Boekhoud-PC / Dell service ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De tijd is er eindelijk; na zo'n 5-7 jaar is de huidige desktop toe aan vervanging.
Deze pc wordt door 3 personen gebruikt;
- M'n vader; algemeen gebruik (internet, mail etc.) maar vooral boekhouding. Hij doet dit voor een 'stichting' (laten we het daar bij houden; het is wel een ons kent ons stichting, geen groot bedrijf o.i.d). De pc mogen wij gewoon uitkiezen; en dan even voor een financiële commissie voorgelegd en betaald. Dat laatse is gewoon een formaliteit; dit hoeft niet te zwaar genomen te worden. Persoon van die commissie had zelf aangegeven: "Voor €1000 heb je wel een nieuwe pc". Enige eis die er eigenlijk was voor boekhouding was minimaal 4GB RAM en een paar GB HDD-ruimte.
Verder gebruikt m'n vader het veel voor belastingaangiftes e.d.
- M'n moeder: wat internetten. Meer niet.
- (Nog) m'n broer: internetten, Word, filmpjes kijken. (Als huidige pc, scherm, speakers en toestenbord/muis weg gaan, wil hij deze setup wel hebben)

Gebruik is niet zo spannend dus. Gamen wordt er niet op gedaan; hooguit zulk verouderde games die met elke pc van nu wel te draaien zijn. Beeldscherm, muis, toetsenbord en speakers zijn aanwezig en kunnen eventueel worden herbruikt.
Wel wordt deze pc eigenlijk tot ie dood gaat gebruikt, de huidige is zoals gezegd zo'n 5-7 jaar oud; enig toekomstgerichtheid is dus wel gewenst.
Windows 7 is gewenst; de veranderingen van 8 hebben we niet zo'n zin in.

Huidige specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
CPU: Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz.
GPU: Nvidia GeForce 6600
HDD: MAXTOR 6L200M0 (200GB @ 7200rpm)
RAM: 2GB
DVD-Brander: BenQ DVD DD DW1640 (gaat niet meer open)
DVD-speler: Samsung tsst SH-D162C (in apparaatbeheer: TSSTcorp DVD-ROM SH-D162c
Monitor: Samsung SyncMaster 913v (19" 3:4)

Normaal zouden we zeggen; we schroeven er zelf een in elkaar, maar dat is niet een optie. Zowel qua 'declareren' als bij eventuele problemen. De huidige pc is ook gekocht bij de lokale pc-boer (aangesloten bij deze keten; maar reparatie doen ze zelf). Bij problemen dumpen wij de kast gewoon bij hen en na een dag (of enkele dagen afhankelijk van probleem) is de kast klaar, betalen en we kunnen weer.

Nou zijn we net daar geweest en met enige inbreng van mijn kant kwamen we op dit systeem:

Asus CM6870 (i5-3550)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
OS: Windows 7 (8 is standaard maar Windows 7 kan erop gezet worden) 
CPU: Intel Core i5-3550
GPU: Nvidea Geforce GT620
HDD: 500GB
SSD: Samsung 830 64GB
RAM: 8 GB 
CD/DVD Rewriter, Cardreader, 2x front USB, audio, microfoon, 
USB 3.0, toetsenbord en muis.

Origineel zat er een 2TB HDD in, maar dat hebben we om laten zetten naar 500GB HDD en 64 SSD.
Totaal te betalen bedrag: €934 (origineel met 2TB HDD: €849.

Nou staat hier wel makkelijke service (kast brengen en klaar) maar dit is toch wel een stevige prijs, ondanks dat we het niet zelf betalen.

Nou heb ik de laatste dagen ook wat rond gekeken en proberen uit te zoeken hoe het zit met kant-en-klare systemen maar vooral naar garantie, service en onderhoud. Nou bieden bijvoorbeeld Mediamarkt, Aldi e.d ook wel PC's aan, maar als ik het goed begrepen heb, heb je dan min of meer een probleem als je garantie en/of reparatie nodig hebt; en dat is hét punt bij deze pc.

Onderhoud en reparatie moet gewoon makkelijk en relatief snel zijn. We hebben geen zin om de pc dagen of zelfs weken kwijt te zijn. Nu kunnen we zoals gezegd de kast bij afgeven en klaar. Makkelijk en relatief snelle service is dus erg belangrijk.

Zo kwam ik ook uit bij Dell. Wat ik vooral interessant vind zijn de All in One PCs.

Zo hebben ze: Dell XPS One 27
code:
1
2
3
4
5
6
CPU: Intel Core i5-3450s
GPU: NVIDIA® GeForce GT640 2GB
HDD: 1TB 7.200rpm 
RAM: 4GB 
Scherm: 27" 2.560 x 1.440.
Dell KM713 toetsenbord en muis.

€999 thuisbezorgd, met kortingen e.d. kan dat op zo'n €950 (couponcode werkt niet omdat Dell als €300 korting geeft).
Mooi ding, maar scherm is gewoon veel te groot. Ze werken nu met een 19" 4:3 schermpje, en dan is 27" gewoon te groot. Past waarschijnlijk niet eens.

Dan hebben ze ook nog bijv. de Dell Inspiron 23. Bijv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
CPU: Intel® Core i5-3330S
GPU: AMD Radeon HD 7650 1GB
RAM: 6GB
Scherm: 23" Full HD (?) Touchscreen.
Blu-ray station 
Dell KM632 toetsenbord en muis.

Touchscreen intereseert me niet, evenals de Blu-ray station. Maar scherm is praktischer (niet zo groot), specs zijn ook prima. Wel zit er helaas Windows 8 op (kan dat ook aangepast worden naar 7). Prijs van deze configuratie is €899 exclusief eventuele coupons e.d.

Qua desktops heeft Dell bijv. de Inspiron 660.
code:
1
2
3
4
5
6
CPU: Intel® Core i5-3330 
GPU: NVIDIA® GeForce GT620 1GB 
RAM: 6GB
Muis, toetsenbord.

€584 (exclusief evt. kortingen)

Ook hebben zij de XPS 8500-serie. Bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
CPU: Intel® Core i5-3350P
GPU: AMD Radeon™ HD 7570 1GB
HDD: 2TB 7.200rpm
RAM: 8GB.
Muis, toestenbord.

€764 (exclusief evt. kortingen)

Die All in One PC's lijken ons wel wat omdat het qua prijs niet veel scheelt, maar ons toch weer even een losse kast en speakers en vooral veel kabels scheelt. Een mooi alles-in-een-pakket spreekt ons wel aan.

Nou heb ik een (best) aantal vragen hierover.
- Qua prijs maakt het niet zoveel uit, als het maar wel ongeveer rond (of onder) de ~€950 blijft.

- Hoe zit het bij Dell bij problemen, garantie en reparatie? Ik heb gelezen dat als je een probleem hebt je min of meer Dell kunt bellen en dat ze de volgende dag voor de deur staan.

- Zo ja; hoe lang loopt deze service en wat kost die service?
Wat ik op hun site lees:
* Standaard 1 jaar: Collect & Return service & 90 dagen Premium Software Phone Support
* 1, 2 of 3 jaar Next Day In-Home Hardware & Premium Software Support service voor respectievelijk €90, €130 en €180 (tijdelijk €120) extra.

Wat ik hieruit begrijp is dat je standaard service is dat ze de pc ophalen, repareren en terugbrengen en tegen meerprijs thuis komen. Hoe lang duurt die eerste optie?

- Wat zijn algemene ervaringen met Dell garantie, support en reparatie?

- Mag je als consument een Desktop van Dell aanpassen? Dus dat wij er zelf bijvoorbeeld een SSD inschroeven?

- Past in de Dell Inspiron One 23 een tweede schijf, ofwel een SSD?

- Hebben jullie soms tips?

Die One 27 is gewoon erg :9~ , maar wel te groot. De desktops zijn interessant qua prijs (zelfs als we die 1, 2 of 3 jaar service erbij nemen en die Inspiron One 23 All in One zijn erg aantrekkelijk omdat die een mooi alles-in-een-pakket geven zonder aparte kast, speakers en kabels.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als je een pc van buiten af koopt, kan je bij de lokale pc boer nog altijd even langs gaan om hem te repareren, lijkt me? of heeft hij het zo druk dat hij dit extra geld niet wil/nodig heeft? :+

Zelf heb ik niet veel ervaring met Dell (behalve het scherm die super is ~ pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zilver, Zwart)

Persoonlijk zou ik bij een webshop de pc onderdelen bestellen en aanvinken dat je assemblage ook gedaan wilt hebben (heb ik zelf bij Afuture.nl gedaan en dit was echt in orde ;))
Bij problemen kan je zoals ik al eerder zei toch gewoon nog steeds bellen naar de pc boer.

voorbeeld:
- Deze AMD bevat meer dan genoeg kracht om deze doelen aan te kunnen (ook grafisch krachtiger dan bv die gt 620)
- 8gb ram die sneller dan standaard is (= goed bij amd APU's)
- Qua kast weet ik niet wat je voor ogen zou hebben qua stilte, grootte, kwaliteit, features..
Dus heb ik voor een zeer stille, ruime, hoge kwaliteit gekozen zodat je deze zelf nog bij de volgende pc kan gebruiken (na 5-7 jaar terug)
- 128gb samsung 830 ssd + 1tb hdd
- goede voeding
- moederbord die recent is & goede features heeft
- vaak gekozen dvd brander

Nu kan je hier uiteraard mee spelen:
bv. i5 3450 + lichte grafische kaart + ander moederbord (socket 1155)of de i5 3570k (zou hier dan geen grafische kaart bij nemen, deze heeft een betere geïntegreerde grafische kaart dan de i5 3450, en zal wellicht ook voldoen voor je "game"-eisen) + ander moederbord (socket 1155)
pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 112,-€ 112,-
1ASRock FM2A75M-DGS€ 53,95€ 53,95
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 64,80€ 64,80
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 90,95€ 90,95
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9€ 43,95€ 43,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,95€ 16,95
1be quiet! System Power S6 300W€ 29,90€ 29,90
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 92,63€ 92,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 505,13

zoals je ziet komt het heel goedkoop uit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 13-12-2012 18:06 ]

• Piet91
  • Niet online
@ hierboven; bedankt.

Persoonlijk had ik ook prima zelf een pc in elkaar kunnen schroeven (heb het al 1x eerder gedaan met julie hulp; waarvoor dank).
Of die pc-boer ook pc's repareert die elders zijn gekocht, of zelfs door een consument in elkaar geschroeft is weet ik niet. Dat zou ik na kunnen vragen.
Maar om allerlei redenen is een zelfbouw-pc niet echt een optie en ik ga niet de moeite doen om hen te overtuigen.

Zoals gezegd; prijzen zijn niet echt een probleem; ik ben benieuwd naar garantie, service en onderhoud van met name Dell.

Want zo'n desktop van Dell ziet er wel interessant uit; ik ben persoonlijk wel gecharmeerd van de Inspiron One en XPS One 27. Het hoge resolutiescherm en de overige specs van de One 27 ben ik vooral enthousiast over, maar deze is gewoon te groot. Iets van 22-24" is beter en daarom kijk ik dus ook naar die One 23.
Alleen daar vind ik weer jammer dat daar een touchscreen (onnodig) en vooral Windows 8 opzit.

Qua specs lijken me die prima, qua gemak al helemaal (eindelijk van losse kast, speakers en vele bekabeling af) en prijs is ook goed te doen. Maar ik ziet vooral met de garantie, service en reparatie van Dell. Hoe de ervaringen daarmee zijn.

Dus ik was eigenlijk op zoek naar ervaringen van andere Dell gebruikers en of mensen antwoorden weten op die vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 13-12-2012 21:19 ]

• Piet91
  • Niet online
Ik heb nog eens gekeken naar hoe het zit met garantie, support en reparatie van Dell.

Ik ben erg gecharmeerd van de XPS One 27 (van €999 excl. kortingen) en de Inspiron One 23 (€899 exc. kortingen).
Voordeel van de 27 is mooi scherm, Windows 7 en 1 jaar Next Day In-Home Hardware & Premium Software Support service.
Nadeel is de grootte van het geheel (maar daar valt misschien nog wel aan te wennen), 'maar' 4GB geheugen en de prijs.

Voordeel van de 23 is kleiner geheel, 6GB geheugen, touchscreen (maar eerlijk gezegd overbodig) en Blu-ray station.
Nadeel is Windows 8 (maar misschien is daar 7 van te maken?) en belabberde 1 jaar Collect & Return service & 90 dagen Premium Software Phone Support.

Nou zijn de prijzen niet direct het ergst (beiden komen onder de prijs van de PC-boer PC uit), maar ik loop vast op de service achteraf. De Collect & Return service (bij de 23) is gewoon niet goed; volgens Dell wordt dan de PC de volgende dag opgehaald en binnen 10 dagen gemaakt. Ofwel een kleine 2 weken zonder pc zitten, waar we nu de pc gewoon bij de pc-boer dumpen en praktisch altijd in een week terug hebben.
De Next Day In-Home (bij de 27) is al een stuk beter, maar deze is maar 1 jaar geldig.

Wil je een van deze services verlengen (tot overigens maar tot 3 jaar) dan betaal je tot €192 meer. Met zo'n meerprijs zijn deze All in One's gewoon niet meer interessant t.o.v. de PC-boer PC. Plus deze services houden op na 3 jaar; wij doen makkelijk 2x zo lang met een pc; ofwel na die 3 jaar ben je overgeleverd op de grillen en prijzen van Dell.

Waar ik ook over huiver is het technische van een All in One PC; wat als er serieuze dingen kapot gaan; moederbord o.i.d. en dan vooral na de (betaalde) service van Dell? Dan kun je gewoon een nieuwe pc kopen i.p.v. 1 onderdeel vervangen.
Dit vind ik wel erg jammer, want zowel de 23 als de 27 zouden pracht pc's zijn voor hier omdat het gewoon een heel mooie alles-in-een pakket levert zonder kabels en losse kast/speakers in een zeer aantrekkelijk apparaat. Maar ik loop dus vast op de support en reparatie achteraf.
Dus ik ben bang dat ik het Dell All In One verhaal moet laten varen. ;(

Ik heb overigens de PC-boer gemaild; ze doen ook aan onderhoud/reparatie van elders gekochte of zelf geassembleerde pc's! Dus misschien kan ik m'n ouders overhalen om zelfbouw te doen; de PC-boer PC kan ik zelf in de pricewatch voor zo'n €400 minder samenstellen (alles included)

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 14-12-2012 13:32 ]

• Piet91
  • Niet online
De XPS One 27 wordt 'm sowieso niet. Het apparaat in z'n geheel is gewoon veel te groot. Verder kost deze optie als we 3 jaar Next Day In-Home Hardware & Premium Software Support service nemen €1067 wat te veel wordt.

Dus de One 23 is nog een optie, maar touchscreen en Windows 8 zijn 2 zaken die we niet nodig hebben. Windows 8 niet omdat m'n ouders daar dan helemaal opnieuw aan moeten wennen.

De versie met i5-CPU kost inclusief die 3 jaar service €903.50 (als de kortingen kloppen zoals ik ze berekend heb hier) wat dan zo'n €30 goedkoper is dan de PC-boer PC.

Maar ik blijf steken op de service achteraf. Zijn er mensen hier die ervaring hebben hiermee. Wat slim is om te doen? Die 3 jaar service erbij nemen? Wat gebeurd er na die (eventuele) 3 jaar service? Enz. Iemand?

Actie van Dell loopt t/m woensdag (bijv. €100 voordeel op de 23) maar ik denk niet dat we voor die tijd nog kiezen, ben benieuwd wat Dell doet qua prijzen na woensdag...

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 16-12-2012 22:11 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 14:48
Waarom laat je de lokale PC boer niet een systeem bouwen waar je zelf alle onderdelen van kiest? Neem de BBG's als uitgangspunt en dan hebje voor minder geld een beter systeem dan die kant en klare machines met dubieuze voedingen en moederborden. Qua factuur en garantie zit je dan sowieso goed.

En wat je nodig hebt voor een office/internet bak: helemaal niets ;) alles wat je koopt is snel genoeg.

Zelf zou ik voor een i3 3225 kiezen met 8G ram en een 128G ssd van samsung. Een losse grafische kaart is totaal overbodig en de overige onderdelen kies je uit de BBG's reviews: Desktop best buy guide: editie november 2012. Exclusief windows licentie kost je dat een kleine €500

• Piet91
  • Niet online
Rrob schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:44:
Waarom laat je de lokale PC boer niet een systeem bouwen waar je zelf alle onderdelen van kiest?
Die doet dat geloof ik niet eens (meer). In het verleden was dat geloof ik wel enigszins mogelijk, maar nu begin je gewoon met een standaard pc uit het schap en dan kun je enkele zaken aanpassen. Zo heb ik gevraagd om de 1TB schijf te vervangen voor een combinatie van HDD + SSD. Uiteindelijk een 500GB HDD i.c.m. een 64GB SSD voor een meerprijs van ~€90.
Ze zitten hier bij aangesloten, maar doen wel zelf reparatie.

Maar deze wijzigingen komen met een (in mijn ogen i.i.g.) zeer stevige meerprijs. En het punt dat het gewoon kant & klare PC's zijn die ik zelfs bij bijv. de MM voor een paar honderd minder zie vind ik het systeem van de PC-boer gaan aanrader. Wat zij aanraden (zie OP) kan ik voor zo'n €400 minder zélf in elkaar schroeven:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3550 Boxed€ 183,90€ 183,90
1Asrock H61M-GE€ 52,51€ 52,51
1Zotac GeForce GT 620 Synergy Edition 2GB€ 50,51€ 50,51
1BitFenix Shinobi€ 53,90€ 53,90
2Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 16,99€ 33,98
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,95€ 16,95
1be quiet! System Power S6 350W 80plus€ 33,40€ 33,40
1Samsung 830 series SSD 64GB€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,15

Ik heb hen ook een mail gestuurd of zij ook aan eventuele reparatie doen van elders gekochte of zelf geassembleerde pc's doen en dat deden zij met plezier. Dus ik raad m'n ouders de pc die zij zelf aanboden ten sterkste af. Liever stuk goedkoper zelf bouwen en betere kwaliteit.
Neem de BBG's als uitgangspunt en dan hebje voor minder geld een beter systeem dan die kant en klare machines met dubieuze voedingen en moederborden. Qua factuur en garantie zit je dan sowieso goed.
Uiteraard bekijk ik de BBG's. En garantie zal wat meer moeite zijn (want internetwinkel enzo) maar zoals gezegd zit reparatie sowieso goed omdat PC-boer dat ook wel wil doen.
En wat je nodig hebt voor een office/internet bak: helemaal niets ;) alles wat je koopt is snel genoeg.

Zelf zou ik voor een i3 3225 kiezen met 8G ram en een 128G ssd van samsung. Een losse grafische kaart is totaal overbodig en de overige onderdelen kies je uit de BBG's reviews: Desktop best buy guide: editie november 2012. Exclusief windows licentie kost je dat een kleine €500
Het punt is wel dat m'n ouders hier vele jaren mee doen. Dus liever nu iets wat qua CPU e.d. misschien wat overbemeten is dan nu al tegen het minimum aan te zitten. Plus de PC hoeven ze toch niet zelf te betalen ;)

Maar ik vind die Dell AiO's gewoon erg aantrekkelijk. De XPS 27 is dus veel te groot en te duur, maar de 23 is erg aantrekkelijk. Net wat grotere monitor dan nu (19" 4:3), prima specs, prima prijs en de 'cleane' uitstraling van een AiO weegt hier zwaar mee. Geen losse kast, geen losse speakers meer, alleen een stroomkabel (en ethernet). Want als ze ergens een hekel aan hebben zijn het kabels (op dezelfde plek staat ook al een printer, NAS en router) dus zij zijn (mits goede prijs en kwaliteit) ook wel erg in voor een mooie AiO.

Wel jammer dat het touchscreen heeft (niet nodig dus overbodig) en Windows 8 (geen zin om m'n ouders van Windows XP naar 8 te helpen). Windows 7 erop zetten kan natuurlijk nog wel.

Ze vonden qua prijs de PC-boer PC prima, dus als ze voor hetzelfde geld een min of meer gelijkwaardige AiO kunnen krijgen is dat eigenlijk een no-brainer.

Maar ik weet dus niet hoe het zit met Dell qua garantie en service. Ze bieden (tegen meerprijs) 2 opties aan:
- Collect & Return service (ofwel ophalen, reparatie en terugbrengen in 10 dagen)
- Next Day In-Home Hardware Premium Software Support service (bellen en de reparateur staat de volgende dag voor de deur).

Maar dat laatste heeft wel een (relatief forse) meerprijs van €120-190 voor 3 jaar, en dan vraag ik me af of dat slim is. En hoe zit het ná die 3 jaar? Dat is wat ik eigenlijk (vooralsnog) in dit topic duidelijk zou willen krijgen.

• den85
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-03 17:26
Misschien heb je hier iets aan.

Mijn vader en collega´s gebruiken al jarenlang Dell´s en de ervaringen die we er mee hebben zijn prima. De garantie en service zijn prima voor elkaar, zeker als je die 3 jaar neemt. Enigste wat ooit stuk was is het scherm op een laptop geweest.Op deze laptop zat de 3 jaar garantie. Me vader had toen Dell gebeld en ze kwamen de volgende dag al langs. Ze keken niet eens wat er mis was en schroefde er meteen een nieuw scherm op. Prima service in mijn ogen.

Als je voor een Dell kiest dan krijg je daar denk ik geen spijt van. Maar goed dit is natuurlijk maar 1 ervaring ;)

• Piet91
  • Niet online
den85 schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:12:
Misschien heb je hier iets aan.

Mijn vader en collega´s gebruiken al jarenlang Dell´s en de ervaringen die we er mee hebben zijn prima. De garantie en service zijn prima voor elkaar, zeker als je die 3 jaar neemt. Enigste wat ooit stuk was is het scherm op een laptop geweest.Op deze laptop zat de 3 jaar garantie. Me vader had toen Dell gebeld en ze kwamen de volgende dag al langs. Ze keken niet eens wat er mis was en schroefde er meteen een nieuw scherm op. Prima service in mijn ogen.

Als je voor een Dell kiest dan krijg je daar denk ik geen spijt van. Maar goed dit is natuurlijk maar 1 ervaring ;)
Daar heb ik natuurlijk wel wat aan! :)
Ja, dat die 3 jaar wel goed zitten geloof ik wel, maar wat wat gebeurd na die 3 jaar?

Het wordt echt kiezen tussen zelfbouw van zo'n €550 en eventuele reparatie bij de PC-boer (naast de webshop garantie e.d.) of de Inspiron 23. Jammer dat die laatste Windows 8 heeft (dat moet echt 7 worden) en touchscreen. Want Windows 7 erop zetten is natuurlijk wel mogelijk, maar dan zit dat touchscreen er ook weer voor niets op...

Misschien kan een admin o.i.d. de TT veranderen naar "Ervaringen met Dell service en garantie" o.i.d.? O-) :+

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 18-12-2012 01:04 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik lees het woord "boekhouding" en ik denk meteen "backup". Neem je een backupmedium en -methode mee in jouw overwegingen?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Piet91
  • Niet online
DeBolle schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 01:37:
Ik lees het woord "boekhouding" en ik denk meteen "backup". Neem je een backupmedium en -methode mee in jouw overwegingen?
Jep. Wekelijks worden er een backup gemaakt van 2 laptops en de huidige pc op een NAS. ;)

Zag gisteren trouwens een youtube filmpje waarin werd aangegeven hoe je weer een startmenu in Windows 8 kon krijgen; 1 reden minder om geen Windows 8 te nemen.

Ik ga eens kijken wat de verdere bezwaren zijn om géén 8 te nemen...

EDIT @ 17:12 uur: ik wacht nog even tot donderdag zodat de Dell aanbiedingen zijn afgelopen. Wil namelijk niet zeggen dat Dell dan direct niet meer interessant kan zijn; wie weet zetten ze er dan wel nieuw spul bij. Hopelijk een Inspiron 23 zonder Windows 8 en touchscreen maar mét Windows 7 en 8GB Ram ofzo? O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Piet91 op 18-12-2012 17:12 ]

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:27:

EDIT @ 17:12 uur: ik wacht nog even tot donderdag zodat de Dell aanbiedingen zijn afgelopen. Wil namelijk niet zeggen dat Dell dan direct niet meer interessant kan zijn; wie weet zetten ze er dan wel nieuw spul bij. Hopelijk een Inspiron 23 zonder Windows 8 en touchscreen maar mét Windows 7 en 8GB Ram ofzo? O-)
Ik denk dat ik mezelf wel kan beantwoorden.
Er staat op de site van Dell het volgende:
Profiteer van 10% korting op geselecteerde Desktop
Speciale aanbieding - geldig t/m:woensdag 26 december 2012

Inclusief 90 dagen Premium Software Phone Support.
Speciale aanbieding - geldig t/m:woensdag 19 december 2012
Het eerste slaat op de algehele korting op een hele reeks Desktops en All in Ones, het tweede slaat op de korting die je krijgt op de 3 jaar Next Day In-Home Hardware & Premium Software Support service. Voor dit laatste betaal je tot vandaag €120.60 i.p.v. €180 extra bovenop de standaard prijs.

Of ze hebben de eerste datum veranderd (die 10% korting) of ik heb het laatst verkeerd gelezen; ik dacht dat deze korting ook tot vandaag liep. Ik had gehoopt dat ze na die korting bijvoorbeeld ook wat nieuwe systemen zouden verkopen. (Zoals de XPS One 27 ook even langs is gekomen met Windows 7 voor een best lage prijs van €999 exclusief kortingen).

Maar, het feit dat...:
- Dell garantie/service/onderhoud op z'n gunstigst geldig is t/m 3 jaar en de service/garantie/onderhoud daarna praktisch ophoudt

- Deze extra service een pak geld kost

- Er nog niet echt een uitgewogen systeem voor ons tussen staat
De Inspiron 23 heeft Windows 8 en touchscreen, beiden niet echt gewenst. W8 valt misschien wel mee te leven; mits Exact Compact Financieel hier op draait maar touchscreen is gewoon een extra kostenpost die we niet gebruiken. Liever had ik ook wat meer werkgeheugen. Een lager geprijste 23 met Windows 7, 6/8GB ram was zeker een optie (HDD zou vervangen kunnen worden door een grote SSD) maar die hebben ze niet. Daar had ik op gehoopt dat ze daarmee zouden komen na deze desktop korting.

- Dell spreekt zichzelf tegen. Ze zeggen voor kerst te leveren terwijl als ik deze Inspiron 23 kies er recht onder staat dat de voorlopige verzenddatum 10 januari is. Ik heb reacties in andere topics gelezen dat hun verwachte levering ook rond/voor kerst was maar nu al 31 januari is. Begin januari valt voor ons nog wel te doen maar later liever niet. Exact Compact Financieel moet ergens vanaf begin 2013 gedraait worden.

Ik zit gewoon redenen te zoeken om toch voor een Dell All in One te gaan; wat het spreekt ons zo aan:
- Prima specs qua CPU, ram, opslaggeheugen en scherm(grootte).

- Prijzen zijn gewoon goed. Met kortingen kun je ook nog eens zo €100 lager uitkomen.

- Er zijn eigenlijk geen vergelijkbare All in Ones in de markt. Acer, Asus en Lenovo hebben iets maar zijn qua specs slechter en/of zijn véél duurder. Imac beginnen we sowieso niet aan. (qua besturingssysteem en prijzen). Lenovo komt met een nieuwe serie IdeaCentre AiO's die betaalbaar zouden moeten worden, maar dat duurt ook nog even. Alleen Dell Singapore en VIZIO in de V.S. hebben vergelijkbare/betere prijs/kwaliteit.

- Uiterlijk; een (mooi) scherm waar alles in zit, geen losse kast, speakers en kabels meer wat erg zwaar meeweegt.

Ik ben bang dat ik niet meer redenen (genoeg) kan bedenken om tóch voor een Dell All in One te gaan. Er zijn helaas te veel bezwaren ben ik bang. Dus ik vrees dat ik zelf maar in elkaar moet gaan schroeven ;( ...

• Piet91
  • Niet online
Jammer, weinig ervaringen dus. Zoals verwacht is de korting voor de 3 jarige service nu €180 i.p.v. €120.
Alle andere zaken (levertijd, Windows 8, touchscreen) zijn niet echt een bezwaar maar ik kan gewoon nauwelijks ervaringen vinden van mensen met een online bestelde Dell. Want stell dat gewoon standaard service prima is dan hebben we een mooie oplossing voor €805 in huis staan. Goedkoper dan de PC-boer PC.
Voor prijsverschil kunnen we altijd dan nog een extra RAM-reepje insteken o.i.d, mocht dat nodig zijn.

Zag gisteren trouwens een filmpje op Youtube van een andere bekende site op dit gebied (geen idee of ik die mag noemen) en die kwam met een best wel interessant systeem van Intel.

Een DIY all-in-one barebone. Kortom je koopt:
- Een behuizing/scherm. Een paar zijn er hier van op de markt, 24-27" 1080P panelen, vaak helaas TN, soms IPS. (hoewel we zelf ook een 19" Samsung Syncmaster 913v scherm hebben)

- Je koopt een Intel 1155 Thin Micro-ITX moederbord met LVDS interface (i.p.v. DVI, HDMI o.i.d. voor scherm)
Dit moederbord moet laag genoeg zijn, bijvoorbeeld deze 2:
pricewatch: Intel Desktop Board DH61AG
pricewatch: Intel Desktop Board DH61AG

- Intel Ivy Bridge desktop CPU, wel een van maximaal 65 watt.

- CPU koeling

- DDR3 SODIMM geheugen erin.

- 2.5 HDD of SSD (maximaal 1)

Volgens het filmpje zou een behuizing/scherm zo'n €260 moeten kosten.
Snel rekensommetje: €260 (barebone) + €90 (moederbord) + €180 (Intel Core i5 3475S) + €35 (CPU-cooler) + €35 (Ram) + €170 (Samsung 256GB SSD) = €770 voor een heel rap apparaatje.
I.v.m. de Dell betere CPU en HD4000 i.p.v. HD2500, geen externe GPU en OS, maar wel wat goedkoper, grote rappe SSD en alles is te configureren.
Je zou altijd nog een minder rappe CPU, minder ram, kleinere SSD (of zelfs goedkoper 2.5" HDD) kunnen nemen (wat zo'n €195 bespaart) en je duikt zo onder de €570 voor een aardige all in one.

Maar het aanbod is te klein. SSD/HDD's, Ram, CPU-koeling en CPU's zijn uiteraard genoeg van, maar ik vind in de PW maar 2 geschikte moederborden, en de behuizingen/schermen zijn ook erg schaars en ook niet echt geweldig. Jammer.

Ik kijk verder of ik nog Dell ervaringen kan vinden, hopelijk zijn er hier mensen die dus ervaring mee hebben. Aan de andere kant; als ik weinig ervaringen kan vinden is dat alleen maar een goed teken; mensen klagen eerder en zetten dat eerder op internet dan positieve verhalen. ;)

EDIT @ 20:41 uur: Heb net op een ander bekend forum gelezen dat Dell gewoon 3 jaar garantie heeft, consumentenrecht en dat het 3-jarig Serviceplan van een kleine €200 eigenlijk min of meer overbodig is. Dat is wel een meevaller.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 20-12-2012 20:41 ]

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-04 13:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Toch maar even wat ervaringen delen:

Dell:
Heb zelf een (niet nader te noemen ;) ) laptop gekocht bij dell van de zomervakantie. Hiervan werkte een klein groepje toetsen op het toetsenbord niet altijd. Heb het 'probleem' op een zondag bij Dell gemeld (heb trouwens geen extra garantie oid) en ze stonden zoals door mij aangevraagd donderdag ochtend op de stoep en het probleem werd binnen een half uurtje door een expert verholpen :) . Lenovo doet dit voor zover ik weet hetzelfde zo ongeveer.

Nu wil ik je wel graag aanraden om gewoon een dell verkoper te contacteren (via de chat van dell) en gewoon te vragen om een mooie deal met een leuke garantietermijn etc. erbij binnen het budget. Ook erbij vermelden dat je er graag een ssd in hebt, maar niet de belachelijke extra prijs van dell wilt betalen tenzij ze een leuke en interessante prijs ervoor gaan vragen 'speciaal' voor jouw. Naar mijn weten heeft dell ook leuke caching ssd + hdd optie's die mij voor jouw gebruik wel interessant lijken.

Al met al valt dell dus van harte aan te raden van mijn kant en zijn ze daarbij ook erg gericht op zakelijke klanten en kunnen ze dus beter omgaan met service en dergelijke dan concurrenten zoals bijvoorbeeld Asus.

PS: Windows 8 is AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grillmeister

• Piet91
  • Niet online
RoofTurkey schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:41:
Toch maar even wat ervaringen delen:

Dell:
Heb zelf een (niet nader te noemen ;) ) laptop gekocht bij dell van de zomervakantie. Hiervan werkte een klein groepje toetsen op het toetsenbord niet altijd. Heb het 'probleem' op een zondag bij Dell gemeld (heb trouwens geen extra garantie oid) en ze stonden zoals door mij aangevraagd donderdag ochtend op de stoep en het probleem werd binnen een half uurtje door een expert verholpen :) . Lenovo doet dit voor zover ik weet hetzelfde zo ongeveer.

Nu wil ik je wel graag aanraden om gewoon een dell verkoper te contacteren (via de chat van dell) en gewoon te vragen om een mooie deal met een leuke garantietermijn etc. erbij binnen het budget. Ook erbij vermelden dat je er graag een ssd in hebt, maar niet de belachelijke extra prijs van dell wilt betalen tenzij ze een leuke en interessante prijs ervoor gaan vragen 'speciaal' voor jouw. Naar mijn weten heeft dell ook leuke caching ssd + hdd optie's die mij voor jouw gebruik wel interessant lijken.

Al met al valt dell dus van harte aan te raden van mijn kant en zijn ze daarbij ook erg gericht op zakelijke klanten en kunnen ze dus beter omgaan met service en dergelijke dan concurrenten zoals bijvoorbeeld Asus.

PS: Windows 8 is AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ah, positieve ervaringen. Zijn altijd mooi.

De Dell die ik op het oog heb is de i5 variant van deze reeks.
Deze kost zonder kortingen en extra garantie €899. Opzich prima dus (goedkoper dan PC-boer pc). Als ik de kortingen goed heb berekend kan deze prijs uitkomen op €804.64 (EPP korting en Shopkorting. Systeemkorting à la €80-100 werken niet want Dell heeft de prijs al verlaagt met €100).
Dus als ik rechtstreeks met Dell medewerker iets ga regelen ga je natuurlijk nooit zo'n korting krijgen.

Met dat verschil zou ik eventueel wat ram bij kunnen schroeven, of als er een keer een goeie aanbieding langskomt een 256GB SSD ofzo. Maar waarschijnlijk gewoon het verschil in de zak houden. Want als het dus zo is dat extra garantie bij kopen helemaal niet nodig is gaan we daar ook geen kleine €200 voor uitgeven.

En wat betreft W8; ik denk dat we er ook wel aan wennen, mits alles gewoon ondersteunt wordt (vooral Exact Compact Financieel).

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-04 13:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Piet91 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:52:
[...]

Ah, positieve ervaringen. Zijn altijd mooi.

De Dell die ik op het oog heb is de i5 variant van deze reeks.
Deze kost zonder kortingen en extra garantie €899. Opzich prima dus (goedkoper dan PC-boer pc). Als ik de kortingen goed heb berekend kan deze prijs uitkomen op €804.64 (EPP korting en Shopkorting. Systeemkorting à la €80-100 werken niet want Dell heeft de prijs al verlaagt met €100).
Dus als ik rechtstreeks met Dell medewerker iets ga regelen ga je natuurlijk nooit zo'n korting krijgen.

Met dat verschil zou ik eventueel wat ram bij kunnen schroeven, of als er een keer een goeie aanbieding langskomt een 256GB SSD ofzo. Maar waarschijnlijk gewoon het verschil in de zak houden. Want als het dus zo is dat extra garantie bij kopen helemaal niet nodig is gaan we daar ook geen kleine €200 voor uitgeven.

En wat betreft W8; ik denk dat we er ook wel aan wennen, mits alles gewoon ondersteunt wordt (vooral Exact Compact Financieel).
Je kunt sowieso garantie altijd nog uitbreiden, dus ik zou altijd eerst een jaartje wachten met het maken van deze beslissing ;) . Daarbij kun je met windows 8 als het goed is gewoon programma's in windows 7 compatibiliteitsmodus draaien, alhoewel ik dit nog nooit heb hoeven gebruiken persoonlijk.

Grillmeister

• Piet91
  • Niet online
RoofTurkey schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:59:
Je kunt sowieso garantie altijd nog uitbreiden, dus ik zou altijd eerst een jaartje wachten met het maken van deze beslissing ;) . Daarbij kun je met windows 8 als het goed is gewoon programma's in windows 7 compatibiliteitsmodus draaien, alhoewel ik dit nog nooit heb hoeven gebruiken persoonlijk.
Je kunt na een jaar (of langer) nog steeds garantie afsluiten bij Dell op een product? Lijkt me niet logisch maar als dat wél zou kunnen is dat best apart. En mooi natuurlijk. Gaat via chat of telefoon zekers, want kan zoiets niet vinden op hun site.

Zojuist is de huidige PC er mee opgehouden. Samen met m'n zwager hebben we het vermoeden dat het het moederbord is die er mee opgehouden is.
Best k*t natuurlijk maar gelukkig is het niet de harde schijf. Helaas konden wij deze nergens anders aansluiten dus m'n zwager neemt 'm mee en probeert 'm in een oude pc van hem te doen. Mocht dat werken dan hebben we in een paar dagen weer even een werkende pc.

Maar nu komt het er dus op aan. Ik zie net dat Dell in het weekend geen mensen in de chat of telefoon heeft dus het wordt maar gewoon via de site bestellen. De i5-versie dus.
Kost als de kortingen die ik berekend heb kloppen €804.61
Inspiron 23 (1 jaar Collect & Return service & 90 dagen Premium Software Phone Support)
Beginprijs: €899.
Met EPP korting: 0.95 * €899 = €854.05
Prijs zonder BTW: (€854.05 / 121) * 100 = €705.83
Shopkorting: 0.07 * €705,83 = €49.41
Totaalprijs: €854.05 - 49.41 = €804.64
Dit was mijn keus of zelfbouw. Daar kwam ik uit op de volgende 2 systemen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,95€ 167,95
1Asrock B75 Pro3-M€ 57,90€ 57,90
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 64,51€ 64,51
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 93,97€ 93,97
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,60€ 84,60
1Microsoft Office Home and Student 2010 NL€ 98,85€ 98,85
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9€ 45,99€ 45,99
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,85€ 16,85
1be quiet! System Power S6 300W€ 29,90€ 29,90
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 759,52

en

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3550 Boxed€ 183,90€ 183,90
1Asrock H61M-GE€ 52,24€ 52,24
1Zotac GeForce GT 620 Synergy Edition 2GB€ 50,51€ 50,51
1BitFenix Shinobi€ 54,90€ 54,90
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,60€ 84,60
1Microsoft Office Home and Student 2010 NL€ 98,85€ 98,85
2Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 16,50€ 33,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,85€ 16,85
1be quiet! System Power S6 350W 80plus€ 33,40€ 33,40
1Samsung 830 series SSD 64GB€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 669,25

Scheelt dus nauwelijks of niet zo heel veel, en voor prijsverschil hebben we dan graag een mooie All in One oplossing.
Dell moet dus ook gewoon vanwege consumentenrecht ook minimaal 2 à 3 jaar kostenloos repareren dus dat is een poot om op te staan. Wel jammer dat het niet gewoon minimaal 1 jaar thuisreparatie bij zit.
PC doen we alleen wel veel langer mee, zo'n 5-8 jaar misschien wel.

Persoonlijk contact (Chat of telefoon) kan dus niet meer dit weekend dus dan maar via site bestellen. Liever wil ik ook niet meer te lang wachten met bestellen van deze Dell want de huidige leverdatum staat al op 21 januari (!). Zou ik wachten tot maandag dan is die datum ook wéér later (gisteren was het nog 13 januari als ik het goed heb). Dat wordt wel erg lang en nu moet er wel redelijk snel een nieuwe komen. Stel dat de tijdelijke oplossing niet werkt bijvoorbeeld.

Dus tenzij jullie grote redenen om niet te doen (kwaliteit van Dell of service achteraf o.i.d.) dan ga ik morgen de i5 Inspiron 23 bestellen.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik kom een beetje laat binnen, maar ik denk dat je voor een boekhoud-PC veel te veel geld neerlegt. Leuk dat de stichting het betaalt, maar dan nog...

Het touchscreen van die all-in-one is leuk, maar met de software die je gaat gebruiken, heb je er niets aan (nog los van de ergonomische bezwaren, ga maar eens een tijdje met je arm omhoog naar je huidige beeldscherm zitten wijzen).

Ook qua uitbreidbaarheid/toekomstvastheid zijn all-in-ones behoorlijk slecht. Een beter scherm, een grotere/snellere drive? Gaat je niet lukken. Andere graka: no way. En is er iets stuk? Dan ben je je hele systeem kwijt...

Ik zou in jouw geval gaan voor een veel goedkopere optie in een gewone desktop-kast. Als je bij Dell wilt blijven, pak dan gewoon een Inspiron 660, of bestel een al voor je samengesteld systeem bij een willkeurige andere webshop met een redelijke waardering.

Of zoals al eerder gezegd: bestel een systeem op maat bij een webshop en laat hen het voor je in elkaar zetten (Alternate heeft bijv. een PC Builder op de website, Azerty heeft kant-en-klare systemen, waaronder de Tweakers.net BBG systemen, etc.). Die zijn waarschijnlijk ook een stuk sneller te leveren dan 21 januari.

Als je meer dan 500 euro uitgeeft voor een boekhoud-PC, ben je echt niet wijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 22-12-2012 19:46 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Piet91
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 19:43:
Ik kom een beetje laat binnen, maar ik denk dat je voor een boekhoud-PC veel te veel geld neerlegt. Leuk dat de stichting het betaalt, maar dan nog...
Dat is relativiteit. De Dell komt uit op een bedrag dat lager is dan de aangeboden PC van de PC-boer welke goedgekeurd was.

Een willekeurige pc uit een andere zaak trekken is goedkoper maar dan kom je snel uit bij de grote ketens waar reparatie een ramp is.

Zelfbouw was zeker een optie (zie opties hierboven genoemd) maar die zijn zo'n €40 - 140 goedkoper.
Tuurlijk, daar kunnen we besparen met een goedkopere behuizing, mindere processor, minder opslaggeheugen etc maar het punt is dat wij lang met een setup doen, en daarmee kom ik straks op terug.
Het touchscreen van die all-in-one is leuk, maar met de software die je gaat gebruiken, heb je er niets aan (nog los van de ergonomische bezwaren, ga maar eens een tijdje met je arm omhoog naar je huidige beeldscherm zitten wijzen).
Helemaal gelijk. Touchscreen had niet gehoeven maar ze hebben geen opties voor een AiO zonder touchscreen. (althans niet momenteel). Dat we touchscreen niet gebruiken? Prima, maar ook geen ramp dat die er wél op zit.
Ook qua uitbreidbaarheid/toekomstvastheid zijn all-in-ones behoorlijk slecht. Een beter scherm, een grotere/snellere drive? Gaat je niet lukken. Andere graka: no way. En is er iets stuk? Dan ben je je hele systeem kwijt...
en hier kom ik dan op terug. Wij hebben al sinds eind jaren '90 een computer en we hebben in al die tijd er minder dan een handvol van gehad. Van die paar pc's is in al die jaren nog nooit 1 onderdeel vervangen voor een upgrade. Geef ons een goed systeem en wij zitten daarmee de hele rit in uit; voornamelijk omdat wij geen zware gebruikers zijn.

Mocht een onderdeel hardware-matig kapot zijn dan werd die vervangen. Maar evengoed moet ook Dell zich hier aan houden en een vervangend onderdeel leveren of repareren.

Beter scherm krijgen we hiermee al, en een nog beter scherm hebben zij écht niet nodig de komende 5 jaar. Een grotere drive of sneller drive kan in de Dell geplaatst worden, evenals meer of ander werkgeheugen. De hele achterplaat kan bij Dell AiO's eenvoudig door jezelf verwijderd worden waardoor je bij alle hardware kan. Zo ver gaande dat je moederborden, voedingen, optische drives e.d. kunt vervangen. (Manual staat op hun site)
Zo lang je garantie claimt op welke manier dan ook (bijv. consumentenrecht) zitten wij zolang wij 'een redelijk product mogen verwachten' goed dat wij het zelf kunnen vervangen, Dell onderdeel stuurt of Dell repareert.
Ik zou in jouw geval gaan voor een veel goedkopere optie in een gewone desktop-kast. Als je bij Dell wilt blijven, pak dan gewoon een Inspiron 660, of bestel een al voor je samengesteld systeem bij een willkeurige andere webshop met een redelijke waardering.

Of zoals al eerder gezegd: bestel een systeem op maat bij een webshop en laat hen het voor je in elkaar zetten (Alternate heeft bijv. een PC Builder op de website, Azerty heeft kant-en-klare systemen, waaronder de Tweakers.net BBG systemen, etc.). Die zijn waarschijnlijk ook een stuk sneller te leveren dan 21 januari.

Als je meer dan 500 euro uitgeeft voor een boekhoud-PC, ben je echt niet wijs.
Als het een kast werd, werd het gewoon zelfbouw m.b.v. zelfgekozen (met jullie hulp uiteraard) componenten die ik dan zelf in elkaar zou zetten, zoals ik al eerder heb gedaan.
Maar een beetje zelfbouw-pc met alle hardware en software wordt al aardig prijzig. Prijsverschil blijft, maar men vond het ook prima als we een €1000 pc uit de schappen getrokken hadden. Dan weet ik het wel en kies ik voor een prima product als dit.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 22-12-2012 21:53 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een zelf-bouw PC wordt aardig prijzig? Het Tweakers.net budget systeem van vorige maand, dat al ruim voldoende is voor een boekhoud-PC, is bij Azerty te koop voor 338 euro. Daar moet nog Windows bij (OEM + 132 euro). Dan betaal je dus 470 euro voor een PC bestaande uit de beste componenten die de mensen die je nu om advies vraagt hebben kunnen bedenken.

Je focussed nu heel erg op het feit dat een PC van 1000 euro is goedgekeurd. Nou weet ik niet wat voor stichting het is, of wat voor boekhouder je vader is, maar ik ken er niet zoveel die liever hebben dat je 1000 i.p.v. 500 euro uitgeeft...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Niemand die hier reviews leest?

http://www.anandtech.com/...ck-in-the-middle-with-you

Op zich is het leuk. Maar de combinatie van
low-contrast TN scherm
non-adjustable stand
touch

Doen mij toch echt beslissen dat je beter een zelfbouw ding kan nemen. TN alleen vind ik al erg, laat staan als je het scherm niet naar de juiste hoek kan kantelen.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:26
Herko_ter_Horst schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:43:
Een zelf-bouw PC wordt aardig prijzig? Het Tweakers.net budget systeem van vorige maand, dat al ruim voldoende is voor een boekhoud-PC, is bij Azerty te koop voor 338 euro. Daar moet nog Windows bij (OEM + 132 euro). Dan betaal je dus 470 euro voor een PC bestaande uit de beste componenten die de mensen die je nu om advies vraagt hebben kunnen bedenken.

Je focussed nu heel erg op het feit dat een PC van 1000 euro is goedgekeurd. Nou weet ik niet wat voor stichting het is, of wat voor boekhouder je vader is, maar ik ken er niet zoveel die liever hebben dat je 1000 i.p.v. 500 euro uitgeeft...
Ik ben het helemaal met je eens. En daarbij als je nu 500 euro uitgeeft, kan je over 3 jaar nogmaals voor 500 euro een nieuwe pc kopen. Dan ben je uiteindelijk ook 1000 euro kwijt maar heb je over 3 jaar weer de nieuwste hardware.

• Piet91
  • Niet online
Beetje late reactie, maar we zijn er toch uitgekomen.

Na veel wikken en wegen is het de Dell toch geworden. Nou zullen jullie allemaal (geen een uitgezonderd geloof ik) zeggen; slechte slechte beslissing. Maar wij zijn tot nu toe toch erg tevreden met de PC. Enig probleem hier is de gebruikelijk irritatie en moeilijkheden van het overgaan van een oud (XP) naar nieuw besturingssysteem (W8) en het overzetten van programma's, bestanden, mail etc etc.

Maar de pc zélf is uitstekend. Als jullie een - bescheiden - review/test/bespreking willen (hier of een productreview) wil ik dat ook wel doen, inclusief foto's enzo. Vraag anders maar dingen of ik die kan bekijken/testen/laten zien.

Overall; tot nu toe erg tevreden. :)

Overigens Darkstone; je linkt naar de vorige generatie (2320), wij hebben de 2330. ;)
Oke, een aantal nadelen van de 2320 zullen vast wel ook bij de 2330 zitten, maar toch.
Wil je ook bij deze bedanken; jouw kortingen e.d. hebben een aardig voordeel opgeleverd. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 11-01-2013 15:58 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Koop je een Dell doe dan eerst maar al eens een fresh Windows install (als je al de disk meegekregen hebt) Zo ben je ineens van al die rommel vanaf die ze mee installeren.

Snap idd je keuze niet, iedereen zegt dat je beter af bent met een 'zelfbouw' PC en toch ga je voor die Dell. Op zich geen slechte PC maar gewoon veel te duur voor wat het is.

Een zelfbouw PC kan je ook gewoon door een shop in elkaar laten steken en op de factuur komt dan gewoon "PC" te staan als je dat zou willen.
2 jaar garantie op de onderdelen, geen probleem...
Service... bij de goede webshops, geen probleem...
Pagina: 1