Toon posts:

Asus N55SF last van krakend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Na één maand dat ik mijn Asus N55SF heb aangeschaft, kreeg ik steeds meer last van krakend geluid. Krakend geluid is heel goed te horen via de koptelefoon. Ik luister muziek via Spotify en zit daarnaast te internetten, zoals tweakers.net of nu.nl en het geluid kraakt. Met youtube.nl kraakt het geluid ook, het speelt zich niet alleen af bij Spotify. Het geluid kraakt niet constant, maar regelmatig.

Ik heb Windows 7 draaien en heb 7 keer Windows opnieuw geïnstalleerd. Ik heb bovendien ook de nieuwste bios versie op me laptop staan en de nieuwste drivers geïnstalleerd. Het probleem doet zich nog steeds voor.

Met mijn andere laptop die virtueel Windows 8 draait en daarnaast ook muziek kraakt het geluid echter niet via de koptelefoon. Mijn andere laptop draait met een CPU load van 40%. Mijn Asus N55SF processor gebruik van 10% trekt het al niet. Ik heb meerdere koptelefoons gebruikt, maar geen resultaat.

Heeft iemand een mogelijke verklaring hiervoor? Bij voorbaat dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 22:48 ]

• Coenond
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 15:52
Ik heb toevallig precies dezelfde laptop.

Maar kraakt het geluid ook over de speakers?

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik last van via de speakers, maar sinds ik één programma weg had gehaald niet meer. Zonealarm firewall. Mijn vorige laptop Acer had dit niet en mijn Macbook pro ook niet.

Bovendien heb ik ook last van Blue Screen of Death met deze laptop.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 22:59 ]

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
Ik heb dit o.a. gehad met Asus N53, dit werd bij mij veroorzaakt door een audio driver/programma die Asus zelf levert "SonicMaster technology". Als ik het uitzette had ik geen gekraak meer. Ook de N55 heeft deze audio tool. Ik heb deze gedeinstalleerd maar om de equailizer instellingen (surround en bass) terug te krijgen heb ik SRS audio sandbox gebruikt, en dat werkte perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SonicMaster weggelaten toen ik een clean Windows 7 install had gedaan. Ik merkte met name dat het krakend geluid minder was, maar nog steeds ligt aanwezig is. Maar heb jij ook last van Blue Screen of Death?

Ik heb al in drie maanden tijd 20 keer Blue Screen of Death gehad. Ik keek laatst een filmpje op dbz.tv en ik had een externe hdd in mijn usb poort waarna ik een Blue Screen of Death kreeg. Vorige maand stopte een klasgenoot verschillende usb sticks in mijn laptop, waardoor ik ook meerdere Blue Screen of Death kreeg. Mijn usb sticks veroorzaakte ook verschillende Blue Screen of Death.