FIIO E6 + Sansa Clip & Toshiba laptop + FIIOE6 + HK6300

Pagina: 1
Acties:

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-01 16:16
Mijn inmiddels 4 jaar oude laptop begint een beetje te ruizen over de koptelefoon uitgang. Ik sluit daar namelijk gewoon een analoge kabel op aan welke naar mijn Harman Kardon 6300 versterker gaat. Waar vervolgens weer de bekende Eltax Monitor 3 op aan is gesloten.

In principe klinkt dit helemaal niet gek, maar als de muziek zacht staat hoor ik het allemaal wat ruizen. Als ik mijn Sansa Clip Zip hier op aansluit, ruist het niet! Echter heeft de Sansa net even wat te weinig vermogen. :P

Nu had ik bedacht dat het misschien wel leuk is als ik een FIIO E6 aanschaf. Deze kan dan mooi tussen mijn Sansa Clip Zip en mijn headset (Nuforce 700-X). Nu zou deze dan ook kunnen tussen mijn Toshiba en mijn versterker. Echter, is de FIIO E6 oplaadbaar en te gebruiken tegelijk? Dit kan met de Sansa Clip wel als je een losse oplader gebruikt.

Ben benieuwd of ik hier een beetje logisch over denk..

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:38
Doe ik ook, werkt prima!
Heb de usb er standaard in.

• bartus1989
Heb je ook een merkbaar beter geluid met de FIIO ipv de laptop hoofdtelefoon uitgang?

• Whiskey48
ehhh ... w8, ik heb niet goed gelezen denk ik.

Bij m'n pc heb ik een groot verschil qua geluid op mn hoofdtelefoon, dit is echt enorm.
Op m'n laptop valt het mee, deze heeft blijkbaar een stuk betere versterking. (ongeveer hetzelfde).
Op mijn telefoon is het verschil echt enorm.
Op mijn Philips RAGA ... is het met FIIO ietsjes beter.

• bartus1989
Ik moet het gewoon proberen dus.

En, in het geval ik het niet voor mijn MP3 wil gebruiken. De Sansa Clip heeft immers van zichzelf al een uitstekende weergave.

Is het dan niet beter als ik een FIIO E5 DAC neem voor tussen de laptop en HK6300? Die DAC kan ik dan namelijk aansluiten op de USB.

• Whiskey48
Ik heb wel ook een PCM2704 DAC ... dat is wel nog echt een stuk beter!

• bartus1989
Wat zijn er veel mogelijkheden zeg!

Is dat er een van Muse?
http://img.alibaba.com/ws...DIF-Converter-USB-DAC.jpg

Ik kwam er vandaag ook achter dat mijn Laptop een digitale Toslink aansluiting heeft. Helaas kan deze niet op mijn analoge versterker...

[ Voor 19% gewijzigd door bartus1989 op 14-12-2012 19:41 ]

Pagina: 1