Hoi Tweakers,
Na 3 jaar is het tijd voor een nieuwe laptop onder de boom. Niet te spannend ben ik bang, het budget is rond de €750,- / 800,- Iets meer kan ook, maar liever niet.
Wat ik erg belangrijk vind:
EDIT: Ik heb wel op pricewatch gekeken, maar ik weet van 90% van de specificaties gewoon niet of het aansluit bij wat ik wil.
Is dit iets? pricewatch: Asus N56VM-S4107V voor 777.- lijkt me die wel mooi.
Na 3 jaar is het tijd voor een nieuwe laptop onder de boom. Niet te spannend ben ik bang, het budget is rond de €750,- / 800,- Iets meer kan ook, maar liever niet.
Wat ik erg belangrijk vind:
- Scherm moet mooi helder zijn, liefst full HD.
- Kwaliteit moet goed en stevig zijn want ik doe meerdere jaren met dit soort dingen. Ook is het belangrijk dat ie niet te makkelijk vies wordt en een beetje makkelijk schoon te maken is.
- Fijn toetsenbord waar ik snel op kan typen (qwerty), liefst ook in het donker.
- Degelijke processor en video voor licht CAD werk en cryptografie e.d.
- Dat ik er in de toekomst eventueel ram bij kan (laten) zetten.
- Liefst de mogelijkheid om m'n huidige SSD er in te kunnen (laten) zetten.
- Windows 7, want 8 is niet te doen voor mij, ik heb best wel veel applicaties van m'n werk die Win8 niet pikt.
- Zoveel mogelijk bruikbare USB 3 poorten.
- Dat de laptop niet al te zwaar is, daarom ook 15."
- Zoveel mogelijk waar voor m'n geld.
- Oja, en dat niet niet te veel herrie maakt is ook wel fijn. (Ik heb een stofzuiger voor die gaten aan de onderkant af en toe en een USB-coolingpad sinds sinterklaas.., maar toch)
- Géén Dell. Daar heb ik trauma's van!
- Kijkhoek, ik werk alleen op m'n laptop, liefst zonder pottenkijkers.
- Opslag, ik heb al een computer en aparte NAS thuis. (Sinds afgelopen weekend ook daadwerkelijk goed beveiligd
) Ik heb trouwens ook al een snelle SSD die ik over wil (laten) zetten.
- Card-reader, fingerprint-ding, webcam, speakers, mic, enzo hoeft allemaal niet.
- Hoe die er uit ziet, voor mij is het een werkobject dat in de kast gaat zodra ik vrij ben
- Ik ben al een paar jaar helemaal niet bezig met de ontwikkelingen op laptop gebied.
- Ik kan redelijk overweg met computers, maar niet super.
EDIT: Ik heb wel op pricewatch gekeken, maar ik weet van 90% van de specificaties gewoon niet of het aansluit bij wat ik wil.
Is dit iets? pricewatch: Asus N56VM-S4107V voor 777.- lijkt me die wel mooi.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 492342 op 12-12-2012 22:42 ]