[W8] Netwerk naam/nummer blijft omhoog gaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:46
Om de een of andere bizarre reden detecteert W8 mijn netwerk af en toe als een nieuw netwerk. Om te beginnen moet ik dan (weer) kiezen of het netwerk public of private is. Bovendien krijgt het netwerk telkens een nieuwe naam. Zo is op mijn desktop hier de naam ondertussen 'Network 6' en op mijn server zelfs al 'Network 7'. Ik vind overigens ook nergens waar je die naam terug kunt resetten.

Na wat gegoogle blijk ik helemaal niet de enige met dit probleem, maar oplossingen vond ik nog niet (o.a. gelezen over registry key edits, maar ik vind die namen zelfs niet eens in de Registry).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Komt meestal wanneer de dns suffix anders is of de ip-range welke meestal via dhcp wordt uitgegeven. sommige routers pakken (een deel van) de ptr als suffix. Wanneer je een dynamisch ip hebt en deze veranderd dan kan de suffix ook veranderen. Door deze handmatig in te stellen (per interface) blijft deze gelijk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Onder 'Network Connections' kan je de naam van je netwerk/adapter aanpassen.

[ Voor 5% gewijzigd door kluyze op 12-12-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
kluyze schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:17:
Onder 'Network Connections' kan je de naam van je netwerk/adapter aanpassen.
Neen, in Windows 8 gaat dat blijkbaar niet meer. Het enige wat ik kan veranderen is de naam van de interface, dus ik kan bvb van 'Ethernet' iets anders maken, maar het blijft wel 'Network 7'.

@DukeBox: ik snap jammer genoeg maar de helft van wat je zegt :(. Mijn clients hangen achter mijn DD-WRT router met een 10.x adres. Ze krijgen hun IP welliswaar via DHCP maar ik heb op mijn router een statische DHCP tabel zodat elke client steeds hetzelfde adres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je MAC-adres om een of andere duistere reden verandert kan dat met je adapternamen optreden, maar zou voor de netwerknaam niet uit moeten maken. Wat ook kan, is dat je router-ip en/of MAC veranderen.

Wat je ter controle even zou moeten doen, is kijken welke gegevens je krijgt, en dan als je netwerknaam verandert even kijken elke gegevens je dan krijgt, en het verschil uitzoeken.

Als je DD-WRT met hardware gebruikt die geen of slechte MAC-adressen opslaat in het NVRAM, dan kan het ook zijn dat je als je via Wifi verbinding maakt steeds met een ander AP verbinding lijkt te maken (Want het BSSID verandert).

[ Voor 23% gewijzigd door johnkeates op 12-12-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Heb eens effen met ipconfig gekeken beide computers hebben gewoon het IP adres als steeds (en dus ook het MAC adres als steeds).
Wel zie ik bij beide een 'Tunnel adapter Local Area Connection* 11' resp. '... 12'. Geen idee waar die van komt. Of misschien toch, beide hebben een IPv6 adres, maar ik heb al mijn PCs IPv6 gewoon afgezet omdat mijn eigen router sowieso maar IPv4 ondersteunt.

PS: het is overigens dus ook niet wifi, maar gewoon mijn Gigabit interfaces.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 12-12-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik besef ineens wel dat ik vorige paar dagen wel mijn router een paar keer gereboot heb, en alleszins één keer gemerkt had dat nadien mijn PC kwam vragen of ik op een Private of Public netwerk zat. Maar een reboot van een router zou toch zoiets niet als gevolg mogen hebben ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waar staat die nummering dan?

Probeer eens 'Network and sharing Center' en dan bij de actieve netwerken op het icoon te klikken. Dus niet bovenaan bij de map maar daar juist onder.

Afbeeldingslocatie: http://s.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2009/10/image26.png?41ed4f
Pagina: 1