windows 7 netwerkverificatie

Pagina: 1
Acties:

• AlexMar
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10-2023

AlexMar

Psn : Lexzorz.

Topicstarter
Ik probeer op mijn hogeschool via de verbinding Eduroam toegang tot het netwerk te krijgen. De instellingen zijn goed, als ik verbinding probeer te maken, vraagt het om een netwerkverificatie. Deze kan ik nergens invoeren. Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen?

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Bijna elke hogeschool heeft een IT-servicedesk die toch uit hun neus lopen te eten uit verveling. Ga daar eens langs en ze hebben waarschijnlijk binnen 5 min je internet aan de praat ;)

En als het de hogeschool Rotterdam is, dan heeft het te maken met dat je een wifi kitje moet installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Chrotenise op 13-12-2012 15:13 ]

• AlexMar

AlexMar

Topicstarter
Die wisten het ook niet. Ik druk op verbinding maken, dan komt er een pop-up die vraagt om een netwerkverificatie in te voeren, maar dit kan ik gewoon nergens invullen

• Chrotenise
  • Niet online
Nou begin eens te zeggen met:

a) wat voor hogeschool netwerk je op moet.

b) een screenshot te posten / iets gedetailleerder beschrijven wat de normale situatie is en wat nu niet tevoorschijn komt.

c) zijn er tools die je moet installeren voordat je van de verbinding gebruik kan maken? Zo ja, heb je die al opnieuw geïnstalleerd/gerund in administrator modus?

[ Voor 7% gewijzigd door Chrotenise op 13-12-2012 17:24 ]

• Johnnelus
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Voor zover ik weet werkt eduroam zonder iets in te hoeven stellen. Probeer het huidige netwerkprofiel eens te verwijderen voordat je het opnieuw probeert.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Eduroam zou inderdaad gewoon moeten werken. Het is niks anders dan WPA2 Enterprise dacht ik...

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 08:59
Is inderdaad WPA2 Enterprise maar je zal de juiste authenticatieprotocollen moeten instellen. Waarschijnlijk moet je iets als SecureW2 installeren om het werkend te krijgen. Dat staat vast allemaal in een handleiding op de website van de ICT afdeling van die hogeschool, en anders loop je eens langs bij de ICT afdeling / bel je ze op.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, je moet juist geen SecureW2 installeren. En ook niks instellen. Het gaat volledig automatisch, en alleen de basale protocollen die op alle systemen ingebouwd zijn worden gebruikt. Dit geldt voor:

Mac OS X 10.4+
Windows XP+
Linux 2.6+ (met wpasupplicant afhankelijk van je wifi drivers)
Blackberry OS (versie onbekend, maar het werkt op een toestel van 2004 in elk geval)
iOS (1+)
Android (1.6+ dacht ik)

Ik heb het zelf in elk geval met die dingen getest, en dat werkt gewoon. Maakt ook niet uit welke hardware je hebt. Ik heb diverse kaartjes van Broadcom, Atheros, Intel en TI gebruikt.

Daarnaast: eerst lezen voor dat je iets post! De IT afdeling keek er al naar en kon er niks mee. Beetje loze opmerking. Die hebben waarschijnlijk ook wel de handleidingen, dus daar zoeken is ook niet handig, want dat voegt niks toe.

• Chrotenise
  • Niet online
Voor sommige scholen, zoals hogeschool Rotterdam moet je toch echt wel wat installeren.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-12 19:54

DataGhost

iPL dev

Klik eens op dat popupje? Als dat ook niet werkt zal je wss ergens in de verbindingsinstellingen moeten opgeven dat ie niet je systemaccount gebruikt (werkt namelijk alleen als je domein, username en password van je systeem hetzelfde zijn als van je netwerk-account en daarnaast verschilt het op eduroam nog wel eens qua 'formaat') zodat je zelf wat kan instellen.

Verwijderd

maak een screenshot van die pop up, en post deze eventjes.

• AlexMar

AlexMar

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, zit één keer per week op school dus kon gister pas een foto maken

Afbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f113/Lexie1989_photo/IMAG0280_zps70bc6b93.jpg

Deze afbeelding krijg ik constant, ICT-afdeling wist helaas niet wat het was.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:07
Heb je Windows Update al een laten draaien?

Wat houdt je verder tegen om een netwerkprofiel handmatig aan te maken?

• AlexMar

AlexMar

Topicstarter
Windows update gehad.

Heb het netwerk handmatig ingevoerd, maar kreeg dezelfde melding.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Kijk eens bij andere mensen wat de instellingen zijn en probeer die eens over te nemen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Je kunt thuis al je draadloze instellingen voor je hogeschool invoeren. Misschien dat het zo wel werkt. Ik heb het iig nog nooit gezien dat je geen gegevens in kunt voeren. Lijkt me eerlijk gezegd een bug ofzo.

• AlexMar

AlexMar

Topicstarter
Ik heb dit allemaal al gedaan, handmatig ingesteld en dergelijke. Helaas zonder effect :(
ICT-Afdeling op school wist het ook niet.
Pagina: 1