Dames en Heren,
Al een tijdje begint mijn storage behoefte op mijn Hyper-V bak te groeien. Op het moment heb ik hier de volgende Configuratie:
Op het moment is de Disk Configuratie als volgt:
Interne controller (Fake Raid):
Ik ben totaal niet gelukkig met deze configuratie, met name door de beperkingen van de AMD On-Board Raid controller, deze heeft namelijk een variable Sector Size. Volumes groter dan 2TB krijgen 1KB sectoren in plaats van 512Byte sectoren. En dit is totaal niet in te stellen. Vandaar de Stripe op drive E:
Hyper-V is heel erg picky op dit soort zaken.
Buiten discussie staat Server 2012 en Hyper-V, dus Linux valt af net zoals ESXi.
Waar ik naar op zoek ben is een Hardware Raid contoller voor RAID-3 of RAID-5 waarmee het volgende mogelijk is:
PCIe 4x (dat is namelijk mijn vrije slot);
Zo een beetje alle topics hier afgelopen, diverse fabrikant sites bezocht (Arcadea, Adaptec, LSI, Dell, HP, IBM etc.). Echter nergens is het duidelijk wat ik moet kiezen.
Budget:
Alles minder dan € 300,00.
Al een tijdje begint mijn storage behoefte op mijn Hyper-V bak te groeien. Op het moment heb ik hier de volgende Configuratie:
Op het moment is de Disk Configuratie als volgt:
Interne controller (Fake Raid):
- Poort: 0 en 1
- Disks: 2 x Western Digital Blue WD2500AAKX, 250GB
- Logical volume SYSTEM_R1: 60GB - RAID 1
- Logical volume DATA_R1: 170GB - RAID 1
- Poort: 2, 3, 4
- Disks: 3 x Western Digital RE4-GP WD2002FYPS, 2TB
- Logical volume DATA_R5_01: 2TB - RAID 5 (OS Stripe drive E:)
- Logical volume DATA_R5_02: 2TB - RAID 5 (OS Stripe drive E:)
- Poort: 5
- Disks: 1 x Western Digital RE4-GP WD2002FYPS, 2TB
- Global Hot Spare
- 1 x DVD RW Volume Z:
- 1 x Western Digital RE4-GP WD2002FYPS, 2TB, Volume F:
Ik ben totaal niet gelukkig met deze configuratie, met name door de beperkingen van de AMD On-Board Raid controller, deze heeft namelijk een variable Sector Size. Volumes groter dan 2TB krijgen 1KB sectoren in plaats van 512Byte sectoren. En dit is totaal niet in te stellen. Vandaar de Stripe op drive E:
Hyper-V is heel erg picky op dit soort zaken.
Buiten discussie staat Server 2012 en Hyper-V, dus Linux valt af net zoals ESXi.
Waar ik naar op zoek ben is een Hardware Raid contoller voor RAID-3 of RAID-5 waarmee het volgende mogelijk is:
PCIe 4x (dat is namelijk mijn vrije slot);
- Ten minste 6 of 8 SATA2 (SATA-300) of SATA3 (SATA-600) (SAS kan ook met kabels);
- Gegarandeerde werking onder Windows Server 2012;
- Hardware RAID eventueel met Battery backup mogelijkheid.
Zo een beetje alle topics hier afgelopen, diverse fabrikant sites bezocht (Arcadea, Adaptec, LSI, Dell, HP, IBM etc.). Echter nergens is het duidelijk wat ik moet kiezen.
Budget:
Alles minder dan € 300,00.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.