[Beamers]lampen, origineel, refurbished, compatible ?

Pagina: 1
Acties:

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:07
Hallo,

ik heb een beamer waarvan de lamp binnenkort zijn aantal uren heeft opgebruikt, tijd voor een nieuwe lamp dus. ik ben op internet gaan zoeken en kwam er al snel achter dat er verschillende types lampen worden verkocht, ik ben onderstaande tegen gekomen :

* Originele OEM lampen ( lampen die onder de naam van de fabrikant van de beamer worden verkocht )
* Refurbished ( nieuwe lamp in een oud frame gezet )
* Compatible lampen met frame ( niet originele lamp maar wel in een frame zodat vervangen makkelijker is dan bij de compatible lampen zonder frame )
* Compatible lampen zonder frame.

nu zit ik zelf te twijfelen tussen een originele lamp en een compatible met frame, de ene winkel zegt (beamershop24) dat je zover mogelijk uit de buurt moet blijven van neplampen, zelfs dat deze je beamer kunnen beschadigen, terwijl de andere winkel ( replacedirect ) mij weet te melden dat er wereldwijd slechts 6 of 7 fabrikanten zijn van lampen, en dat de compatible lampen uit exact dezelfde fabriek komen als de originele wel raden ze aan om een lamp incl. frame ( ze verkopen geen refurbished of lampen zonder frame ) te bestellen. ook heeft een van hun merken lampen ( Yanec ) een garantie dat mocht de beamer toch schade oplopen door de compatible lamp, dat Yanec deze vergoedt.

wat zijn jullie ervaringen met compatible, refurbished en nieuwe lampen ?

edit : Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Nou welke beamer heb je? Dat kunnen we zien of het goed is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-07 01:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb zelf goede ervaringen met ReplaceDirect. DIe Yanec accu`s zijn ook hele goede dingen.. heb er zelf al verschillende (ook compatible spullen) besteld.

Als ze garantie kunnen geven, zou ik gewoon bij ReplaceDirect bestellen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
MrDummy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:16:
Nou welke beamer heb je? Dat kunnen we zien of het goed is of niet.
pricewatch: Epson EH-TW3200 LW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik zie nu dat je een 3LCD van Epson hebt... je zegt dat de uren op zijn, maar hoeveel heb je het ding dan gebruikt? Epson geeft namelijk ook 3 jaar garantie op de lamp...die heb je nog lang niet bereikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-07 09:56

BLACKfm

o_O

3 jaar garantie op de lamp, zoals je bij een Kia ook 7 jaar garantie hebt op de auto?

Ofwel, dat je maximaal 150.000 km mag maken. Lijkt me dat je met 3 jaar lamp garantie binnen anderhalf jaar niet moet komen aanzetten met "Er staat pas 8000 uur op de lamp"....

Litebit.eu voorraad check :).

• J-roenn
Michael Knight schreef op maandag 24 december 2012 @ 18:32:
Ik zie nu dat je een 3LCD van Epson hebt... je zegt dat de uren op zijn, maar hoeveel heb je het ding dan gebruikt? Epson geeft namelijk ook 3 jaar garantie op de lamp...die heb je nog lang niet bereikt. :)
uren gebruikt ; 2600, uren opgaaf lamp : 4000, ik merk echter dat de scherpte en vooral de lichtopbrengst teruglopen, dat zit nu nog op een acceptabel niveau maar wil wel graag een lamp op voorraad hebben voor het geval het ineens over is...
ik heb over de Yanec lampen van replacedirect nu een paar positieve punten gehoord, de prijs scheelt niet zo heel veel, 179,- voor Yanec of 229,- voor een origineel Epson.
zijn er redenen om toch voor de originele Epson lamp te kiezen ?

Mvg. Jeroen

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-07 18:28
Als de uren op zijn, zijn ze op. Garantie veranderd daar niets aan.
In Eco modus zou de lamp inderdaad ongeveer 4000 uur mee moeten kunnen maar naar verloop van tijd zal de lichtopbrengst terug lopen, wat je ook gemerkt hebt. Volgens mij is 2600 uur helemaal niet verkeerd.

Voor dat relatief kleine prijsverschil, zou ik voor de Epson lamp kiezen. Je hebt dan geen geduvel met garantie etc. Gewoon een stukje zekerheid zeg maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Athome op 27-12-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Athome schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:32:
Als de uren op zijn, zijn ze op. Garantie veranderd daar niets aan.
In Eco modus zou de lamp inderdaad ongeveer 4000 uur mee moeten kunnen maar naar verloop van tijd zal de lichtopbrengst terug lopen, wat je ook gemerkt hebt. Volgens mij is 2600 uur helemaal niet verkeerd.

Voor dat relatief kleine prijsverschil, zou ik voor de Epson lamp kiezen. Je hebt dan geen geduvel met garantie etc. Gewoon een stukje zekerheid zeg maar.
Inmiddels is de lamp compleet overleden, volgens de leverancier zit er echter gewoon 3(!) jaar garantie op de lamp, ik heb mijn beamer opgestuurd ter reparatie, ik zou het wel onwijs goede service van Epson vinden als ze de lamp kostenloos vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik ben benieuwd; heb namelijk dezelfde garantie. ;)

Kunnen ze zien hoeveel uren een lamp is meegegaan buiten de beamersoftware om? Hoeveelheid gas/draad in de lamp maybe?

• J-roenn
Michael Knight schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:51:
Ik ben benieuwd; heb namelijk dezelfde garantie. ;)

Kunnen ze zien hoeveel uren een lamp is meegegaan buiten de beamersoftware om? Hoeveelheid gas/draad in de lamp maybe?
ik heb na 3 weken de beamer terug, met nieuwe ( uiteraard originele ) Epson lamp, hij doet het weer perfect !
uit de software van de beamer is niet exact te lezen hoeveel uren de lamp heeft gemaakt ( je kan dit namelijk zelf resetten, ook als je geen nieuwe lamp installeert ), ze kunnen echter wel zien hoeveel branduren de beamer in totaal heeft gemaakt, ook hoevaak deze aan/uit is gegaan e.d.

nogmaals, ik vind dit zeer netjes van Epson.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 14:03

SeatRider

Hips don't lie

J-roenn schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:21:
[...]

ik heb na 3 weken de beamer terug, met nieuwe ( uiteraard originele ) Epson lamp, hij doet het weer perfect !
uit de software van de beamer is niet exact te lezen hoeveel uren de lamp heeft gemaakt ( je kan dit namelijk zelf resetten, ook als je geen nieuwe lamp installeert ), ze kunnen echter wel zien hoeveel branduren de beamer in totaal heeft gemaakt, ook hoevaak deze aan/uit is gegaan e.d.

nogmaals, ik vind dit zeer netjes van Epson.
Ik heb met mijn TW2900 dezelfde ervaringen met Epson. Mijn lamp plofte na 2 jaar, gewoon los opgestuurd (zonder beamer) en binnen een week een nieuwe lamp ontvangen. Kreeg zelfs nog de tips over het voorkomen van glasscherven op de vloer omdat de beamer aan het plafond hing. Goeie service daar.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1