Je klonk niet geïrriteerd, het leek me alleen een mogelijkheid dat ik enigszins irritatie zou kunnen opwekken met mijn noobistische vragen.
Zelf heb ik sterk het vermoeden dat de koper mij een oor probeert aan te naaien. Hij biedt ook aan te schikken door de helft van het bedrag terug te storten, lijkt me dus dat de koper op zoek was naar een mooie schijf tegen 50% korting.
Hier de correspondentie:
Geachte verkoper,
Beschik helaas huidig niet over de vervoersmogelijkheden om in persoon een transactie af te handelen, zou graag van verzending gebruik willen maken.
Nog een fijne zondag.
Vriendelijke groeten,
Als antwoord op mijn vraag of de koper hem aan de deur komt ophalen heeft hij duidelijk voorkeur voor een koop op afstand om mijns inziens ruimte te creëren om de boel op te lichten.
Geachte verkoper,
Girorekening beschikbaar, ja.
Kunt u mij vertellen wat de verzendkosten bedragen, en wordt de hardeschijf zelf tussen stootkussens en dergelijke verscheept, zodat deze geen defecten kan oplopen tijdens de verzending?
Been aan dat deze harde schijf geen bad sectors, etc. of mankementen ten opzichte van de fabrieksstaat vertoond?
Vriendelijke groeten,
De koper probeert uit te sluiten dat de schijf onderweg defecten oploopt. De schijf was in een schokdempende zak, in kartonnen houders in zijn eigen doos verpakt, waarna deze tussen luchtzakken in een tweede doos is verpakt.
Geachte koper,
Zoals op de site van PostNL (
http://www.postnl.nl/tarieven/pakketten/) staat, bedragen de verzendkosten 6,75. Ik zal ervoor zorgen dat de schijf met kussens wordt verpakt om te beschermen tegen schade tijdens de verzending.
Ik heb zelf geen mankementen opgemerkt aan de schijf. Indien u er tóch een opmerkt, zit er gewoon nog ruime garantie op de schijf.
Met vriendelijke groet,
verkoper
Voor het maken van afspraken meld ik geen mankementen te hebben
opgemerkt waarna de koper niet de moeite neemt te vragen welke acties ik heb ondernomen om eventuele mankementen op te sporen.
Geachte verkoper,
Totaal zou dan €76,75 zijn?
Is de originele factuur inbegrepen, voor eventuele garantie, etc., en hoe lang heeft u zelf deze harde schijf in gebruik gehad (wellicht een schatting van de hoeveelheid data die erop geplaatst is geweest door u)?
Vriendelijke groeten,
Geache koper,
76,75 euro inderdaad. Ik zal een uitdraai van mijn bestelling bijvoegen omdat het om een internetbestelling gaat.
Ik heb de schijf zelf maar een maal aangesloten om hem te testen, waar het om minder dan een GB gaat. Indien de betaling afgerond is, zou ik de schijf morgen direct kunnen verzenden.
Mijn rek. nr. is * t.n.v. *.
Met vriendelijke groet,
verkoper
*pakket wordt verzonden en betaling afgerond*Geachte verkoper,
Pakket is ontvangen, alleen is de Iomega Prestige 2TB USB3.0 die u mij heeft verkocht compleet defect.
Gedeeltelijke technische onderbouwing:
OEM Ext Hard Disk Error Scan
Scanned data : 1008 gB
Damaged Blocks : 99.2 %
Elapsed Time : 1:20
1 Error at 2002 MB (LBA 4100838)
~
2479 Error at 120141 MB (LBA 246050280)
005 Reallocation Sector Count 001 001 00000001-7118 010
Eveneens heeft u de originele factuur niet bijgevoegd, zoals wel schiftelijk was afgesproken.
Graag zie ik binnen 24 uur van u een reactie en een oplossingsvoorstel, voordat ik genoodzaakt ben verdere legale handelingen omtrent deze onfortuinlijke situatie voort te zetten, daar oplichtingspraktijken licht gezegd helaas niet ongehoord zijn op Marktplaats.nl.
Vriendelijke groeten,
koper
Geachte koper,
Van oplichting is hier geen sprake. De schijf is voor de verzending getest, waar de schijf het perfect deed.
Mijn adres staat op het pakketje, ik nodig u uit om dit probleem in persoon op te lossen. Sinds u zo’n haast heeft lijkt me dit de snelste oplossing. U heeft voorheen vermeld dat u niet beschikt over vervoersmiddelen om een transactie in persoon af te handelen. Ik neem aan dat dat in dit geval geen reden hoeft te zijn om het contact via de mail voort te zetten; iedereen beschikt over openbaar vervoer.
Wat betreft de bijvoeging van de factuur, dit is me ontschoten en ik zal u deze alsnog per post doen toekomen.
Met vriendelijke groet,
verkoper
Geachte verkoper,
Kunt u mij beschrijven op welke wijze u de harde schijf heeft getest voor de verzending?
Eveneens is de extra tijd en kosten die samengaan met afhandeling in persoon hoogstwaarschijnlijk hoger dan het reeds overgeschreven bedrag, lijkt mij duidelijk.
De enige directe oplossing die ik zo redelijkwijs kan bedenken en waarbij geen verdere legale handelingen genoodzaakt zijn, is dat de overschrijving terugboekt en de harde schijf naar u geretourneerd wordt.
Graag hoor ik uw reactie.
Vriendelijke groeten,
koper
Geachte koper,
Voor de overschrijving terug te boeken zijn er meerdere oplossingen. Graag zou ik zelf een kijk in de harde schijf willen nemen om te zien of de "problemen" niet eenvoudig op te lossen zijn. Ook is het mogelijk nadat u mijn factuur heeft ontvangen de garantie te raadplegen.
Met vriendelijke groet,
verkoper
Geachte verkoper,
Zoals zowel de HD Tune scan alsmede de S.M.A.R.T. data aangeeft, is de hardeschijf onherroepelijk en compleet mechanisch defect, hiervoor bestaat geen oplossing anders dan een nieuwe hardeschijf in de behuizing plaatsen aangezien dit los staat enig data-aspect, zij dit het filesystem, firmware of zelfs de bus. Contact met Iomega heeft dit eveneens bevestigd, niet dat dit verder nodig was.
Zou u mij in detail kunnen beschrijven hoe u de hardeschijf heeft gecontrolleerd op mankementen alvorens de verzending?
Mijn oplossingsvoorstellen zijn dat u het bedrag terugboekt en de hardeschijf naar u wordt geretourneerd, ofwel dat u in ieder geval de helft van het bedrag terugboekt ten aanzichte van de kosten van de garantieretournering naar Iomega, en wanneer deze aan Iomega en/of het postbedrijf totaal zijn betaald, deze kosten worden verrekend, eventueel in een 50/50 constructie.
Aangezien u eerder heeft aangegeven dat het om een internetbestelling ging, kan u mij de factuur per e-mail toesturen.
Graag hoor ik uw reactie.
Vriendelijke groeten,
koper
Geachte koper,
Graag zou ik, zoals eerder gezegd, zelf een kijk in de schijf willen nemen. Ik neem aan dat dit geen probleem hoeft te zijn als ik de reis en/of kosten op me neem.
Met vriendelijke groet,
verkoper
Geachte verkoper,
Dit valt wellicht te regelen. Retournering blijft wellicht een goedkopere oplossing en scheelt zeker een hoop tijd. Eveneens is er letterlijk niets wat u zou kunnen zien en/of proberen wat al niet is bekeken en onderzocht aangaande het totale mechanische defect. S.M.A.R.T. alleen zou al genoeg zijn, mocht zelfs het plethora van andere fysieke en digitale symptomen niet uitsluitend zijn, wat het wel is. Met retournering heeft u eveneens de volledige mogelijkheid om dit na te gaan en op de zelfde conclusie te komen.
Zoiezo zou ik graag zo spoedig mogelijk van u de originele factuur per e-mail ontvangen, alsmede uw beschrijving van de aan zending voorafgegane test waarbij u aangeeft geen mankementen te hebben gedetecteerd, daar dit voor de vervolgcommunicatie met Iomega benodigd is.
Vriendelijke groeten,
koper
Geachte koper,
Aangezien ik een leek op het gebied van opslagmedia ben, heb ik niet de door u genoemde tests uitgevoerd. Ik wil er wel graag bij vermelden dat u de moeite had kunnen nemen mij te verzoeken deze tests uit te voeren om misverstanden als deze te voorkomen. Uit mijn taalgebruik was voor het maken van afspraken door u op te merken dat mijn kennis van opslagmedia minder ver reikt dan uw kennis.
Ik zal voor een scan van de factuur zorgen. Wanneer bent u thuis om mij te ontvangen?
Met vriendelijke groet,
verkoper
Geachte verkoper,
Mocht het na ontvangst van de factuur en doorsturing hiervan naar Iomega blijken dat reparatie onder de garantie nog steeds prohibitief hoog is, dan zal ik u laten weten wanneer er tijd vrij gemaakt kan worden om eventueel dit in persoon af te handelen, wat in ieder geval niet deze week zal zijn en wellicht problematisch wordt nog volgende week zelfs, gezien de feestdagen. Retournering blijft verreweg de meest gunstige, snelle en directe optie. Ongeacht uw kennis niveau, is de hardeschijf in de huidige staat vrijwel onmogelijk om langer dan een aantal seconden in te zien, laat staan het schrijven hierop. Deze mankementen zou u bij het verbinden met de computer al gelijk merken, daar de hardeschijf onbruikbaar is, zoiezo niet meer dan 2002 MB te lezen hiervan zoals HD Tune laat zien, wat hoogstwaarschijnlijk vertaalt tot niet meer dan enkele tientallen MBs schrijven voordat de hardeschijf er finaal mee stopt. Zelfs Windows geeft errors aan wanneer u dit zou proberen. Vandaar zou ik graag van u horen, en Iomega met mij, hoe u exact de hardeschijf heeft getest alvorens de verzending, alsmede wellicht u redenen voor de verkoop, daar de schijf nog vrij nieuw lijkt verder.
Vriendelijke groeten,
koper
Koper wil duidelijk niet dat ik zelf acties onderneem om het probleem op te lossen. Een ontmoeting wordt ontweken en koper 'wil zelf acties met Iomega ondernemen'.
Excuses als er overbodige info tussen zit, ik heb getracht het een en ander te filteren.