Warmtebehoefte: 12kwh/m²a | panasonic 3J R32 split met 2 Jaga Briza 12 | WTW Q450 ERV | PV 6800Wp met SMA 5kW inverter | Home Assistant | warema external venetian blinds
Commandline FTW
Nu 2 maand later krijg ik inderdaad terug een melding van een falende schijf die ik reeds vervangen heb. Ik heb ze echter niet vervangen door een nieuwe maar een andere oude schijf. Vandaar dat het wel kan dat ze ook stuk is. Maar ik zou graag zeker zijn of het de schijf is.
Het is een WD ide schijf van 320 GB. Als de kabel het probleem vormt, zou een extended test toch ook foutmeldingen moeten geven?
Als ik de kabel vervang, moet ik dan gewoon --re-add gebruiken of een andere MDADM optie gebruiken?
[ Voor 8% gewijzigd door TomVH2 op 13-12-2012 15:02 ]
Warmtebehoefte: 12kwh/m²a | panasonic 3J R32 split met 2 Jaga Briza 12 | WTW Q450 ERV | PV 6800Wp met SMA 5kW inverter | Home Assistant | warema external venetian blinds
Commandline FTW
Nog snellere manier is natuurlijk even een andere kabel er tussen zetten en kijken of het probleem weg gaat.
Ik heb beide schijven gecontroleerd op "bad blocks" met e2fsck -c en een extended self test laten uitvoeren. Alles blijkt normaal.
Ik heb de kabel vervangen nu. We zien wel. Bedankt voor de tip i.v.m. da kabel!!