Acer Aspire 5336 series piep bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492325

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Een paar dagen geleden is er water op het toetsenbord van mijn laptop gekomen.
Ik kon mijn wachtwoord niet meer invoeren en heb een usb-toetsenbord aangesloten.
Niet veel later bleef de laptop hangen en hoorde ik alleen nog maar piepgeluiden.
Als ik de laptop nu opstart blijft hij hangen bij het opstartscherm en ik hoor nog steeds een luide piep.
Ik kan er dus he-le-maal niets meer mee. Iemand een idee wat het kan zijn en veel belangrijker: hoe het verholpen kan worden?

Bij voorbaat dank,

Bas Nollé

Anoniem: 91626

Vind de bron van de piep? Als je een complecare garantie had had je hem kunnen laten repareren binnen garantie. Nu zijn alle kosten van jouw als je dat via de fabrikant doet en elk onderdeel waar een druppel te vinden is moet vervangen worden volgens de regels om werking te garanderen na fix dure reparatie.
Je kan beginnen met (dit had je al moeten doen voordat je hem ooit had aangezet) het verwijderen van geheugen en insteek kaarten. Als je gelukt hebt kan je daarmee het probleem al oplossen anders word het ingewikkeld en moet hij helemaal open (wel aan te raden). Dus als je zelf niet thuis bent in de laptop reparatie kan je zoeken naar ene handige tweaker. Anders moet je opzoek naar een teardown (afbouw schema) van jouw type machine. Alle onderdelen checken en waar nodig schoon maken.....En vervangen wat stuk is?

Anoniem: 480174

Je hebt ook Moederborden die doormiddel van een reeks piepen de fout aangeven..