Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467175

Topicstarter
Dag Tweakers :)

Ik ben op zoek naar een GSM voor mijn moeder met de volgende eisen:
- Gemakkelijk bellen en SMS'en
- Mails checken
- Niet te sloom
- Moet verkrijgbaar zijn in een echte winkel (geen webshop) en bij voorkeur Phonehouse.be
- Budget is rond de €150 à €200, maar omdat haar eisen relatief laag zijn verwacht ik toch rond de €160.

Ik heb natuurlijk zelf al wat opgezocht en vond de volgende telefoons:
- Xperia U (volgens mij de beste optie) voor €160
- Xperia Miro voor €130
- De hele reeks goedkope galaxy's waar ik niet veel goeds over hoor.
- Acer liquid glow voor €140,-

Ze komt van een dumbphone, maar ze gebruikt wel erg vaak de iPad en mijn vader zijn iPhone. Windows Phone is misschien ook een optie, maar €200 voor de Lumia 610 vind ik wel wat veel.

Suggereer maar raak!

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe vaak gebruikt ze haar iPad?

Klinkt vrij lomp maar ik heb destijds ook gewoon tegen mijn moeder gezegd koop gewoon een iPhone 4 en ga niet voor budget. Zie het vaker bij mensen voorkomen. Goedkoop is vooral bij dit soort dingen duurkoop.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 20:58

AzzKickah

06-CENSORED

Touchdomex schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:56:
Hoe vaak gebruikt ze haar iPad?

Klinkt vrij lomp maar ik heb destijds ook gewoon tegen mijn moeder gezegd koop gewoon een iPhone 4 en ga niet voor budget. Zie het vaker bij mensen voorkomen. Goedkoop is vooral bij dit soort dingen duurkoop.
Ach wat een ontzettende onzin, sorry dat ik het zeg.

Zo'n Galaxy Gio'tje of iets vergelijkbaars met dat is meer dan prima voor je moeder als die een beetje mail wil checken en misschien hier en daar wat Facebook en een enkel websiteje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
^^Een iPhone wil ze toch nooit ivm de prijs. €400,- voor een instapmodel? Nee bedankt. Android is nu toch ook niet zo moeilijk om mee te leren werken. Daarbij heb ik Android dus kan alles uitleggen.

^Hmm met zo'n Gio oid vrees ik wel dat ze er later misschien spijt van zal krijgen. Daarom dacht ik ook aan de Xperia U. Veel goede reviews, dual core, 280 ppi scherm voor die prijs. Volgens mij is die prijs-kwaliteit wel wat beter dan zo'n Galaxy? Hij is iets duurder, dat klopt, maar ik vraag me af of die die meerprijs waard is.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 467175 op 12-12-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

AzzKickah schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:58:
[...]

Ach wat een ontzettende onzin, sorry dat ik het zeg.

Zo'n Galaxy Gio'tje of iets vergelijkbaars met dat is meer dan prima voor je moeder als die een beetje mail wil checken en misschien hier en daar wat Facebook en een enkel websiteje.
Beetje advocaat van de duivel spelen maar als ze nu echt veel werkt met haar iPad en dat fijn vind werken waarom dan gaan kijken naar een Android oplossing?

Ik heb zelf Android en vind dat heerlijk maar ik zou mijn moeder nooit adviseren om een Android toestel te nemen. Vooral ook omdat ik anders zelf constant bezig blijf met haar dingen uitleggen of dingen in te stellen. Mijn moeder kan zelf haar iPhone bedienen en ik heb er zelf geen omkijken meer aan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

persoonlijk zou ik een Apple of Windows phone aanraden. Ik ben zeker geen fan van apple [in tegendeel] maar voor normaal gebruik vind ik iPhone's toch wel erg fijn werken.

Android vind ik persoonlijk niet lekker werken, en lijkt me ook wat te complex voor een wat ouder iemand. aan de andere kant, ik hoor mijn vader alleen maar vol lof over zijn Wolffgang praten, maar ach.

WP vind ik zelf gewoon erg prettig werken. Vind ik vrij simpel.

En met Symbian Belle heb ik geen ervaring.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:14
Galaxy Ace? Die zijn ook niet zo duur meer tegenwoordig.
Mijn vrouw heeft een Galaxy Ace gehad. Uiteindelijk verkocht omdat ze een iPhone wilde hebben, maar ze is nog steeds te spreken over de Ace. De CPU is niet super snel (600 of 800MHZ geloof ik), maar zeker soepel draaiend en al helemaal voor je moeder. Mijn vrouw is qua snelheid zeker een zeikerd. :P

Als iemand het geld voor een iPhone over heeft en er mee kan werken, zou ik het ook zo aanraden (zelf geen Apple fan overigens), maar zijn moeder heeft het geld er niet voor over. Dus waarom dat aanraden?

[ Voor 101% gewijzigd door Arunia op 12-12-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Touchdomex schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:02:
[...]

Beetje advocaat van de duivel spelen maar als ze nu echt veel werkt met haar iPad en dat fijn vind werken waarom dan gaan kijken naar een Android oplossing?

Ik heb zelf Android en vind dat heerlijk maar ik zou mijn moeder nooit adviseren om een Android toestel te nemen. Vooral ook omdat ik anders zelf constant bezig blijf met haar dingen uitleggen of dingen in te stellen. Mijn moeder kan zelf haar iPhone bedienen en ik heb er zelf geen omkijken meer aan.
De prijs... Ze kan geen €400 aan een telefoon uitgeven zegt ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 12:15
Bij de Aldi hebben ze deze week een Android Phone.
160€ volgens mij en best een mooi ding. Groot beeldscherm, dual core, Android 4.0.

http://www.aldi.nl/aldi_v...g_1512_48_5_413_4532.html

[ Voor 23% gewijzigd door OneTimer op 12-12-2012 19:07 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Ik zou gewoon voor de Xperia U gaan. Iphone is onnodig duur. Een Android kan perfect aan jouw eisen voldoen. En het is ook niet moeilijker of lastiger of meer problemen. Onnodige apps doe je eenmalig deinstalleren en heb je daar nooit last van. Er is ook weinig complex aan.

Ik heb Android telefoons voor leken geinstalleerd, en het werkt nog steeds probleemloos. Kwestie van eenmalig even de onnodige apps deinstalleren (hoeft eigenlijk niet eens), en dan bellen, smsen en mail shortcuts op de homescreen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kijk vooral naar deze folder: http://www.phonehouse.be/nl/digitale-folder
Ik woon dus in België. De Lumia 610 leek mij ook zeer goed, maar €200 vindt ze al wat veel. Ze begrijpt niet dat mijn vader en ik zo veel geld aan een telefoon kunnen geven :D (heb zelf de GS3 en mijn vader de 4S)

Volgens mij zal ze ook snel met Android weg zijn als ik inderdaad hem "klaarzet" voor haar.

Nog een eis die ik vergeten was: De telefoon moet (het liefst) in wit te verkrijgen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 467175 op 12-12-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Ja en toch he, het valt mij steeds meer op dat oudere mensen (50+) helemaal wild zijn van apple. Ze kunnen het bedienen, niet te veel verprutsen etc., en bovendien in het wit verkrijgbaar. Gegeven het feit dat ze ook prettig weet om te gaan met de ipad/iphone van je vader, zou je misschien de kosten naar je vader door kunnen schuiven (hij lekker een 5), en je moeder de 4 van je vader. Kost natuurlijk een flinke som geld, maar aangezien je vader daar minder problemen mee heeft toch een overweging waard.

Het kan verkeren overigens, van hip naar seniorenmerk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn vader heeft hem 2de hans gekocht van een goede collega voor €400,- (64GB) en hij heeft hem nog maar net en hij zal sowieso geen 5 kopen hoor :D
Mijn moeder is overigens nog niet zo oud en ze is nog redelijk snel weg met alles. (computer, digitale tv enzovoorts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Ok, ok, het was maar een ideetje:), waarschijnlijk hebben andere dan veel betere suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

PM_Petrol schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:06:
Bij de Aldi hebben ze deze week een Android Phone.
160€ volgens mij en best een mooi ding. Groot beeldscherm, dual core, Android 4.0.

http://www.aldi.nl/aldi_v...g_1512_48_5_413_4532.html
Ik was er ook van overtuigt dat dit de dual core versie was helaas is dit de single core versie. De dual core versie heet: AT-AS45SE. Die nu in de aanbieding is heeft een single core ARM A9 aan boord. Voor die 160 euro kun je denk ik dan beter via de prepaid actie van Hi, Telfort en KPN beter kiezen voor de Sony Xperia U die wel komt met een dual core http://prepaidkorting.nl/.

Edit: Ik zie dat TS iets in België zoekt zie ik nu :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 12-12-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 12:15
Anoniem: 16328 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:03:
[...]

Ik was er ook van overtuigt dat dit de dual core versie was helaas is dit de single core versie. De dual core versie heet: AT-AS45SE. Die nu in de aanbieding is heeft een single core ARM A9 aan boord. Voor die 160 euro kun je denk ik dan beter via de prepaid actie van Hi, Telfort en KPN beter kiezen voor de Sony Xperia U die wel komt met een dual core http://prepaidkorting.nl/.

Edit: Ik zie dat TS iets in België zoekt zie ik nu :P.
A oke, ja dan is de Sony een betere keus.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij de Xperia U krijg je nu €40 korting als je een oude telefoon inlevert (heb hier nog genoeg dumbphones) en komt het dus op €200 - €40 = €160 voor een dual core met scherp scherm (en in het wit :D)

Waarschijnlijk halen we hem dit weekend of in de loop van volgende week want mijn moeder is 22 december jarig ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 467175 op 13-12-2012 13:25 ]

Pagina: 1