (30w). Zeker als je dingen als PTZ of IR verlichting hebt kan een normale POE switch nog wel eens te krap zijn. Houd ook goed rekening met het totale vermogen van de switch! Niet elke switch heeft voldoende voeding om alle poorten gelijktijdig op full power te gebruiken.
En controleer uiteraard ook of je apparatuur dezelfde POE standaard als je switch lult ;)

Tenslotte: Reken ook een UPS mee in je budget, voor je POE switch en recorder, zodat de meuk bij stroomuitval ook z'n werk blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaninsider
Alvast bedankt voor de goede reacties;

Even context waar de camera's zullen hangen: In een zonnecentra (bij m'n huis dus) die momenteel 10 analoge camera's heeft.

De camera's zal ik dan wel met een bedrijf regelen, het enige is dat de camera's
dicht bij de mensen staan dus hoeft het totaal hoge resolutie te zijn 720p zou volstaan als dit mogelijk is , dit ook om de datastroom te beperken naar de NAS toe.

Die client pc die enkel maar streams kan bekijken en bestanden kan bekijken van die nas kan toch wel een mini-ITX zijn... ? Het is de NAS zelf die uiteraard wel van betere kwaliteit zal zijn, kzal eens kijken naar wat QNAP me bied.

Nogmaals merci :)