Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo, nieuwe laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal jaar regelmatig op de Tweakers website te hebben gesurfd,besluit ik toch maar eens een account aan te maken aangezien ik een vraag heb en hier op de goede plek zit!

Ik wil graag een nieuwe laptop kopen, rond de 700,-
Het hoeft niet zozeer het beste van het beste te zijn. (wat je ook niet krijgt voor die prijs natuurlijk)
Maar gewoon redelijk oke lijkt mij chill en ik zou er (wat haast een must is:P) WoW vloeiend op willen spelen.
High settings dus.

Ik zat dus wat rond te kijken op de bekende websites van notebook verkopers.
Ik kwam dus vaak het merk Lenovo tegen. Leuke specs ed. Maar is het verstandig om een laptop te kopen van een merk waar ik relatief weinig van gehoord heb en weet. I say again, ik ben geen whizzkid vandaar dat ik hier mijn vraag stel! En als iemand anders leuke alternatieven heeft voor een laptop rond de 700,- dan hoor ik het graag! Wil hem deze week of de week erop halen.

Ik zie uit naar hopelijk een behulpzaam antwoord(en)

Verwijderd

Kijk voor i5 of i7
4 gb of meer ram
En dan naar een goede gpu...

Dan er een ssd insteken of laten doen en je hebt een goede laptop moet te redden zijn voor 700

Kijk eens op

Alternate.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:49:
Kijk voor i5 of i7
4 gb of meer ram
En dan naar een goede gpu...

Dan er een ssd insteken of laten doen en je hebt een goede laptop moet te redden zijn voor 700

Kijk eens op

Alternate.nl
Hier heeft ie natuurlijk heel erg weinig aan ....

OT: Neem eens een kijkje hierop: reviews: Notebook Best Buy Guide: december 2012

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 02:50
Lenovo is volgens mij een prima merk.

Een Lenovo rond jouw budget is toevallig door tweakers recent uitgeroepen tot beste laptop in zijn categorie - mainstream laptop, zo te horen jouw ding, je wil wel relaxed kunnen gamen, maar je hoeft ook geen ultra-hardcore gamelaptop van 3000 euro.

reviews: Notebook Best Buy Guide: december 2012

Komt al aardig in de buurt denk ik.
Let bij een laptop ook op het scherm, en de bouwkwaliteit, en niet alleen op het cpu-tje en het gpu-tje.
En ja, SSD maakt je laptop veel sneller.

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:04
Betrouwbaarheid van Lenovo lijkt in orde.

http://ctwatchdog.com/fin...t-reliable-apple-declined

The computer reliability report scores for 2012 are:
1. Lenovo/IBM (281)
2. Toshiba (190)
3. Samsung (156)
4. Apple (151)
5. Asus (126)
6. HP/Compaq (100)
7. Dell (68)
8. Sony (64)
9. Acer (40)

(maar goed, die reports wel met een korreltje zout nemen.. ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen voor het reageren! Lenovo is dus wel te ''vertrouwen'' nu heb ik twee laptops op het oog!
Welke zouden jullie nemen voor het bovenstaande wat ik wil doen(?)

ACER.

Beeldscherm
Beeldschermtype LED
Resolutie 1600 x 900 Pixels
Schermcoating Glans
Schermdiagonaal 17.3"

Harde schijf
Opslag type HDD
Opslagcapaciteit harde schijf 500 GB
Opslagcapaciteit SSD Geen
Rotatiesnelheid 5400 rpm

Processor
Aantal cores 2
Aantal threads 4
Processor model i5-3210M
Processorcache (L3) 3 MB
Processor-fabrikant Intel
Processorfamilie 3e generatie Intel® Core™ i5
Processor-kloksnelheid 2500 MHz
Turbo Boost frequency (max) 3100 MHz

Video
On-board videokaart GeForce GT630M
Videokaart
Grafische geheugen 1 GB
Videokaarttype GeForce GT630M

Werkgeheugen
Geheugentype DDR3
Intern geheugen 6 GB
Vrije geheugensloten 0
---------------------------------------------------------------------------------------

OF.

Beeldscherm
Beeldschermtype LED
Resolutie 1600 x 900 Pixels
Schermdiagonaal 17.3"

Harde schijf
Opslag type HDD
Opslagcapaciteit harde schijf 500 GB
Opslagcapaciteit SSD Geen
Rotatiesnelheid 5400 rpm

Processor
Aantal cores 2
Aantal threads 4
Processor Intel Core i5-3210M
Processor model i5-3210M
Processorcache (L3) 3 MB
Processor-fabrikant Intel
Processorfamilie 3e generatie Intel® Core™ i5
Processor-kloksnelheid 2500 MHz
Turbo Boost frequency (max) 3100 MHz

Video
On-board videokaart GeForce GT630M
Videokaart
Grafische geheugen 2 GB
Videokaarttype GeForce GT630M

Werkgeheugen
Geheugenlayout 1 x 2048 + 1 x 4096 MB
Geheugentype DDR3
Intern geheugen 6 GB
Vrije geheugensloten -

Van Lenovo en 50,- goedkoper.
Wat mij opviel is dat het de zelfde videokaart is alleen die bij Lenovo 2gb is ipv van de 1gb bij de Acer, is dit een foutje of kan dezelfde videokaart gewoon meer geheugen hebben?

Ik zie uit naar u meningen.

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03:14
Of spaar 100 euro door en ga voor de Y500, 15,6 inch full hd scherm GT650M.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Chiii schreef op donderdag 13 december 2012 @ 01:57:
The computer reliability report scores for 2012 are:
1. Lenovo/IBM (281)
Ik denk dat het in de statistieken samenvoegen van Lenovo en IBM best een vertekend beeld kan geven...

Mijn persoonlijke ervaring: mijn eerste Lenovo brak na een half jaar intensief gebruik af op het scharnier; garantie werd geweigerd door de Mediamarkt, uiteindelijk maar m'n verlies genomen en verkocht.
Veel erger is hun "next day business support", en als je daar op Googled kom je heel veel mensen tegen die daar over klagen. Het duurt namelijk gewoon 3 weken om een nieuw mainboard te krijgen in een nieuwe laptop die na een maand spontaan niets meer doet.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
RemcoDelft schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:37:
[...]

Ik denk dat het in de statistieken samenvoegen van Lenovo en IBM best een vertekend beeld kan geven...

Mijn persoonlijke ervaring: mijn eerste Lenovo brak na een half jaar intensief gebruik af op het scharnier; garantie werd geweigerd door de Mediamarkt, uiteindelijk maar m'n verlies genomen en verkocht.
Veel erger is hun "next day business support", en als je daar op Googled kom je heel veel mensen tegen die daar over klagen. Het duurt namelijk gewoon 3 weken om een nieuw mainboard te krijgen in een nieuwe laptop die na een maand spontaan niets meer doet.
Heb je het nu ook over een ThinkPad, of gewoon een consumentenlaptopje?

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Ongetwijfeld een consumentenlaptop, want Thinkpads koop je niet bij de Mediamarkt.

Lenovo profiteert van de goede reputatie van haar zakelijke lijn voor wat betreft haar consumentenmodellen. Minder goed geinformeerden maken zo de denkfout dat een Y500 of wat voor model ook dat niet een Thinkpad T/W/X model is gelijkstaat aan kwaliteit en bijbehorende support van voorheen de IBM-lijn van laptops.

Ik heb het al vaker gezegd en ga het weer copy-pasten:

Vergis je niet in het verschil in bouwkwaliteit tussen de zakelijke Thinkpad T- en W-lijn en de consumentgeoriënteerde Ideapad-laptops. Zelf bezit ik zowel een Thinkpad T410 als een Ideapad Y580 en het verschil in stevigheid is groot. De Ideapad kan fragiel aandoen terwijl de Thinkpad nagenoeg onverwoestbaar is. Het is dan ook appels met peren vergelijken, want een willekeurige consumentenlaptop van Dell of Asus is overig het algemeen genomen net zo fragiel/stevig als een Ideapad, zowel als dat een willekeurige Latitude of Elitebook niet veel onder doet voor een Thinkpad.

Het is echter wel zo dat de "less is more"-designstijl doorsijpelt naar de Ideapads en er zeker hier en daar handige features afkomstig van de zakelijke lijn in consumentenmodellen worden opgenomen. De algehele robuustheid is daar echter geen onderdeel van, alsmede de uitstekende support wanneer je de NBD support hebt van de zakelijke lijn - met de consumentenmodellen is dat een ander verhaal (carry-in, langer wachten etcetera).

[ Voor 6% gewijzigd door Omni op 13-12-2012 18:00 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
danielkraak schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:39:
[...]

Heb je het nu ook over een ThinkPad, of gewoon een consumentenlaptopje?
De eerste een consumentenlaptop, de tweede (waarbij de next-business-day-support 3 weken duurde) een Thinkpad X230.
Omni schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:58:
alsmede de uitstekende support wanneer je de NBD support hebt van de zakelijke lijn
Google er eens op, zou ik zeggen! Wereldwijd klagen mensen hierover, en de "next business day" support lijkt meer te zijn dat je binnen een dag iemand aan de telefoon krijgt dan dat ze binnen een dag een reparatie verzorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens gaan Google-en en kwam inderdaad niet de meest positieve berichten tegen over de garantie ed. van Lenovo.

@ Venneke
100,- doorsparen is het probleem niet, maar ik heb gewoon een maximum wat ik er aan kwijt wil zijn,

OT:
Liefst heb ik ook dat het scherm gewoon 17,3 is. Ik heb nu een Asus met een 17,3 scherm en dat bevalt me uitstekend.

Zal ik voor de Acer gaan? Of is dit een no-go en kan ik met het geldbedrag meer?

Edit:

Ik kijk dus bij Paradigit voornamelijk om een laptop te halen, omdat ik daar altijd tevreden vandaan kom.
Tuurlijk kijk ik ook op andere websites om prijzen te vergelijken etc.
Maar nu (wat ik ook eerder vroeg) zie ik laptops met de zelfde videokaart maar de ene is 1gb en de andere 2gb.. Is hier een groot verschil in? Gaat om de GeForce GT630M

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 19:09 ]

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 02:50
Ik zou ze dan eens in de winkel gaan bekijken, vragen of hij even uit de beugel mag etc. Kijken welke je mooi vindt, lekker vindt typen, goed scherm, stevig gebouwd. Qua specs ligt t redelijk bij elkaar in die prijsklasse. Informeer verder even naar mogelijkheden voo een ssd. Paradigit ook mijn favo winkel!

Wat dacht je hiervan trouwens?
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=597

[ Voor 17% gewijzigd door Znorkus op 14-12-2012 11:22 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Znorkus schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:05:
Ik zou ze dan eens in de winkel gaan bekijken, vragen of hij even uit de beugel mag etc. Kijken welke je mooi vindt, lekker vindt typen, goed scherm, stevig gebouwd. Qua specs ligt t redelijk bij elkaar in die prijsklasse. Informeer verder even naar mogelijkheden voo een ssd. Paradigit ook mijn favo winkel!

Wat dacht je hiervan trouwens?
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=597
BTO laptops zijn Clevo rebrands... Die hebben nogal een slechte reputatie opgebouwd hier op t.net...

Als je een 17.3 inch wilt hebben met redelijke specs en een sterke prijs, dan moet je het beste kijken naar de Dell Inspiron 17r SE. Deze heeft een Full /hd scherm, goede specs en met kortingsbonnen en de url hacks kun je hem een heel stuk goedkoper krijgen dan de competitie.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Heren dank allen voor de antwoorden! Heb net de Acer toch maar gekocht. topic kan van mij dicht!
Pagina: 1