windows vista laptop leegmaken en herinstaleren

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views

• Rubkeh01
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 14:13
Beste mede Tweakers,

zoals in de titel beschreven wil ik mijn laptop volledig leeg maken en herinstaleren.
ik heb dus nu een laptop met windows vista met allemaal crap er op en die wil ik volledig leeg maken en windows 7 op instaleren vanaf een externe HDD hoe kan ik dit het beste doen.

bij voorbaat dank.

greetz. ;)

Verwijderd

Je kan gaan experimenteren maar branden op DVD is het simpelste lijkt mij?

• Rubkeh01
denk dat dit inderdaad wel het handigste is en het volledig leeg maken van de HDD?

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Als je een snelle zoekopdracht doet op Google dan word er in detail uitgelegd wat je moet doen... Ik mis je inzet een beetje...

• Rubkeh01
klopt ik heb al verschillende opties gezien om het voor elkaar te krijgen maar ik wilde graag de menig van de mensen op tweakers.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10 10:52

Wish

ingwell

Rubkeh01 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:59:
klopt ik heb al verschillende opties gezien om het voor elkaar te krijgen maar ik wilde graag de menig van de mensen op tweakers.
Wat is jouw mening dan? Zo klinkt het alsof je nog niet echt de Google hits hebt gelezen (installeren vanaf externe HD?).

No drama

• Rubkeh01
klopt staat vaak op vanaf CD installeren maar ik dacht dat het misschien handiger ging vanaf HDD maar zat te denken om de laptop op te starten met killdisk en helemaal leeg meppen of gewoon instalatie cd dr in en het zo leeg gooien. alleen wat is nouw slimmer?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

(wipen van HD)
zoek op : dban en installeer dit via het programma Yumi op usb stick of brand het op CD.
daarna opstarten vanaf CD en kiezen voor autonuke) Wacht totdat het process klaar is dan is je hd veilig gewist.

(install W7 van usb)
DVD Windows 7 opzoeken of ISO bestand en zoeken op : windows 7 usb dvd download tool
en via dat programma het ISO bestand of de inhoud van de DVD zo op usb stick zetten.

(W7 installeren)
in de BIOS van de Laptop configureren onder Boot devices/ Boot order dat je via usb kan opstarten. Daarna usb stick in de laptop en laptop aanzetten/ herstarten. Windows 7 setup doorlopen.

(en dan..)
Het laatste wat je moet doen zijn de (hardware)drivers downloaden en installeren. En vergeet niet via Windows update je systeem te updaten met de laatste updates.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:30
Sc0rPi0N schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:11:
(wipen van HD)
zoek op : dban en installeer dit via het programma Yumi op usb stick of brand het op CD.
daarna opstarten vanaf CD en kiezen voor autonuke) Wacht totdat het process klaar is dan is je hd veilig gewist.
Dit lijkt mij een beetje een stap te ver voor TS. Nofi, maar als hij niet eens weet hoe hij Windows moet installeren, dan lijkt het mij niet raadzaam om met HDD wipe programma's aan te komen. Je kunt daar immers best veel schade mee aanrichten, hij zal maar net de verkeerde HDD met z'n backups o.i.d. wipen.

Verder is je post wel goed hoor, moet de TS zeker verder mee komen ;)

• Rubkeh01
ThinkPad

ik weet wel hoe je windows moet instaleren volg een opleiding niveau 4 netwerkbeheerder MBO dus moet wel goed komen wilde gewoon even peilen wat jullie het slimste leek om te doen ;)

Sc0rPi0N heel erg bedankt zal als ik thuis ben s even kijken wat ik er mee aankan!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je weet hoe je windows moet installeren, wat is dan het probleem met de schijf leeggooien?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:21

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rubkeh01 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:32:
ThinkPad

ik weet wel hoe je windows moet instaleren volg een opleiding niveau 4 netwerkbeheerder MBO dus moet wel goed komen wilde gewoon even peilen wat jullie het slimste leek om te doen ;)

Sc0rPi0N heel erg bedankt zal als ik thuis ben s even kijken wat ik er mee aankan!
Het slimste om te doen is:
1) HDD formatteren / partitie(s) weggooien / whatever
2) Windows installeren
3) ???
4) Profit!

Nofi hoor, maar een harde schijf leegmaken en Windows installeren is écht heel basic, dat zijn geen zaken waar je erg moeilijk over hoeft te doen. Als dit het niveau is van de opleiding, dan moet je óf beter opletten, óf een betere opleiding zoeken.

Rail Away!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ThinkPadd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:29:
[...]

Dit lijkt mij een beetje een stap te ver voor TS. Nofi, maar als hij niet eens weet hoe hij Windows moet installeren, dan lijkt het mij niet raadzaam om met HDD wipe programma's aan te komen. Je kunt daar immers best veel schade mee aanrichten, hij zal maar net de verkeerde HDD met z'n backups o.i.d. wipen.

Verder is je post wel goed hoor, moet de TS zeker verder mee komen ;)
Ach als het de enige hd is kan het niet zoveel kwaad, maar in dit geval is het ook echt WEG=Pech!
Hij kan de betreffende stap overslaan en de HD formateren via de Windows 7 setup.

Maar hij vroeg hij de schijf leeg kon maken, dus ik gaf hem een veilige manier.

Zakelijk gebruiken we dban ook om de HD te wipen. Privé zou ik dit alleen doen als de HD van eigendom verwisseld.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Je kunt Windows 7 ook installeren vanaf een USB stick, maar ook een externe USB schijf. Daarvoor moet je wel beschikking hebben tot de Windows 7 installatiemedia (ISO) (Tip: Voor 400 euro kun je een Technet Plus abbonement afsluiten en kun je bijna alle Microsoft software voor test doeleinden downloaden).

Zodra je daartoe beschikking hebt kun je het volgende doen:
Creating bootable USB using Diskpart and using it to install Windows 7

Daarna nog booten vanaf de USB stick, en vanuit de Windows 7 installatie je partities formatteren en installatie starten, en stappen in de installatiewizard volgen.

• Rubkeh01
shadowman ik beschik over een technet account via school dus daar trek ik alle machientjes vanaf!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Rubkeh01 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:39:
shadowman ik beschik over een technet account via school dus daar trek ik alle machientjes vanaf!
Wat is je vraag dan? Waarom zou je killdisk willen draaien voordat je gaat installeren, wat denk je dat dat je oplevert?

[ Voor 88% gewijzigd door Turdie op 13-12-2012 17:39 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rubkeh01 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:32:
ThinkPad

Les 2: leer zelfstandig onderzoeken wat handig is.

Als je de twee basisvragen zelf al kan beantwoorden, dan is het ook niet lastig om uit de tig resultaten van een zoekopdracht een common practice te destilleren.

Daarmee toont dat wel aan dat dit topic eigenlijk weinig zinvolle betekenis heeft qua discussiewaarde.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.