Vanmorgen kreeg ik een Whatsapp bericht van mijn broertje dat de pc bij mijn ouders een rare melding gaf :

Mijn excuses voor de onduidelijke foto..
Weer zo'n Ukash variant
Heb het bestand er met de Kaspersky Rescue Disk vanaf kunnen halen en inmiddels ook HitManPro , Microsoft Security Essentials en MalwareBytes Anti-Malware erop losgelaten en de ransomware lijkt te zijn verdwenen. Het was XMASW.exe in C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming
Nu het volgende , in mijn ogen duidelijk door de ransomware gebeurt ;
Alle bestanden (.docx , .rar. , .jpeg , enz. enz..... ) zijn nu ook nog eens voorzien van de extensie .block
Ik heb geprobeerd om de extensie terug te veranderen naar de oorspronkelijke staat , maar dat zijn de bestanden nog steeds niet te openen.
Natuurlijk hebben ook mijn ouders nog nooit van een back-up gehoord
Weet iemand hoe ik de bestanden kan decrypten en ze zo alsnog kan openen ???

Mijn excuses voor de onduidelijke foto..
Weer zo'n Ukash variant
Heb het bestand er met de Kaspersky Rescue Disk vanaf kunnen halen en inmiddels ook HitManPro , Microsoft Security Essentials en MalwareBytes Anti-Malware erop losgelaten en de ransomware lijkt te zijn verdwenen. Het was XMASW.exe in C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming
Nu het volgende , in mijn ogen duidelijk door de ransomware gebeurt ;
Alle bestanden (.docx , .rar. , .jpeg , enz. enz..... ) zijn nu ook nog eens voorzien van de extensie .block
Ik heb geprobeerd om de extensie terug te veranderen naar de oorspronkelijke staat , maar dat zijn de bestanden nog steeds niet te openen.
Natuurlijk hebben ook mijn ouders nog nooit van een back-up gehoord
Weet iemand hoe ik de bestanden kan decrypten en ze zo alsnog kan openen ???