Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te overwegen om mijn Iphone te vervangen door de Samsung Galaxy S3.
Het laatste vraagstuk voor mij mij is hoe krijg het apparaat gekoppeld aan me auto radio.
Bluetooth is geen optie, kost batterij en moet ik eerst elke X koppelen als ik de auto in stap.

Bij me Iphone heb ik een kabel die prik ik in de Iphone, dan laad die op en ik heb ik direct al me afspeel lijsten.
De autoradio die ik heb is De kenwood KVT-526DVD
http://www.kenwood.nl/pro...dia/receivers/KVT-526DVD/

Ik hoop dat iemand een mooie oplossing heeft om me telefoon te koppelen aan mijn auto radio.
Let wel, liefst niet via bluetooth.

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Dat ding heeft een USB interface.. dat een optie?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik doe het wel via Bluetooth, puur omdat ik niet altijd aan de kabel wil, en in mijn lexus ingebouwde radio werken met de kabel alleen standaard mp3's. Nfc stickertje onderin het telefoon bakkie, en elke keer als ik hem er in doe gaat Bluetooth aan, start Spotify, en gaat Wi-Fi uit en drive-mode aan.

Ik heb mijn oyster-card en bedrijfspas ook in tasker gezet en die zetten me juist weer normaal. Bluetooth energie valt mee. Ik heb zo'n acht uur Spotify tijdens het rijden, hetgeen ik getest heb op de rit naar mijn ouders. Ik kan echter altijd via USB laden, maar Bluetooth doet het geluid en de controls op het stuurwiel gaan naar de telefoon. De autoradio is passief. Als ik USB voor data gebruik ben ik in feite hem als USB stick aan het lezen.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32

InFamous

excommunicado

Inderdaad je hebt een USB aansluiting op de achterkant, extra kabeltje mee achter in je radio proppen, telefoon eraan en klaar. Dat zou moeten werken.

Anders heb je nog de mogelijkheid om hem aan te sluiten via AUX, 3,5mm jack plug in achterkant en 3,5mm jack plug in je telefoon.

Formerly known as Ragdoll

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat ragdoll zegt kan ook. Bediening als widget op het lock screen of alsnog via Bluetooth en gaan! laden kan altijd via USB, er zit gewoon een standaard poort op.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32

InFamous

excommunicado

Umbrah schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:28:
Wat ragdoll zegt kan ook. Bediening als widget op het lock screen of alsnog via Bluetooth en gaan! laden kan altijd via USB, er zit gewoon een standaard poort op.
Enigste probleem is bij USB, je telefoon word gezien als mass storage dus als een usb stick dus je ziet je mappen niet met naam maar alleen 1,2,3,4 etc...

Probleem bij AUX is je zal je telefoon moeten gebruiken om naar het volgende nummer te gaan omdat je werkt via de player van je telefoon.

Formerly known as Ragdoll

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

InFamous schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:31:
[...]

Enigste probleem is bij USB, je telefoon word gezien als mass storage dus als een usb stick dus je ziet je mappen niet met naam maar alleen 1,2,3,4 etc...

Probleem bij AUX is je zal je telefoon moeten gebruiken om naar het volgende nummer te gaan omdat je werkt via de player van je telefoon.
Ik ken zijn autoradio niet, maar de GSIII is niet USMD (mass storage) maar de nieuwe standaard, MTP (Media Transfer Protocol), waardoor er niet ge-unmount hoeft te worden. In mijn auto (Lexus ingebouwde kit) worden gewoon ID3 tags gebruikt. USMD valt overigens wel weer aangezet te worden maar je moet er voor rooten, wat gewoon legaal is en je garantie op de hardware niet schend:

http://www.android.gs/how...-samsung-galaxy-s3-i9300/

Doorgaans is het inderdaad folders browsen, hoewel sommige kits ook M3U playlists ondersteunen die ook naar subdirs verwijzen. Nogmaals, het hangt van het merk af hoe de media geimplementeerd is.

Persoonlijk houd ik juist van Bluetooth omdat het media controls doorzet (next, play, pause, volume, telefoonfuncties, S-Voice knop) naar bijvoorbeeld het stuurwiel, en ook zonder snoertjes kán. USB gebruik ik alleen om te laden, als ik echt absurd ver moet rijden (zo zuipend is Bluetooth ook niet meer...)
Pagina: 1