Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Bug] Zoekdropdown weer kwijt en meer zoekpuntjes

Pagina: 1
Acties:

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
In ieder geval bij quote_message, insert_message en update_message wordt in de zoekbalk de dropdown met waar te zoeken (Alle forums, Dit forum, Dit topic, Dit topic (poster)) niet (meer?) getoond. Lijkt me handig als dat wel gebeurt.

Daarnaast is de search an sich onbereikbaar: je kunt nooit* zonder iets te zoeken op het uitgebreide zoekscherm terechtkomen. Als je in de zoekbalk namelijk niets intikt en op de zoekknop klikt, gebeurt er niets. Dat is lastig als ik in een specifieke datum, forum en/of user wil zoeken maar niet zozeer naar een bepaalde zoekterm; dan moet ik eerst een boguszoekterm intikken om bij de search terecht te komen.

*: Op niets zoeken werkt weer wel vanaf de forum-index; als je daar niks intikt en op de knop klikt, kom je wel in het zoekscherm uit. Dan zoekt 'ie alleen op alles; ik zou zonder zoekterm juist verwachten dat er een leeg formulier en geen resultaten worden getoond.

Verder lijkt het mij prettig als de zoekknop een echte knop of link wordt, zodat je met scroll-click de zoekactie in een nieuwe browsertab kunt openen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

crisp

Devver

Pixelated

In ieder geval bij quote_message, insert_message en update_message wordt in de zoekbalk de dropdown met waar te zoeken (Alle forums, Dit forum, Dit topic, Dit topic (poster)) niet (meer?) getoond. Lijkt me handig als dat wel gebeurt.
Voor zover ik kan zien heeft het daar (in T7) nooit ingezeten. De vraag is ook of dat echt nodig is; als je met die acties bezig bent dan ga je niet zomaar ineens zoeken lijkt me...
Daarnaast is de search an sich onbereikbaar: je kunt nooit* zonder iets te zoeken op het uitgebreide zoekscherm terechtkomen. Als je in de zoekbalk namelijk niets intikt en op de zoekknop klikt, gebeurt er niets. Dat is lastig als ik in een specifieke datum, forum en/of user wil zoeken maar niet zozeer naar een bepaalde zoekterm; dan moet ik eerst een boguszoekterm intikken om bij de search terecht te komen.
Dat vind ik wel een goed punt; vanuit de andere zone-gerelateerde searches kom je zonder zoekwoord ook gewoon bij de search voor die zone terecht. Dat moet minstens consistent zijn.
Verder lijkt het mij prettig als de zoekknop een echte knop of link wordt, zodat je met scroll-click de zoekactie in een nieuwe browsertab kunt openen.
het is ook gewoon een <input type="submit"> hoor ;)

[ Voor 70% gewijzigd door crisp op 12-12-2012 20:56 ]

Intentionally left blank

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:32:
[...]

Voo zover ik kan zien heeft het daar (in T7) nooit ingezeten. De vraag is ook of dat echt nodig is; als je met die acties bezig bent dan ga je niet zomaar ineens zoeken lijkt me...
Wel dus, anders zou ik het niet melden. :P Vaak als ik in een (zeker wat groter) topic een reactie tik, wil ik nog wel eens een eerdere reactie opzoeken op basis van keywords. Het lijkt mij dus wenselijk als dat vanuit hetzelfde scherm kan, door in de zoekbalk mijn zoekterm te tikken, te kunnen kiezen voor "Dit topic" en te kunnen scroll-klikken op de zoekknop, zodat ik de zoekresultaten in een nieuwe tab kan lezen. Behalve dat: juist vanwege de consistentie zou het toch prettig zijn als de zoekbalk er op iedere forumpagina er hetzelfde uitziet? :)

Natuurlijk is er een workaround: scroll-klikken op de topictitel in de breadcrumb, dan mijn zoekterm intikken in de nieuwe tab en daar op Enter drukken, maar die vereist iets meer werk en een minder logische workflow.
het is ook gewoon een <input type="submit"> hoor ;)
My bad, dat had ik kunnen zien. Ik bedoel dus: kun je ervoor zorgen dat die knop scroll-clickable wordt?
Dat vind ik wel een goed punt; vanuit de andere zone-gerelateerde searches kom je zonder zoekwoord ook gewoon bij de search voor die zone terecht. Dat moet minstens consistent zijn.
*O*

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 12-12-2012 20:58 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

crisp

Devver

Pixelated

CodeCaster schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:55:
[...]

My bad, dat had ik kunnen zien. Ik bedoel dus: kun je ervoor zorgen dat die knop scroll-clickable wordt?
Als daar echt een grote use-case voor zou zijn dan zou ik verwachten dat browsers die mogelijkheid zelf wel zouden bieden...

Intentionally left blank

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Daar heb je ook weer een punt. ;( Dan moet ik maar blijven scroll-klikken op linkjes (Quote, Reageer, topictitel). ;) Als jullie tijd kunnen vinden voor de overige puntjes die je valide vindt: alvast mijn eeuwige dank. :)

[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 12-12-2012 21:03 ]