• opperkaas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-11-2020
Ik wil binnekort beginnen met me eigen HTPC build.

Tot heden heb ik er nooit 1 gehad, dus dit is de eerste keer voor mij.
Ben erg onder de indruk van xbmc en wil dit ook gaan draaien.

Heb aatal producten samengesteld door reviews op te zoeken en eigen smaak, graag zou ik eventueel tips willen waar ik op moeten letten of wat ik eventueel kan veranderen

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-3400 Boxed€ 36,45€ 36,45
1ASRock AMD A75 A75M-ITX€ 69,10€ 69,10
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 87,45€ 87,45
1Techsolo TC-2200€ 79,34€ 79,34
1Corsair CML8GX3M2A1333C9€ 34,99€ 34,99
1Lite-On IHOS104-32 (4x, SATA-300, dual-layer, Zwart)€ 64,99€ 64,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 372,32

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hieronder een zuinig (ca. 20 Watt) systeem.
Wel je bios wat tweaken hier en daar (vraag me niet precies wat).
Hier een interessante blogpost van een medetweaker, mux.

Ga voor een 2,5" laptopschijf ipv een 3,5" HDD.
Neemt minder ruimte in, maakt minder geluid en is veel zuiniger.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G530 Boxed€ 37,95€ 37,95
1MSI H61I-E35 (B3)€ 62,45€ 62,45
1Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB€ 65,95€ 65,95
1LC-Power LC-1320mi€ 39,33€ 39,33
1Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1333C9€ 16,95€ 16,95

Importeer producten
Totaal€ 222,63

Bluray? Speel je dat af? Ik heb een speler staan, maar gebruik 'm echt nooit....
Als je dat toch wilt, zou je deze er (later) bij kunnen proppen.
pricewatch: Samsung SN-506AB Zwart

Succes! :)

edit: oh ja, hoe ga je de boel bedienen? Een draadloos toetsenbord met trackball of touchpad kan uitkomst bieden, maar een Mele F10 flymouse is wellicht ook wel iets...

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 13-12-2012 11:41 . Reden: duh...om iets aan te passen natuurlijk ]

Te koop....

• opperkaas
Kan je toelichten de onderdelen ?

Ik heb de moederbord gekozen omdat het hdmi heeft en audio 7.1 uitgang
Ook kan je via de bios de fan speed/noise aanpassen

De schijf had ik juist gezkozen voor ze lage toeren en pwr gebruik.

Blueray twijfel ik nog, is altijd handig mocht je ooit blueray filmpie krijgen.
De cpu had ik gekozen omdat er ook AMD Radeon HD 6410D inzit, kan ik eventueel later met xbox controller of snes usb controller emulators of games spelen.

Ik twijfel alleen nog over de case en eventueel afstandbediening.

Mele F10 flymouse ziet er inderdaad gelikt uit denk dat ik deze er ook nog bij neem

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 16:17
Als je voor een zuinig systeem wilt gaan kun je beter een AMD Trinity APU kiezen. Die overtreft de Celeron zelfs nog. Nadeel van de trinity is dat bluray 3d pas mogelijk is vanaf de A8. De A4 en A6 kunnen dit niet. Van de AMD Llano's (FM1-socket) kunnen alle APU's dit, maar die zijn weer wat minder zuinig.

iRacing Profiel

• opperkaas
Ben niet echt bekend nog met de AMD Trinity, zijn deze al bescikbaar ? ik kan er namelijk geen 1 vinden op pricewatch.

Echter vindt ik wel op een review dit.

The video industry is pushing 4K and it makes more sense to a lot of people compared to the 3D push. 4K should see a much faster rate of adoption compared to 3D, but Trinity seems to have missed the boat here. AMD's Southern Islands as well as NVIDIA's Kepler GPUs support 4K output over HDMI, but Trinity doesn't have 4K video decode acceleration or 4K display output over HDMI.

3d ben ik niet zo fan van, eventueel als ik in in de toekomst 3d beamer ga kopen alleen voor nu wil ik wel de 4k optie hebben....ik denk dat ultra hd toch snel in de markt komt

• kroegtijger
opperkaas schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:31:
Ben niet echt bekend nog met de AMD Trinity, zijn deze al bescikbaar ? ik kan er namelijk geen 1 vinden op pricewatch.
Ze zijn al zo lang beschikbaar dat ze al bijna weer weg zijn... :{ Zoek maar naar de AMD APU's op FM2-socket...
Echter vindt ik wel op een review dit.

The video industry is pushing 4K and it makes more sense to a lot of people compared to the 3D push. 4K should see a much faster rate of adoption compared to 3D, but Trinity seems to have missed the boat here. AMD's Southern Islands as well as NVIDIA's Kepler GPUs support 4K output over HDMI, but Trinity doesn't have 4K video decode acceleration or 4K display output over HDMI.

3d ben ik niet zo fan van, eventueel als ik in in de toekomst 3d beamer ga kopen alleen voor nu wil ik wel de 4k optie hebben....ik denk dat ultra hd toch snel in de markt komt
De komende paar jaar zal je waarschijnlijk toch geen toestel aanschaffen dat 4K ondersteund, laat staan content hebben dat op 4K is... Om je daar nu al druk om te maken lijkt me heel erg voorbarig. Als je twijfelt neem je een Llano-APU... Verbruikt wat meer, maar heeft wel wat meer CPU-kracht... moet dan wel weer inboeten op GPU-kracht...

iRacing Profiel

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 09:05

Fjeze

AllesPerfect!

met de AMD A4-3400 kan je gewoon 3D blu-ray iso's kijken hoor. tenminste bij mij lukt dat gewoon.
hoezo zou dat pas vanaf de A6 kunnen?

Fly or Die

• opperkaas
Ja volgens mij ook, dus zo te zien is het een goeie build, twijfel alleen over de kast nog

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 16:47

WR.

Fjeze schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:46:
met de AMD A4-3400 kan je gewoon 3D blu-ray iso's kijken hoor. tenminste bij mij lukt dat gewoon.
hoezo zou dat pas vanaf de A6 kunnen?
FM1 A4-3400 WEL
FM2 A4-5300 NIET

Het ging over de nieuwe (FM2 trinity) A4-5300 en die kan net zoals ze broer de A6 geen 3D afspelen.
De oude generatie A4 kan dit wel.
Van de AMD Llano's (FM1-socket) kunnen alle APU's dit, maar die zijn weer wat minder zuinig.
Zal ik er nog plaatjes bij doen? >:)

• kroegtijger
opperkaas schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:47:
Ja volgens mij ook, dus zo te zien is het een goeie build, twijfel alleen over de kast nog
In welk opzicht de twijfel? Het design? Of de bouw-kwaliteit?
Ik ben zelf zeer tevreden over de cases van Silverstone, zowel qua kwaliteit als qua design, functionaliteit en afwerking. Het nadeel is alleen het prijskaartje. Silverstone kan je een beetje zien als de Volkswagen onder de cases. Degelijk, netjes, maar alles is een optie dat met een meerprijs komt. Een beetje aankleding als display, remote etc en je gaat al gauw naar de 200,- of meer. Ik ben uiteindelijk zelf voor de LC-16S-MR gegaan, voornamelijk omdat deze case prima in het bestaande rijtje pastte van receiver, DVD-speler etc. De meegeleverde remote is een iMon Pad. Prima remote, die degelijk aanvoelt, maar soms net iets te gevoelig is. Alternatief zou zijn om er een CEC-adapter bij te nemen en de remote van je TV gebruiken. De case is voorzien van een iMon VFD, wat een heel duidelijk leesbaar display geeft. Indeling in de case is logisch, maar soms een tikkeltje krap door de vele drive-bays. Je kan de bays links en rechts eventueel eruit halen voor meer ruimte, en een SSD op de bodem plakken. Enige nadelen die ik heb gevonden zijn het ontbreken van USB3 aansluitingen (waren verre van standaard bij aanschaf) en de 2 fans achterop, die maar 80mm zijn. Ze zijn wel erg stil, maar als het helemaal stil is in huis, en de HTPC gaat uit, hoor je het verschil toch wel duidelijk. Gezien de hoogte van de case (140mm ongeveer) zou er met wat moeite ook wel een 120mm in kunnen.

Een wat simpelere, maar zeker net zo fraaie case is de SilverStone SUGO SG02W-F USB 3.0. Strak design, maar wel wat compacter dan de LC-16. Zitten weing bijzonderheden op of aan, maar de prijs van 77,- is toch een stuk vriendelijker dan ook. De nadelen van deze case zijn dan ook weer dat er geen IR-sensor in zit, en dat de case wit is... Een front-bay in het wit vinden is vrijwel geen doen, dus moet je al gauw de spuitbus over je frontpanel van je DVD-speler en IR-receiver halen ;)
WR. schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:26:
[...]

Zal ik er nog plaatjes bij doen? >:)
Oh, beginnen we nu weer?? ;)

iRacing Profiel

Pagina: 1