Toon posts:

Maximale geheugencapaciteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje in verband met mijn geheugen.

Nu zit er 3 x 2GB - 1333MHz geheugen in.

Wanneer ik mijn maximale capaciteit opzoek stuit ik op dit:
Max Memory Size (dependent on memory type): 24 GB
Memory Types: DDR3-800/1066

Is het dan mogelijk om dit geheugen er in te steken:
Corsair DDR3 2x 8GB - 1866MHz

Of is dit niet mogelijk? Als dit niet mogelijk is kan iemand me dan vertellen hoeveel ik er maximaal kan insteken.

Alvast Bedankt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan er 2x 8 GB in zetten, maar omdat je max snelheid 1066 Mhz is, heeft 1866 Mhz geen zin. Bovendien zal dat ook niet gaan, want DDR2, wat jij hebt, is niet beschikbaar in hogere snelheid dan 1066 Mhz. 1866 Mhz is DDR3.

Pak je moederbord boekje erbij, daar staat precies in wat je erin kan stoppen. Ook de specs op de website van de fabrikant geeft je die informatie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik zal nog eens verder kijken, bedankt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien de max van 24GB lijkt het me een X58bord, of deriveraat dat triple channel geheugen heeft. In dat soort configs kun je vaak 6x4GB draaien. Grotere DIMMen gaan lang niet altijd werken, als de chip niet met de chipdichtheid overweg kan.

In geval van een kieskeuriger bord (Asus bijv) zou ik in elk geval de QVL raadplegen.

@Hero Of Time.
Wat heeft DDR2 hiermee van doen?
Overigens is er ook wel sneller mem dan DDR2 1066, DDR2 1250 is er sowieso, mogelijk nog wel sneller. Maar hrier is dat niet echt relevant.

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hero Of Time schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:50:
..want DDR2, wat jij hebt, is niet beschikbaar in hogere snelheid dan 1066 Mhz. 1866 Mhz is DDR3..
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:35:

Gaat ergens iets niet goed lijkt me ;) Inderdaad even je specs posten zou handig zijn, en zoals TERW_DAN aangeeft, bij kieskeurige borden even letten op de QVL. Maar zonder overige specs lijkt het me niet handig.

PS. Overigens terzijde: waar heb je het voor nodig? 6GB is al vrij aardig volgens mij?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TERW_DAN schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:00:
@Hero Of Time.
Wat heeft DDR2 hiermee van doen?
Overigens is er ook wel sneller mem dan DDR2 1066, DDR2 1250 is er sowieso, mogelijk nog wel sneller. Maar hrier is dat niet echt relevant.
Dagion schreef op donderdag 13 december 2012 @ 02:55:
[...]

[...]

Gaat ergens iets niet goed lijkt me ;) Inderdaad even je specs posten zou handig zijn, en zoals TERW_DAN aangeeft, bij kieskeurige borden even letten op de QVL. Maar zonder overige specs lijkt het me niet handig.

PS. Overigens terzijde: waar heb je het voor nodig? 6GB is al vrij aardig volgens mij?
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:35:
Hallo,

Ik heb een vraagje in verband met mijn geheugen.

Wanneer ik mijn maximale capaciteit opzoek stuit ik op dit:
Max Memory Size (dependent on memory type): 24 GB
Memory Types: DDR3-800/1066

Is het dan mogelijk om dit geheugen er in te steken:
Corsair DDR3 2x 8GB - 1866MHz

Of is dit niet mogelijk? Als dit niet mogelijk is kan iemand me dan vertellen hoeveel ik er maximaal kan insteken.

Alvast Bedankt.
Ik had alleen naar de snelheid gekeken, niet naar 't type. Zal voortaan beter lezen |:(
In dat licht slaat mijn post nergens op. Geheugensnelheden zijn al zo verdomt onoverzichtelijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:43
triplechannel + max support 24 gb is wsch X58 bord. Zover ik weet is de maximale dimm size 4 gb - dus ga je 6 dimms moeten nemen (wat overigens goed werkt op een sabertooth)
Pagina: 1