Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 489755

Topicstarter
Ik heb nog zo'n beeldscherm staan die een halve meter lang is (nou, oké 40 cm).
Wat kan ik hier in vredesnaam nog mee?
Kan ik hem het beste in elkaar slaan zodat het ruimte bespaart bij het afval of is het nog te gebruiken?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wat denk je van ter recycling aanbieden via de juiste kanalen (zie je gemeente-website)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Stekker in het stopcontact, VGA kabel er aan knopen en kijken of je beeld krijgt.

Geen beeld? Gemeentelijke vuilstort kun je 'm gratis inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293161

Vooral niet ineenslaan! De beeldbuis is vacuüm en vol troep die je liever niet hebt.
Misschien kan je hem op marktplaats onder antiek zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
Als hij werkt en je hebt er zelf geen belang bij kun je er niets beters mee doen dan geven aan iemand die er wel belang bij heeft. Veel geld zal je er toch niet voor kunnen vragen, tenzij er echt iets bijzonders aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 293161 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:30:
Vooral niet ineenslaan! De beeldbuis is vacuüm en vol troep die je liever niet hebt.
Misschien kan je hem op marktplaats onder antiek zetten :)
Martin schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:31:
Als hij werkt en je hebt er zelf geen belang bij kun je er niets beters mee doen dan geven aan iemand die er wel belang bij heeft. Veel geld zal je er toch niet voor kunnen vragen, tenzij er echt iets bijzonders aan is.
nou ja, hij is al zo'n 15 jaartjes oud, dus misschien is ie wel antiek, anders wacht ik nog een paar jaar en maak ik zelf een museum. 'Kijk, zulke beeldschermen hadden wij anno 2000, tja, dat was nog eens een tijd..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Sommige kringlopen zijn er ook nog wel blij mee, mocht je hem niet meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan zou ik eerst de kringloop bellen om te vragen of het de moeite waard is om langs te komen... Kringloopwinkels worden ook kieskeuriger omdat ze het spul ook niet aan de straatstenen kwijt worden. (ik mocht laatst een CRT-TV mee terugnemen omdat ze alle planken al vol hadden en die dingen niet kwijt konden aan hun klanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
sypie schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:35:
Dan zou ik eerst de kringloop bellen om te vragen of het de moeite waard is om langs te komen... Kringloopwinkels worden ook kieskeuriger omdat ze het spul ook niet aan de straatstenen kwijt worden. (ik mocht laatst een CRT-TV mee terugnemen omdat ze alle planken al vol hadden en die dingen niet kwijt konden aan hun klanten)
Dat is wel een hele slechte kringloopwinkel dan, er is een Mamamini in Groningen waar ze nog desktops hebben staan van het kaliber Pentium 100, sommigen staan er al jaren, maar er worden af en toe toch nog gezinnen blij mee gemaakt, uiteindelijk raken ze het materieel echt wel kwijt. Mensen die zeer weinig te besteden hebben zijn over het algemeen niet kieskeurig, ze zijn al lang blij als ze überhaupt iets hebben. Slopen zou ik echt een ontzettende verspilling vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312728

Neerzetten bij het kopje "Gratis ophalen" op internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Martin schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:42:
[...]

Dat is wel een hele slechte kringloopwinkel dan, er is een Mamamini in Groningen waar ze nog desktops hebben staan van het kaliber Pentium 100, sommigen staan er al jaren, maar er worden af en toe toch nog gezinnen blij mee gemaakt, uiteindelijk raken ze het materieel echt wel kwijt. Mensen die zeer weinig te besteden hebben zijn over het algemeen niet kieskeurig, ze zijn al lang blij als ze überhaupt iets hebben. Slopen zou ik echt een ontzettende verspilling vinden.
ja, op zich is het best een goed scherm
(stiekem is het niet zo heel lang geleden dat hij aan de kant geschoven is)
hij neemt veel ruimte in, maar als je weinig te besteden hebt kun je er best plezier van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

sypie schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:35:
Bij ons zit de kringloop naast de stort, maar volgens mij zijn ze verplicht elektronische apparatuur aan te nemen; daar heb je ooit de verwijderingsbijdrage voor betaald!
Mocht de kringloop hem dan niet willen hebben, kan hij inderdaad nog naar de stort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-07 18:24
Dergelijke schermen zijn weggevertjes als het nog werkt en je het zelf niet meer wil gebruiken, je zal er altijd nog wel iemand voor vinden als het gratis is... maar voor geld zeker niet en idd vele kringloopwinkels zijn ontzettend kieskeurig en staan echt niet te springen om oude elektronica etc.

Of... je sloopt de beeldbuis eruit, je zoekt ergens een hoog punt op en laten vallen dat ding als je van een goede 'plof' houdt... maar is weer niet zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van even de moeite nemen om exacte naam van dat ding te posten en/of specs op te zoeken..

Er zijn CRTs die zeer acceptabele beeldkwaliteiten kunnen tonen en andere die zelfs destijds een hoop shit waren waar je schele ogen van krijgt.

Van een Sony FW900 word je blij (tenzij je het moet tillen :X) van een Philips E-klasse bijv totaal niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
dion_b schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:39:
Wat dacht je van even de moeite nemen om exacte naam van dat ding te posten en/of specs op te zoeken..

Er zijn CRTs die zeer acceptabele beeldkwaliteiten kunnen tonen en andere die zelfs destijds een hoop shit waren waar je schele ogen van krijgt.

Van een Sony FW900 word je blij (tenzij je het moet tillen :X) van een Philips E-klasse bijv totaal niet.
Klopt ik heb hier een philips tv staan en de kleur brandt daar gewoon na 1 seconde in dus rood naar blauw overgang en vice versa geeft enorme strepen door het scherm in paars blauwe kleur.
Mijn Bang and olufsen daarintegen ook een crt tv geeft beeld dat gelijk staat aan dat van een hd ready tv (Niet super scherp maar wel gewoon goed beeld)

Marktplaats gratis op te halen?
sypie schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:27:
Stekker in het stopcontact, VGA kabel er aan knopen en kijken of je beeld krijgt.

Geen beeld? Gemeentelijke vuilstort kun je 'm gratis inleveren.
Als hij die heeft met een 15 jarige tv heb je eerder Analoog met gele tulp stekker of met een beetje geluk een svh-s aansluiting (s-video)

[ Voor 19% gewijzigd door maarten12100 op 12-12-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
maarten12100 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:14:
[...]
Als hij die heeft met een 15 jarige tv heb je eerder Analoog met gele tulp stekker of met een beetje geluk een svh-s aansluiting (s-video)
pssst, we hebben het hier over een monitor, geen tv ;)

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07 12:28
Martin schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:31:
Ik kreeg al 4 jaar geleden een hele mooie iijama niet kwijt, gratis afhalen en alles, vuilstort lijkt me meest makkelijk.

mixing a drink and music

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Laatst 6 CRTs op laten halen. Gewoon op marktplaats gezet met gratis af te halen. We hebben hier ineens heel veel meer ruimte. En het kost je zelf geen moeite om er mee te gaan slepen.
Pagina: 1