Nieuwe laptop voor 800,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492342

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Na 3 jaar is het tijd voor een nieuwe laptop onder de boom. Niet te spannend ben ik bang, het budget is rond de €750,- / 800,- Iets meer kan ook, maar liever niet.

Wat ik erg belangrijk vind:
  • Scherm moet mooi helder zijn, liefst full HD.
  • Kwaliteit moet goed en stevig zijn want ik doe meerdere jaren met dit soort dingen. Ook is het belangrijk dat ie niet te makkelijk vies wordt en een beetje makkelijk schoon te maken is.
  • Fijn toetsenbord waar ik snel op kan typen (qwerty), liefst ook in het donker.
  • Degelijke processor en video voor licht CAD werk en cryptografie e.d.
  • Dat ik er in de toekomst eventueel ram bij kan (laten) zetten.
  • Liefst de mogelijkheid om m'n huidige SSD er in te kunnen (laten) zetten.
  • Windows 7, want 8 is niet te doen voor mij, ik heb best wel veel applicaties van m'n werk die Win8 niet pikt. :(
  • Zoveel mogelijk bruikbare USB 3 poorten.
  • Dat de laptop niet al te zwaar is, daarom ook 15."
  • Zoveel mogelijk waar voor m'n geld.
  • Oja, en dat niet niet te veel herrie maakt is ook wel fijn. (Ik heb een stofzuiger voor die gaten aan de onderkant af en toe en een USB-coolingpad sinds sinterklaas.., maar toch)
  • Géén Dell. Daar heb ik trauma's van!
Wat ik totaal onbelangrijk vind:
  • Kijkhoek, ik werk alleen op m'n laptop, liefst zonder pottenkijkers.
  • Opslag, ik heb al een computer en aparte NAS thuis. (Sinds afgelopen weekend ook daadwerkelijk goed beveiligd O-) ) Ik heb trouwens ook al een snelle SSD die ik over wil (laten) zetten.
  • Card-reader, fingerprint-ding, webcam, speakers, mic, enzo hoeft allemaal niet.
  • Hoe die er uit ziet, voor mij is het een werkobject dat in de kast gaat zodra ik vrij ben :+
Wat je moet weten:
  • Ik ben al een paar jaar helemaal niet bezig met de ontwikkelingen op laptop gebied.
  • Ik kan redelijk overweg met computers, maar niet super.
Alvast bedankt voor de reacties!

EDIT: Ik heb wel op pricewatch gekeken, maar ik weet van 90% van de specificaties gewoon niet of het aansluit bij wat ik wil. :(
Is dit iets? pricewatch: Asus N56VM-S4107V voor 777.- lijkt me die wel mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 492342 op 12-12-2012 22:42 ]

Anoniem: 480174

Je zou ook eens naar de N76 kunnen kijken, die heeft een 17.3 inch full hd scherm.
Heeft ruimte voor twee harde schijfen, kun je er een ssd in zetten.

Voor de rest zit er dacht ik weinig verschil in, wel ietsje duurder ( een 100 euro )

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 480174 op 13-12-2012 14:21 ]

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:32
Zeker weten geen Dell? De 15R SE past perfect binnen jouw eisen en budget.

Voor ongeveer 640 krijg je: i5,1080p scherm, 7730M,6 GB RAM en een 750gb hdd. Moet je hem wel met kortingsbonnen bestellen.

[ Voor 46% gewijzigd door Iekozz op 13-12-2012 15:48 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Anoniem: 487421

of een lenovo y500

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07 07:39
of een sony vaio s15

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:32
De y500 is ook een goede keus, zelfs nog iets betere specs dan de Dell. Wel iets duurder.

@hierboven: de Sony s15 met 640m le is 950. 150 euro boven zijn budget.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07 07:39
Iekozz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:53:
De y500 is ook een goede keus, zelfs nog iets betere specs dan de Dell. Wel iets duurder.

ok, sorry

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Iekozz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:53:

In principe kan hij de Sony S15 nemen zonder de GPU, gamen gaat hij blijkbaar niet doen.. En voor basis CAD + Cryptografie heb je alles behalve een GPU nodig. De HD4000 is meer dan genoeg voor bijna alles...
Daarnaast bied de S15 wel het gemak van een erg goed matte Full HD IPS scherm, en het feit dat deze laptop ook behoorlijk licht weegt (1.89kg) wat hij ook liever had. De competitie weegt al gauw een magere kilo meer.

Andere voordelen zijn dat de koeling ook goed en stil is, modulair is (Ram + SSD kunnen upgraden) en dat deze ook alle andere eigenschap heeft die HemaSlapiens graag wilt hebben. (USB 3, bouwkwaliteit in orde, goed toetsenbord met backlit.

De prijs komt in de eduationstore rond de 880 euro uit... Ik weet niet of dat teveel is?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492342

Topicstarter
BEDANKT ALLEMAAL!
Ik heb veel moeten werken, ik was m'n inlog-code kwijt, en ik heb vandaag pas weer tijd om te gaan kijken, sorry van de beetje late reactie...
Anoniem: 480174 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:17:
Je zou ook eens naar de N76 kunnen kijken, die heeft een 17.3 inch full hd scherm.
Heeft ruimte voor twee harde schijfen, kun je er een ssd in zetten.

Voor de rest zit er dacht ik weinig verschil in, wel ietsje duurder ( een 100 euro )
Bedankt, maar 17" is echt een beetje aan de grote kant om te verslepen, en dan moet ik ook weer een nieuwe koffer halen enzo.

*
Iekozz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:46:
Zeker weten geen Dell? De 15R SE past perfect binnen jouw eisen en budget.

Voor ongeveer 640 krijg je: i5,1080p scherm, 7730M,6 GB RAM en een 750gb hdd. Moet je hem wel met kortingsbonnen bestellen.
Zeker weten geen Dell. Ook al die kortingsbonnen vind ik maar een hoop moeite, ik rij liever langs een winkel om te kijken, voelen, praten en zelf over korting beginnen.

*
Ik heb geen ervaring met Lenovo, is de kwaliteit een beetje degelijk??? (Ik lees gemengde verhalen)

*
Die is toch iets te duur ben ik bang.

*
Vinand schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:24:
[...]

In principe kan hij de Sony S15 nemen zonder de GPU, gamen gaat hij blijkbaar niet doen.. En voor basis CAD + Cryptografie heb je alles behalve een GPU nodig. De HD4000 is meer dan genoeg voor bijna alles...
Daarnaast bied de S15 wel het gemak van een erg goed matte Full HD IPS scherm, en het feit dat deze laptop ook behoorlijk licht weegt (1.89kg) wat hij ook liever had. De competitie weegt al gauw een magere kilo meer.

Andere voordelen zijn dat de koeling ook goed en stil is, modulair is (Ram + SSD kunnen upgraden) en dat deze ook alle andere eigenschap heeft die HemaSlapiens graag wilt hebben. (USB 3, bouwkwaliteit in orde, goed toetsenbord met backlit.

De prijs komt in de eduationstore rond de 880 euro uit... Ik weet niet of dat teveel is?
Bedankt voor het uitgebreide advies, maar er is mij verteld (door de IT-afdeling) dat ik wel degelijk moet letten op de video-kaart-chip-ding, aangezien die niet te upgraden is in een laptop over het algemeen. Vandaar dat ik ook zoek naar een (modulair, bedankt ik zocht dat woord) uit te breiden laptop.

Wat ik ook wel leuk vind is dat jullie allemaal denken dat ik mannelijk ben, ik zie dat als een mooi compliment :)\

Ik ga vandaag de stad / auto in om met het lijstje (2x Asus, Lenovo en die Sony) van jullie eens te gaan kijken / typen / voelen / vergelijken. echt super super bedankt voor alle feedback, ik laat vanavond of morgen nog even weten of ik al iets gevonden heb en wat ik verder vind van jullie genoemde modellen. _/-\o_

d:)b
Pagina: 1