toetsen blijven "plakken" (niet letterlijk)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazCat
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-01-2024
heyy,

Ik zit hier met een heel vervelend probleem.
De knoppen van mijn toetsenbord blijven soms hangen.
eerst is er niks aan de hand, maar opeens (vooral wanneer ik aan het gamen ben) dan blijven de toetsen hangen, als ik dan in BF3 aan het lopen ben met "W", dan blijft die knop hangen voor een tijdje.
dat is zo met elke knop dan, het is soms op te lossen door tobo even los te koppelen en dan weer terugkoppelen, en anders moet ik pc opnieuw opstarten.

Ik weet dat het niet aan het toetsenbord zelf ligt, want ik had eerst de Razer Lycosa, daarmee had ik dat probleem ook, daarom kocht ik de Roccat Isku, daar was eerst niks mis mee, maar nu gebeurt het erg vaak, ik kan bijna niet normaal gamen.

Ik hoop echt dat hier een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je dit probleem ook in een Livelinux omgeving? Daarmee kun je al vrij eenvoudig uitsluiten of het probleem aan de hardware of aan de software ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Heb je zelf al wat gevonden op internet? Waar denk je dat het aan kan liggen? Heb je al eens je toetsenbord op een andere pc geprobeerd zodat je zeker weet dat het niet aan het toetsenbord ligt? Heb je de drivers al een keer opnieuw geinstalleerd?

En check dit eens:
indows Vista/7 Accessibility Options
Go to the Start > Control Panel > Ease of Access Center
Click on Make the keyboard easier to use
Ensure that Turn on StickyKeys, Turn on FilterKeys, and Turn on ToggleKeys options are disabled
Click on Set up Stickey Keys and Set up Filter Keys and uncheck the Turn on Sticky Keys when SHIFT is pressed five times and Turn on Filter Keys when SHIFT is pressed for 8 seconds options and click Apply
Exit the Ease of Access Center window by clicking OK to save your changes

Als je bf3 speelt hou je namelijk lang je SHIFT key in ;)

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazCat
Ik heb geen idee wat dat 'livelinux' is. maar aangezien het probleem is opgelost door computer opnieuw op te starten of usb er even uit te halen, en omdat mijn andere toetsenbord hetzelfde gebeurt. lijkt het me dat het niet aan de hardware ligt.

Ik heb alle plaktoets opties en al die shit uitgezet. maar probleem blijft bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

Ik zit hier met een lycosa en ook ik heb hetzelfde euvel. Stad en land afgezocht naar een definitieve oplossing maar uiteindelijk gewoon een stekker op de 5V USB gesoldeerd. Dan maar gewoon een drukknoppie om de boel te resetten...

Wat betreft her Roccat verhaal, misschien dat het een idee is:
drivers reinstallen (eerst volledig verwijderen)
Firmware er opnieuw op (gaat bij roccat geloof ik tegelijk met driver)
Linux live disk / live USB stick proberen. Als het daar ook gebeurt dan weet je dat het een hardware fout is.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

leonderoos schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:59:
Ik heb geen idee wat dat 'livelinux' is. maar aangezien het probleem is opgelost door computer opnieuw op te starten of usb er even uit te halen, en omdat mijn andere toetsenbord hetzelfde gebeurt. lijkt het me dat het niet aan de hardware ligt.

Ik heb alle plaktoets opties en al die shit uitgezet. maar probleem blijft bestaan
In dat geval, herinstalleer je systeem dan eens als je denkt dat het aan de software ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazCat
Ik heb al een paar keer geprobeerd om de drivers en firmware helemaal te verwijderen en opnieuw installeren, maar helaas helpt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

CSA-->gokje: windows? --> WOS

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 14:58
Wat gebeurd er als je in bijv notepad een tijdje een toets vasthoud, ijlt ie dan ook nog na ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazCat
MEN-O schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:46:
Wat gebeurd er als je in bijv notepad een tijdje een toets vasthoud, ijlt ie dan ook nog na ?
Momenteel heb ik geen probleem, maar toen ik 2 uur geleden aan het gamen was, toen bleven mijn toetsen weer hangen. word geopent, en dan merk ik wel degelijk dat de toetsen blijven hangen.

Ik druk de "W" 20 seconden in, en dan gaat die nog 10 seconden ofzo verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

leonderoos schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:11:
Ik heb al een paar keer geprobeerd om de drivers en firmware helemaal te verwijderen en opnieuw installeren, maar helaas helpt dat niet.
firmware verwijderen?

Maar wat als je gewoon je OS herinstalleert? Dus niet alleen de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazCat
Zou OS opnieuw installeren echt helpen?? drivers enzo herinstalleren hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als het softwarematig is, en drivers herinstalleren niet helpt dan blijft er antuurlijk niet heel veel over dat je nog kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazCat
Dan zal ik het eens proberen,
heb er komende tijd even geen tijd voor, druk bezig voor school. en moet externe hdd regelen voor back-up omdat de mijne het een tijdje geleden begaf
Pagina: 1