Hallo allemaal,
Ik wil graag een nieuw systeem samenstellen van rond de €1000-1100.
Het is de eerste keer dat ik zelf een systeem bouw, dus het zou mooi zijn als iemand mij even wil helpen met wat (beginners-)vragen.
Ik wil het systeem gebruiken voor programmeren, gamen en wat audio/videobewerking(niet in het bijzonder).
Verder gebruik ik Linux, dus het is voor mij niet ongewoon om grote programma's te compilen.
Met hulp van anderen was ik tot dit systeem gekomen:
Eigenlijk de bbg van september met een andere processor.
En W8(ik moet er toch echt aan geloven voor games...)
Ik twijfel nog een beetje over de processor. Ik heb nog nooit eerder overgeklokt, maar ik heb gehoord dat het erg voordelig is.
De unlocked versie van deze cpu heeft alleen geen VT-d support, terwijl de "normale" versie dat wel heeft.
Van wat ik van mijn zoektocht begrijp is dat een directe i/o tunnel naar een virtuele machine?
Heeft het voor mij enige zin om dit te hebben of is dit echt onnodig? Is dit bijvoorbeeld vereist voor VirtualBox?
Vinden jullie dat een i7 überhaupt nodig is voor mijn systeem, en zouden jullie voor de unlocked versie kiezen?
Hebben jullie nog andere ideeën voor een betere samenstelling? Zou ik bijvoorbeeld nog meer geheugen moeten nemen?
Alvast bedankt!
Ik wil graag een nieuw systeem samenstellen van rond de €1000-1100.
Het is de eerste keer dat ik zelf een systeem bouw, dus het zou mooi zijn als iemand mij even wil helpen met wat (beginners-)vragen.
Ik wil het systeem gebruiken voor programmeren, gamen en wat audio/videobewerking(niet in het bijzonder).
Verder gebruik ik Linux, dus het is voor mij niet ongewoon om grote programma's te compilen.
Met hulp van anderen was ik tot dit systeem gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3770 Boxed | € 261,70 | € 261,70 |
| 1 | ASRock Z75 Pro3 | € 73,60 | € 73,60 |
| 1 | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 284,- | € 284,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 65,45 | € 65,45 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Microsoft Windows 8 (OEM) | € 78,37 | € 78,37 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 28,85 | € 28,85 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 36,- | € 36,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,09 | € 16,09 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 92,63 | € 92,63 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.055,69 | |
Eigenlijk de bbg van september met een andere processor.
En W8(ik moet er toch echt aan geloven voor games...)
Ik twijfel nog een beetje over de processor. Ik heb nog nooit eerder overgeklokt, maar ik heb gehoord dat het erg voordelig is.
De unlocked versie van deze cpu heeft alleen geen VT-d support, terwijl de "normale" versie dat wel heeft.
Van wat ik van mijn zoektocht begrijp is dat een directe i/o tunnel naar een virtuele machine?
Heeft het voor mij enige zin om dit te hebben of is dit echt onnodig? Is dit bijvoorbeeld vereist voor VirtualBox?
Vinden jullie dat een i7 überhaupt nodig is voor mijn systeem, en zouden jullie voor de unlocked versie kiezen?
Hebben jullie nog andere ideeën voor een betere samenstelling? Zou ik bijvoorbeeld nog meer geheugen moeten nemen?
Alvast bedankt!