Ik kijk wel eens oudere series en vind achtergrond discussies leuk. Is het mogelijk automatisch een serie topic in stukken te hakken dmv. data van release van serie? Op die manier lees ik geen spoilers. Wss niet mogelijk?
Ik snap geen hout van wat je bedoelt
Je wilt topics laten splitsen door de data van (oude) series te pakken, zodat je per aflevering een los topic/deel krijgt en je dus niet per ongeluk iets leest over een aflevering die jij nog niet hebt gezien?
Klinkt als iets wat vrij ingewikkeld is om uit te voeren (en dus veel tijd kost), voor iets wat hoogstwaarschijnlijk alleen door jou en misschien een enkel ander gebruikt zal worden.
Klinkt als iets wat vrij ingewikkeld is om uit te voeren (en dus veel tijd kost), voor iets wat hoogstwaarschijnlijk alleen door jou en misschien een enkel ander gebruikt zal worden.
The devil is in the details.
neenee ik denk juist dat er veel vraag naar is. Op zich niet moeilijk, ff wat data in excel oid knallen en dan scriptje het topic in stukken hakken, of nieuwe pagina's oid.Hahn schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:33:
Ik snap geen hout van wat je bedoeltJe wilt topics laten splitsen door de data van (oude) series te pakken, zodat je per aflevering een los topic/deel krijgt en je dus niet per ongeluk iets leest over een aflevering die jij nog niet hebt gezien?
Lijkt me ideaal
Waarom denk je dat er veel vraag naar is dan? Omdat het jou ideaal lijkt?
Mij lijkt het helemaal niks eigenlijk, sowieso ga je dan erg rommelige topics/pagina's krijgen of dubbele topics, wat ook niet ideaal is.
En zo simpel als jij het nu omschrijft is het natuurlijk niet.
Mij lijkt het helemaal niks eigenlijk, sowieso ga je dan erg rommelige topics/pagina's krijgen of dubbele topics, wat ook niet ideaal is.
En zo simpel als jij het nu omschrijft is het natuurlijk niet.
Enige implementatie mogelijkheid die ik zo snel kan bedenken is een mogelijkheid om ergens een begin en einddatum op te geven en dan alleen wat daarbinnen valt qua posts te tonen binnen een topic.
Technisch lijkt het me dit geen kunststukje, alleen UI-technisch zal er iets op bedacht moeten worden en ik vraag me sterk af of dat wel gewenst is voor zo'n extreem custom dingetje.
Plus dat er daarnaast dan nog een heel management stuk moet komen om de delen te beheren etc. en dat gaat wel weer een technische uitdaging worden
Is het niet een veel simpeler oplossing om je max posts te verlagen naar 5 oid. Of ga met Greasemonkey aan de slag om alle posts die buiten een bepaalde datumselectie vallen blacked out weer te geven oid.
Ik zie hier ook niet echt direct de hele toegevoegde voor GoT in.
Wellicht dat je de daadwerkelijk toevoeging voor GoT kan verduidelijken zodat het geen extreem custom vraagje wordt, maar momenteel.
Mocht er echt een grote waarde zijn voor series, dan kan je ook altijd nog overwegen om een modje aan te schieten om wat topics te splitten / mergen. Technisch is dit (qua jouw usecase) niet goed te regelen alleen al vanwege het feit dat mensen ook na de nieuwe uitzending nog steeds kunnen doorpraten over de oude uitzending.
Technisch lijkt het me dit geen kunststukje, alleen UI-technisch zal er iets op bedacht moeten worden en ik vraag me sterk af of dat wel gewenst is voor zo'n extreem custom dingetje.
Plus dat er daarnaast dan nog een heel management stuk moet komen om de delen te beheren etc. en dat gaat wel weer een technische uitdaging worden
Is het niet een veel simpeler oplossing om je max posts te verlagen naar 5 oid. Of ga met Greasemonkey aan de slag om alle posts die buiten een bepaalde datumselectie vallen blacked out weer te geven oid.
Ik zie hier ook niet echt direct de hele toegevoegde voor GoT in.
Wellicht dat je de daadwerkelijk toevoeging voor GoT kan verduidelijken zodat het geen extreem custom vraagje wordt, maar momenteel.
Mocht er echt een grote waarde zijn voor series, dan kan je ook altijd nog overwegen om een modje aan te schieten om wat topics te splitten / mergen. Technisch is dit (qua jouw usecase) niet goed te regelen alleen al vanwege het feit dat mensen ook na de nieuwe uitzending nog steeds kunnen doorpraten over de oude uitzending.
Dat lijkt me niet echt een probleem, want als een aflevering op 12 juni (ik zeg maar wat) uitkomt, dan wil tennisbal gewoon alle posts t/m 11 juni zien, zodat hij zeker weet dat hij niks over de nieuwe aflevering te lezen krijgt.Gomez12 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:48:
Technisch is dit (qua jouw usecase) niet goed te regelen alleen al vanwege het feit dat mensen ook na de nieuwe uitzending nog steeds kunnen doorpraten over de oude uitzending.
Dat er dan bij een volgende aflevering (en dus pagina/topic) ook nog tussendoor over oudere afleveringen gepraat wordt, is dat niet erg, want die heeft 'ie ook al gezien.
Maar dan heb je dus het risico op halve discussies (want een discussie kan best doorgaan na 11 juni) en op het moment dat er een webrelease oid te vroeg uitkomt dan heb je alsnog niet het beoogde effect.Hahn schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:52:
[...]
Dat lijkt me niet echt een probleem, want als een aflevering op 12 juni (ik zeg maar wat) uitkomt, dan wil tennisbal gewoon alle posts t/m 11 juni zien, zodat hij zeker weet dat hij niks over de nieuwe aflevering te lezen krijgt.
Het klinkt mij in de oren als een erg gekunstelde technische oplossing die alleen maar werkt zolang alles op de aardbol perfect in sync is ingesteld en mensen geen foutjes meer maken.
Een discussie kan best doorgaan, maar er is natuurlijk geen verschil tussen een topic echt op 11 juni bekijken of 'm op 13 juni bekijken en ingesteld hebben tot maximaal 11 juni. Behalve dan misschien de wetenschap dat er mogelijk meer berichten zijn, maar die zie je later dan welGomez12 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:57:
[...]
Maar dan heb je dus het risico op halve discussies (want een discussie kan best doorgaan na 11 juni) en op het moment dat er een webrelease oid te vroeg uitkomt dan heb je alsnog niet het beoogde effect.
Het lijkt mij ook totaal niet realistisch, vooral omdat het een erg specifiek iets is, waarvan ik denk dat het maar weinig gebruikt zal worden (en het dus niet de moeite waard is).Het klinkt mij in de oren als een erg gekunstelde technische oplossing die alleen maar werkt zolang alles op de aardbol perfect in sync is ingesteld en mensen geen foutjes meer maken.
En met je hersenen kan je precies hetzelfde bereiken, zonder al deze poespas: gewoon niet verder lezen dan de dag voor de release van een nieuwe aflevering
[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 13-12-2012 00:03 ]
Ik ben van mening dat alles geautomatiseerd moet worden
Het is inderdaad gewoon datum selectie mogelijkheid toevoegen, misschien iets voor Tweakers 8? of 9?
Dit heeft eigenlijk niets te maken met FTM, maar met de forumsoftware en implementatie. Daar is het subforum Lieve Devvers voor bedoeld. Echter, om te voorkomen dat de devvers tijd verspillen aan brainfarts, en daar lijkt dit topic wel een goed voorbeeld van, lijkt me verplaatsen niet zinvol.
Oftewel: mocht je je gedachten op een rij kunnen zetten en het goed uitwerken, open dan een topic in Lieve Devvers. Maar doe het dan wel als een beter uitgewerkt voorstel, en bedenk je wel dat devverstijd niet gebruikt gaat worden voor verzoeken waar maar een persoon wat aan heeft
Oftewel: mocht je je gedachten op een rij kunnen zetten en het goed uitwerken, open dan een topic in Lieve Devvers. Maar doe het dan wel als een beter uitgewerkt voorstel, en bedenk je wel dat devverstijd niet gebruikt gaat worden voor verzoeken waar maar een persoon wat aan heeft
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.